Připravujeme pro vás vylepšené měření Google Analytics, které přinese funkce rozšířeného elektronického obchodu. To umožní sledovat a využít data o podrobnějším chování zákazníků, výkonu e-shopu a úspěšnosti marketingových kampaní. Celou implementaci jsme rozdělili do víc fází, první z nich se bude týkat měření objednávek.

Analytika

Co je rozšířený elektronický obchod?

Rozšířený elektronický obchod neboli enhanced ecommerce přinese podrobnější data o chování uživatelů na webu. Těšit se můžete například na víc informací k průchodu objednávkovým procesem. Aktuální implementace přinese možnost sledovat tato data:

  • slevové kupony
  • značku prodaného produktu
  • kategorie prodaného produktu
  • varianty produktu

Měření na straně Google Analytics nastavíte podle postupu, který jsme pro vás připravili.

Změní se nějak mé statistiky?

Nové měření se dotkne pouze hodnoty transakce. Tu budeme do Google Analytics odesílat odděleně od dopravy a případně DPH. V datech proto můžete zaznamenat pokles, který je třeba připsat novému měření. Díky tomu bude možné líp vyhodnocovat výkon obchodu a marketingových kampaní. Tato úprava se týká i reklamních systémů, tedy AdWords, Skliku a Facebooku.

Stávající klienti si mohou změnu zapnout, což doporučujeme. Pro pořádek ve statistikách je možné naplánovat změnu například k prvnímu dni nového měsíce. Pokud spolupracujete s marketingovými specialisty, je vhodné je o změnách informovat.

Novým klientům se budou statistiky zaznamenávat vylepšeným způsobem automaticky.

 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz