6 cest jak pomocí obrázků zvýšit míru konverze na Vašem webu

Vliv obrázků je velmi podstatný, vždyť weby jsou především vizuální média. Výběrem špatného obrázku tak můžete vyvolat vizuální rozptýlení, které odvede návštěvníky Vaší webové prezentace od klíčového sdělení nebo dokonce přehluší výzvu k akci.

Mimo to, že je pomocí obrázků možné rozptýlit soustředění návštěvníků, velmi často mohou i zapříčinit zmatek a chaos (pokud obrázky neodpovídají tomu, co návštěvník od webu očekával) anebo v návštěvníkovi vyvolat nejistotu či nedůvěru (pokud je kvalita obrázků nízká či, jak bývá často zvykem, se ze stránek stane jakýsi „sklad“ obrázků). Ve finále povedou všechny tyto skutečnosti k přirozenému snižování konverze.

Není to ovšem tak, že by se obrázky neměli na webových prezentacích používat. Naopak. Správné obrázky, umístěné na správném místě jsou velmi důležitou součástí každého webu. Zejména pak, pokud obchodujete s nějakým produktem či online službou. Obrázky pomohou přilákat návštěvníky a zaměřit jejich soustředění na hodnotné nabídky, nebo dokonce u nich pomohou vyvolat akci k nákupu.

Korektním využitím správné grafiky a obrázků docílíte personalizace Vaší organizace. Zvláště pak pokud je zákazníkův první kontakt s Vámi docílen právě na základě webové prezentace. Následuje šest způsobů využití obrázků, které Vám pomohou docílit zvýšení míry konverze:

1. Buďte emocionální.

Ať se Vám to líbí nebo ne, rozhodnutí o koupi bývají nejčastěji učiněna na základě emocí. Neurovědci dokázali, že ze tří částí lidského mozku, jsou naše volby řízené emocionálním „reptilian brain“.

Již bylo napsáno několik zajímavých knih, které se zabývají právě touto tematikou. Ale jestli si máte zaručeně zapamatovat něco o „reptilian brain“, pak to je fakt, že je vizuálně orientovaný a reaguje téměř okamžitě .

Vybírejte proto obrázky a fotografie velmi opatrně a s obezřetností, jedině tak zvládnete u zákazníka evokovat tu správnou emoci, která jej přiměje kliknout na tlačítko koupit. I když dosáhnout této reakce je mnohem snazší u lifestylových produktů a služeb (restaurace, cestování, spotřební zboží atd.), vyvolání těch správných emocí by pomocí fotografií a obrázků neměl být problém u žádného z podobně orientovaných webu. Vaší prací je zjistit, pomocí jakých emocí vyvoláte touhu po koupi produktu nebo služby a následně nalézt fotografie, které tyto emoce v zákaznících podnítí.

2. Buďte originální.

Všichni je velmi dobře známe – obrázky úspěšných businessmanů sedících okolo konferenčního stolu, fotografie telefonní operátorky, které se usmívá do svého mikrofonu nebo smějící se ženy, která drží misku se salátem… Ukázkové případy obrázků, které byly již tolikrát použity a stále dokola omílány, že se pomalu stávají až směšnými. Databáze s fotografiemi jsou z hlediska nákladů efektivním způsobem k získání obrazové části Vašich marketingových materiálů. Na druhou stranu mohou negativně ovlivnit míru konverze webu.

Například pokud je Vaše společnost vlastníkem nejinovativnějších produktů na trhu, může kvůli obrázku kuchyňského robota ztratit až přespříliš zákazníků. Neboť se tak budou domnívat, že jste společnost obchodující právě s touto komoditou.

3. Buďte reální.

Pokud využíváte na svých stránkách referencí (v dnešní době je to téměř nutností), moc dobře víte, že spokojení zákazníci mohou být Vašimi novými nejlepšími prodávajícími. Napadlo Vás ale přemýšlet o připojení fotografií ke každé z referencí, nebo dokonce nějakou z referencí natočit?

Vkládáním fotografií a videí od zákazníků po celém webu, nikoliv pouze na stránce referencí, pomůže vybudovat důvěru k Vaší společnosti. Ukázáním opravdových lidí, kteří získali několik benefitů na základě využívání Vašeho produktu či služby, bude mít ohromný vliv na míru konverze u Vaší webové prezentace.

4. Buďte symboličtí.

Povědomí o Váši značce nemusí být bezprostřední, ale i tak můžete stále používat loga a rozeznatelné symboly s vysokou přidanou hodnotou. Tak vzbudíte důvěru a snížíte jakékoliv pochybnosti. Potencionální návštěvníci budou vědět, že Vaše společnost stojí za návštěvu.

Pokud se bude o Vaší společnosti psát v novinách, měli byste mít nachystané logo pro média. Dále pokud povolujete online transakce, použijte symboly, které ujistí Vaše návštěvníky, že jejich sdílené informace budou ve Vašem prostředí v nejvyšším bezpečí.

Symboly a loga jsou klíčovými elementy k vytváření online důvěry. Pomohou podpořit Vaši důvěryhodnost způsoby, které slova jednoduše nedokážou.

5. Buďte fotogeničtí.

Jedna z nejlepších cest, jak Vás propojit se zákazníky a zvýšit míru konverze Vašeho webu, zejména pokud vlastníte lokální podnik, je nasdílet důvěryhodné fotografie, které návštěvníkům zobrazí, co se stane, pokud Vás navštíví. Například pokud jste vlastníkem lokální restaurace, budete nejspíš chtít ukázat, jak se u Vás hosté dobře baví a jak si užívají Vaší kuchyně.

A pokud se veškeré transakce Vaší společnosti dějí online, nezoufejte. Ukázáním fotografií Vašich zaměstnanců a prostředí společnosti, zaručíte potencionálním klientům, že jste řádná společnost a ne pouze přes noc vybudovaná firma, která funguje u někoho v garáži.

Nechejte webové prezentace být oknem do Vaší společnosti a pozvěte návštěvníky k nahlédnutí.

6. Stvořte maskota.

Chcete být opravdu kreativní? Popřemýšlejte nad vytvořením maskota pro Vaši společnost. Studie ukazují, že spotřebitelé již pomalu nenakupují na základě znalosti značky, ale zejména na základě image, která se ke značce váže. Vzpomeňte si třeba na Coca-colu nebo Apple. Můžete se pokusit vytvořit buzz, a okamžitě vyvolat pocit, že vy jste společnost s charakterem.

Pokud implementujete do Vašeho dlouhodobého plánu byť i jen jednu z těchto strategií, dokážete stimulovat míru konverze a zvýšit prodejnost. Možná nemáte čas, dostatek kreativity nebo interní podpory k vytvoření maskota společnosti. Ale určitě můžete začít používat fotografie, se kterými se Vaši návštěvníci skutečně identifikují. Nakonec budete mile překvapeni, že i tato malá změna přinese výsledky nad očekávání.

Zdroj: www.clickz.com

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů