Chcete, aby váš e-shop na Shoptetu vynikal originálním a ideálním designem? Vysvětlíme si, jak celý proces tvorby grafiky obvykle probíhá z mého pohledu (nejen) grafika. A také na to, na co byste se měli připravit.
Na platformě Shoptet máte možnost vybrat si ze široké škály šablon, které můžete dále upravit tak, aby co nejlépe odpovídaly potřebám vaší značky. A k tomu se vám bude hodit spolupráce s grafikem či designérem. Můžete vybírat ze šablon zdarma i ze šablon placených, které mají své výhody hlavně po vzhledové stránce.
Mám za sebou zkušenosti a spolupráci s řadou e-shopů a setkala jsem se už s nejrůznějšími požadavky klientů. Podívejme se nyní společně krok za krokem, jak celý proces tvorby grafiky obvykle probíhá, vše s vámi projdu z pohledu a mé zkušenosti nejen jako grafika.
Začnete výběrem jedné ze šablon (např. Samba, Disco, Apollo, Classic atd.), která nejlépe vyhovuje vašim produktům. Podívejte se na tipy, jak vybrat šablonu.
Kontaktujete grafika a požádáte ho o úpravy dle vašich preferencí. Do e-mailu popíšete co nejpřesněji, jaká je vaše představa. Následně s grafikem zkonzultujete a případně se ještě poradíte, pokud si nejste jisti. Poté se můžete pustit do práce – na vás bude zaslání podkladu a info + podávání zpětné vazby, grafik – celá tvorba od A do Z, vč. vysvětlení a dalších informací s tím spojených.
Klienti se často snaží odlišit svůj e-shop od konkurence a přizpůsobit design tak, aby co nejlépe korespondoval s prodávaným sortimentem. Důležitou roli v tom také hraje výrazný/brandový design. Častokrát je mnohem lepší, pokud má klient zájem a čas, nejdříve vytvořit logo či re-designovat + zpracovat grafický manuál, který ušetří spoustu financí i v budoucím rozvoji klientova businessu. Šablony totiž poskytují neutrální, základní design a grafik pak vytváří úpravy na míru, aby každý klient pocítil, že jeho e-shop je unikátní.
Takto jsme například v moon-on.cz zvládli redesign e-shopu ostrim.cz
Klienti často chtějí úpravy na různých úrovních, od produktových položek po sekci O nás. Grafik si někdy musí k ruce přizvat např. kodéra, jelikož ne vše je možné upravit přímo z administrace Shoptetu. Řešení poté může být trochu nákladnější, ale po výkonné stránce v průběhu času žádoucí a užitečné.
To stejné se většinou děje i v případě klientových požadavků na UX/UI úpravu designu či u některých akčních kroků, které jsou vykonávány zákazníky, ale nejsou tolik efektivní – potřebují změnu. Tyto otázky řeší většinou e-shopy, které již nějakou chvíli běží či přechází z jiného e-shopového řešení.
Délka je vždy individuální na základě požadavků a produktu/služeb klienta.
K drobným úpravám, které váš e-shop udělají přehlednější a atraktivnější, patří i úprava carouselů:
Poskytněte texty, popisky a bannery.
Kvalitní fotografie produktů jsou klíčové. Někdy jsou třeba nechat přefotit i ty od dodavatele.
Podívejte se na rozdíl u dvou fotografií téhož produktu. Co vám přijde pro zákazníky přívětivější a lákavější?
Dodání informací o používaných barvách, fontech a ikonách…
Užitečné bude poskytnout reference na e-shopy s designem, který se vám líbí, grafika můžete obeznámit i s weby konkurence a vašimi představami, jak se chcete odlišit.
Často se setkávám s představami klientů, které se většinou ukážou jako nereálné. Mezi nejběžnější patří:
Mnoho klientů předpokládá, že si texty na web napíšou sami. Avšak znalost psaní samo o sobě neznamená, že budete psát účinně. Pokud neovládáte copywriting a SEO, neměli byste se do psaní textů pouštět sami. Použití správných frází a klíčových slov je klíčové pro to, aby vás vyhledávače správně indexovaly a vaše stránka byla snadno nalezena.
A můžete mít sebelepší texty, pokud je ale nebudete mít přehledně členěné, moc lidí k jejich přečtení nenalákátte. Nezapomínejte na to, že velká část zákazníků nakupuje přes mobil a tam dlouhé texty vypadají ještě méně lákavě.
Avšak může. Je důležité si předem domluvit s grafikem čas a snažit se mu dodat všechny potřebné informace a materiály ihned na začátku. Čím déle bude grafik čekat na vaše podklady, tím bohužel bude trvat déle, než váš web bude hotov. To samé platí s feedbacky na právě zpracovaný design či jeho části, odpovědi po 3-7 dnech protahují celý proces vyhotovení zakázky, nehledně na to, že grafik má pro vás vyhrazený určitý čas, který se tímto zkracuje a musí poté posouvat a různě přehazovat jiné zakázky. E-shopy jsou komplexní projekty, které si zaslouží být provedeny správně, a to vyžaduje čas. Za dva dny to prostě není možné.
Často se stává, že klienti, kteří nemají fotografie nebo přístup k fotobankám, požadují stáhnutí fotek z internetu. To však přináší hned dva problémy – zaprvé, použité fotografie musí být legálně získány, a zadruhé, musí mít dostatečně vysoké rozlišení a bez vodoznaku. Kombinaci těchto požadavků na internetu obvykle nenajdete. Doporučujeme využít služby profesionálních fotografů nebo fotobank.
Tento omyl se objevuje poměrně často. Ale věřte mi, že všimne. Ať už máte nesprávně zarovnané logo, nefunkční platební bránu nebo neúplné obchodní podmínky na e-shopu, vždy si toho někdo všimne. Chyby zákazníky odrazují, vypadá to neprofesionálně, proto se jim snažte vyhnout alespoň v rámci možností.
Mě osobně potěší, když mi klienti přenechají v návrzích a tvorbě volnost. V konečném důsledku je totiž i v mém nejlepším zájmu, aby vytvořené e-shopy působily moderně, esteticky a byly úspěšné v prodeji. Důvěřujte proto těm, které si vyberete pro spolupráci, a nechte je dělat to, co umí nejlépe. Věřím, že pak budete nadšeni z výsledků a věnovat se naplno podnikání.
Napsat komentář