Black Friday 2025. Tržby e-shopů na Shoptetu meziročně rostly 

()

Black Friday 2025 je za námi. E-shopy na Shoptetu utržily o 13,5 % více než loni. Jaké kategorie produktů zákazníky letos lákaly nejvíce a jaké trendy se objevují? 

Black Friday 2025 Shoptet

V listopadu e-commerce ovládla nákupní horečka zvaná Black Friday. E-shopy na Shoptetu dosáhly tržeb 11,7 miliardy korun, což oproti loňsku představuje nárůst o 13,5 procenta. A data napovídají, že e-shopaře ještě čekají intenzivní předvánoční dny, protože i letos platí, že spousta lidí nakupuje vánoční dárky online.  

Black Friday 2025 v číslech 

Jak zákazníci nakupovali?

Mezi nejpopulárnější kategorie patřily Domácnost a zahrada, Kosmetika a parfémy, Oblečení a doplňky, Jídlo a Elektronika.

Jaké přepravce zákazníci e-shopů běžících na Shoptetu preferovali? Mezi tři nejoblíbenější přepravce patřili během Black Friday Zásilkovna s podílem 35 %, PPL s 18 % a Česká pošta s 9 %. 

Jak je to s výběrem platby? Platby převodem volilo 33,6 % nakupujících. I během Black Friday se potvrdilo, že dobírka se v Česku stále těší oblibě. Využilo ji téměř 23 % zákazníků (pro porovnání, na Slovensku je ještě využívanější, tam ji preferovalo 39 % nakupujících). Z dalších způsobů plateb následovala platební brána Shoptet Pay s 11,8 % plateb.

Na Shoptetu běží více než 44 000 e-shopů a výsledky během Black Friday potvrzují, že e-shopaři platformy Shoptet drží krok s dynamickým trhem a své podnikání neustále posouvají.  

V praxi to znamená, že spousta e-shopů využívá automatizací nebo možnosti spravovat objednávky, platby i přepravce přímo v administraci e-shopu díky stále se rozšiřujícím službám jako Propojení s bankou nebo Shoptet Balíky. Efektivitu tohoto přístupu potvrzuje například příběh e-shopu Daillo, kde tak na práci kolem zásilek šetří až 90 % času. Další možností automatizace jsou Shoptet Kampaně využívající umělou inteligenci. E-shopy tak mohou jednoduše propagovat produkty pomocí automatizované online reklamy na Googlu přímo z administrace. 

Black Friday: ukazuje příležitosti pro další růst

Black Friday už dávno není jednodenní akce. U tuzemských slevových akcí se explicitně používají spojení Black Week a Black November a označují období prodloužených slev. Z původního amerického svátku se stal téměř měsíční nákupní maraton, který určuje, jak e-shopy přistupují k marketingu během hlavní sezóny. Zákazníci nakupují promyšleněji, porovnávají ceny a sledují skutečné výhody. Pro e-shopy to znamená příležitost i výzvu, Black Friday každý rok ukazuje, jak se trh mění. 

Novinkou letošní vánoční sezony je, že zákazníci používají před nákupem AI. Nechávají si radit s výběrem dárků, využívají umělou inteligenci k porovnání produktů i na vyhledání technických specifikací produktů.

Příští rok se tak součástí marketingové strategie bezpochyby stane optimalizace produktové nabídky a přizpůsobování komunikace pro generativní AI vyhledávání. AI visibilita bude zkrátka nezbytná. Zajímavostí mohou být data společnosti Salesforce, podle nichž od května do září letošního roku globálně vzrostla důvěra spotřebitelů v AI doporučení z 46 na 86 procent. Znamená to tedy, že lidé při nákupu stále více důvěřují právě doporučení od AI. A na to bude muset myslet každý majitel či marketér úspěšného e-shopu.

V Shoptetu už nyní ve spolupráci se zkušenými e-commerce lidmi z praxe, například s předními SEO specialisty, tvoříme vzdělávací obsah k AI, AI visibility, SEO a budeme v tom pokračovat celý příští rok tady na blogu, v Shoptetu Univerzitě i v rámci webinářů a našich sociálních sítí.

K tématu AI visibilita doporučujeme články:

Už jste SEO e-shopu přizpůsobili AI?
Ať žije AIO a nová éra dohledatelnosti

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů