Měřte lépe své konverze díky Facebook Conversions API

Stále větší roli v online marketingu hrají data a Facebook reklama není výjimkou. Facebook Conversions API vám umožní nasbírat maximální množství dat a tím může zlepšit výkon vašich reklam. Jak CAPI funguje, jak se liší od Facebook pixelu a jak ji v Shoptetu nastavíte? Vše zjistíte v tomto článku.

Co je Facebook Conversion API?

Pro vysvětlení, co FB Conversions API (někdy se mu říká také CAPI) umí, to vezmeme od začátku. Na váš e-shop přijde návštěvník, podívá se na pár stránek, možná nakoupí, možná ne, a nakonec z vašeho webu odejde. Vaší snahou bude data o všech těchto akcích posbírat, abyste je mohli použít při optimalizaci a cílení svých kampaní. A také pro měření jejich výsledků.

Facebook conversions API (zkráceně CAPI) měří způsobem „server to server“. Jednoduše řečeno, data o pohybu uživatelů posílá Facebooku server, na kterém váš e-shop běží. Díky tomu dokáže doměřit například i uživatele, kteří používají různé nástroje na blokování reklam nebo prohlížeče, které neukládají cookies.

Hodnotit můžete stejné události jako u Facebook Pixelu. Funkci Conversions API pak uvidíte na úvodní stránce Správce událostí. Ve sloupci Způsob měření se vám bude zobrazovat kromě způsobu Prohlížeč, což je Facebook pixel, také Server.

Jako další novinku uvidíte ve Správci události Kvalitu párování událostí. Ta ukazuje, jak efektivně Conversions API páruje události s konkrétním uživatelem. Čím více parametrů Facebook dostává, tím je číslo vyšší. V praxi bývá nejlepší párování u události Nákup, jelikož u ní návštěvník poskytl největší množství údajů.

Jaké množství dat se páruje přes Facebook pixel a jaké přes CAPI zjistíte kliknutím na tlačítko Zobrazit podrobnosti po rozbalení události ve Správci událostí. V sekci Přehled událostí vidíte tmavě modrý graf pro pixel a světle zelený pro CAPI.

V čem je jiný FB pixel?

Jak už jsme napověděli, je to ve způsobu získávání dat. Facebook pixel funguje na principu cookies, které v dnešní době čím dál častěji blokované. Proto Facebook doporučuje pixel kombinovat s CAPI.

Proč používat Facebook API?

Díky Conversions API získáte více dat, která dnes mají hodnotu zlata. Často se mylně uvádí, že je CAPI řešením na aktualizaci iOS od Applu nebo nová pravidla pro cookies. Přesnější tvrzení však je, že vám data získaná z CAPI mohou ztrátu dat způsobenou těmito novinkami částečně vykompenzovat.

Jak nasadit CAPI?

Pro správné nastavení Facebook Conversions API se můžete řídit následujícím postupem.

  1. Zkontrolujte si, že máte založený firemní účet na Facebook Business Manageru a funkční Facebook Pixel.
  2. V Meta Business Suite přejděte na volbu Všechny nástroje a Správce událostí a zvolte Zdroje dat.
  3. Vyberte pixel, ke kterému chcete Conversions API přidružit, a klikněte na záložku Nastavení.
  4. Pod nadpisem Conversions API vyberte možnost Ručního nastavení, kde kliknete na odkaz Vygenerovat přístupový token.
  5. Tento token si zkopírujte do schránky a přejděte do administrace svého e-shopu do Propojení → Sociální sítě na záložku Facebook.
  6. Token vložte v sekci Facebook Pixel a Conversions API. Pole Test Event Code ponechte prázdné, aby měření probíhalo správně. 

Test správné implementace

Doporučujeme zkontrolovat, že se vám celý proces implementace povedl. Ve FB Pixelu vyberte Testovací události, zkopírujte sem url adresu svého e-shopu a potvrďte tlačítkem Otevřít web. Na svém internetovém obchodu chvíli klikejte na různé stránky a provádějte různé akce. Pak se vraťte do Business Manageru. Jestli jste CAPI správně nastavili, všechny události uvidíte v seznamu.

Článek vznikl ve spolupráci s Honzou Bartošem, specialistou na výkonnostní Facebook reklamy pro e-shopy.

Nejčastější otázky e-shopařů:

Proč je na detailu produktu spárovanost jenom 5/10?

Nižší spárovanost je způsobena nedostatkem dat o uživateli. Například u událostí ViewContetnt, AddToCart a Initiatecheckout nemáme o uživateli data jako je jméno, příjmení, adresa nebo telefon. Proto je spárovanost nižší než u události Purchase, kde o uživateli máme více dat. Spárovanost 4-5 z 10 je standardní. 

Jaká by měla být spárovanost?

Samozřejmě co nejvyšší, ale ani u Purchase, kdy máme nejvíce dat není možné mít 10 z 10. 
ViewContent, AddToCart, Initiatecheckout – 4 až 5 z 10
AddPaymentInfo – 5 až 9 z 10
Purchase – 7 až 9 z 10

Proč u Purchase spárovanost nevidím?

Než Facebook zobrazí data o spárovanosti, tak to několik dní trvá. Pokud má váš e-shop nízké jednotky nákupů denně, může propsání spárovanosti trvat déle.

Navigace pro příspěvek

  1. Jan Dostál napsal:

    Dobrý den,

    při vygenerování tokenu mi to píše chybu Failed to generate access token. Something went wrong. We’re working on getting this fixed as soon as we can. You may be able to try again.

    Je možné token vygenerovat i jinak?

    Děkuji

    1. Zuzka Zicháčková napsal:

      Dobrý den, vygenerovat ho jinak nelze. Buď to bude bug, nebo není v BM vše nastaveno (propojený pixel, ověření domény atd.). Honza Bartoš

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů