5 tipů, jak nepřicházet o objednávky kvůli chybám zákaznické péče

()

Přibývají dotazy k produktům, jejich dostupnosti nebo ke ztraceným zásilkám… Poznáváte to? Jsou tu Vánoce, pro většinu e-shopů nejnáročnější zkouška v roce. Přinášíme rychlý checklist, jak zvládnout komunikaci se zákazníky na jedničku a sobě zjednodušit práci.

Pokud vidíte, že na zákaznické péči je to nyní opravdu náročné a stojí vás spoustu času, možná vám pomůže náš checklist, co si zrevidovat a kde se na poslední chvíli ještě zlepšit. Rychlostí komunikace a vyřešením případného problému si totiž budujete dobrou značku a vztah se zákazníkem.

Jak vyřešit zákaznickou péči na poslední chvíli

Nestíháte už navýšit kapacitu lidí, kteří se věnují zákazníkům? Sami nevíte, kam dřív skočit, protože řešíte odesílky, reklamní kampaně? Zkuste zavést tato pravidla:

1. Rychlá komunikace

Pokud vás zákazník telefonicky kontaktuje, měli byste mu telefon zvednout do 30 sekund. Cokoliv pomalejšího razantně zvyšuje nespokojenost i riziko upřednostnění konkurence. 

Pokud vyřešíte problém zákazníka hned při prvním kontaktu, můžete výrazně zvýšit jeho spokojenost. Zákazníci oceňují, když nemusí opakovaně kontaktovat podporu kvůli stejnému problému. Navíc tím jeden specialista odbaví více zákazníků.

2. Jasně a stručně 

Zákazníci často nemají čas číst dlouhé e-maily nebo zprávy. Například, pokud zákazník požádá o informace o dodací lhůtě, odpověď by měla být stručná a jasná: „Vaši objednávku doručíme do 5 pracovních dnů. Děkujeme za Váš nákup!“

3. Osobní přístup není klišé

I přes rychlost komunikace dbejte na budování vztahu při komunikace. Naše specialisty pro zákaznický servis cíleně školíme, aby vždy oslovili zákazníka jménem, poděkovali za jeho trpělivost a vyjádřili pochopení nad jeho případným stresem během rušného období Vánoc. Čím lepší vztah budujete, tím větší je šance opakovaného nákupu.

4. Předpovídání potřeb zákazníka

Víte, čeho se nejvíce dotazů týká? Na tuhle otázku byste ideálně už měli znát odpověď, nebo si to sledujte pro příští sezonu.

Pokud v CustomerHero u klientů zaznamenáme více otázek na podobný dotaz, začleňujeme tuto odpověď do svých často kladených otázek (FAQ) na webu. Očekáváme, že toto téma bude zajímat víc lidí a jeho včasným zodpovězením můžeme podstatně ulevit pracovníkům zákaznického servisu. Toto se hodí jak velkým, tak malým e-shopům, kde často zákaznickou péči řeší majitel nebo brigádník, který zároveň odbavuje zásilky.

5. Máte dobře proškolené brigádníky?

Ujistěte se, že váš tým je dobře vyškolen v oblasti produktů, podmínek vrácení zboží, dodacích lhůt a všeho, co by zákazníci mohli chtít vědět.

Projděte si možné scénáře a řešení, aby všichni v týmu věděli, co dělat v těchto situacích:

Po Vánocích si řekněte, jak jste zákaznickou péči zvládli

Až největší vánoční nápor opadne, měli byste si sepsat, co se vám podařilo, co vás zdržovalo. Nebojte se přiznat si i případné faily. Jen tak můžete být příští sezonu lepší. 

Chtěli byste více automatizovat? 

Začněte prozkoumávat možnosti už po novém roce, budete mít čas vše vypilovat i mimo hlavní sezonu.  Technologie vám může výrazně usnadnit práci. Zvažte investice do pokročilých nástrojů pro zákaznickou podporu, které vám pomohou lépe řídit dotazy a sledovat výkon vašeho týmu nebo mít přehled o zákaznících a využít doplněk Hodnocení zákazníků

Tip od Shoptetu: Svůj e-shop na Shoptetu můžete propojit s nástroji, které vám pomohou komunikaci se zákazníky držet přehledně. Neváhejte automatizovat. Využít můžete například systémy jako Daktela, Ipex, Smartsupp, Supportbox, MessageOk nebo Chatgo.

Lepší popisy produktů, video a tutorialy

Všimli jste si, že se u některých produktů opakují dotazy? Vytvořte podrobné návody k produktům nebo dokonce video tutoriály. Hodit se vám budou zejména u nejoblíbenějších produktů.

Co říci závěrem? Hlavně dodržujte sliby

Pokud například slíbíte, že zákazníkovi odpovíte do dvou dnů, poznamenejte si tuto informaci a opravdu ji do dvou dnů dodejte.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Juraj Harkabuzik
Autor příspěvku

Juraj Harkabuzik

Zakladatel projektu Customer Hero, který vznikl s myšlenkou dostupnosti kvalitního a cenově přijatelného zákaznického servisu i pro menší firmy a e-shopy. Naším cílem je uvolnit e-shopům ruce pro strategický rozvoj díky tomu, že je zbavíme starostí s péčí o zákazníky. Mezi naše klienty patří například Trenýrkárna, Scootshop nebo Global Payments.
Zakladatel projektu Customer Hero, který vznikl s myšlenkou dostupnosti kvalitního a cenově přijatelného zákaznického servisu i pro menší firmy a e-shopy. Naším cílem je uvolnit e-shopům ruce pro strategický rozvoj díky tomu, že je zbavíme starostí s péčí o zákazníky. Mezi naše klienty patří například Trenýrkárna, Scootshop nebo Global Payments.

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů