Jak efektivně využít AI při práci v online marketingu a kdy se na ni úplně nespoléhat?

()

Pokud markeťák tvrdí, že v posledních měsících alespoň jednou nevyužil AI pro svou práci, nestoudně lže. Umělá inteligence se stala součástí on-line marketingu a její pomoc dokáže být obrovská. Pojďme si ukázat, jaké zdařilé i nepovedené výstupy může dodat.

AI, zkratka pro Artificial Intelligence, vzala digitální svět útokem a jen málo marketingových odvětví ho v menší či větší míře nezahrnula do své denní agendy. Pro práci s daty, čísly a publiky je ChatGPT skvělým usnadněním, grafici a kreativci zase v Dall-E 2 či Midjourney spatřují bezednou studnici inspirace. Z chatovacích a vizuálních generátorů ale nejvíce mohou těžit content specialisté.

S čím vám AI pomůže?

Základem kvalitních a informačně pestrých výstupů je podrobně popsaný a profesně zaměřený prompt neboli zadání. Jinými slovy – čím vágnější input, tím vágnější výstup bez kontextu ke klientovi, produktu, zaměření a dalších podrobností, které berete za samozřejmost. Umělá inteligence potřebuje insight, aby splnila vaše požadavky. Ukažme si to na dvou příkladech:

A teď náš požadavek více rozepišme. Output je bohatší na informace a dá se s ním lépe pracovat.

Padne-li vám do oka některý z nápadů, můžete si ho nechat více rozvést. Nevíte, jak přesně natočit reelsko? Prostě se zeptejte. 

Zda je výsledný produkční plán realistický, je otázka. Za zkoušku ale nic nedáte.

V porovnání s textem je generování vizuálů opravdovou výzvou. Klíčem kvalitního obrázku dle vašich (nejdivočejších) představ, a zároveň hlavním kamenem úrazu, je prompt. Správně popsat něco, co existuje pouze ve vaší hlavě, je náročné a vyžaduje spoustu času stráveného zdokonalováním zadání, aby byl výstup co nejblíže vašim požadavkům. Zkratkou ke kvalitnímu výsledku mohou být již vytvořené a ozkoušené prompty, kde pouze obměníte objekty, případně styl. Také můžete nástrojům poskytnout předlohu, podle které se mají inspirovat nebo ji kreativně rozvést.

V nástroji Dall-E 2 od OpenAI jsme vyzkoušeli zadání na fotorealistické nakousnuté jablko snímané konkrétním objektivem a se specifickou ohniskovou vzdáleností. 

Výsledek má své nedostatky a dal by se ještě zdokonalit. Už v této fázi by se ale dal výstup použít – například jako vizuální podklad k edukačnímu příspěvku Jak ochránit jablka před škůdci?

Neskočte AI na lep. Důvěřujte, ale prověřujte, klidně šestkrát

I přes své ohromné znalosti a schopnosti, AI není všespásná. Chybuje, neuvádí správné odpovědi, vymýšlí si, má omezené porozumění kontextu a občas je originální asi jako novácké seriály.

Co takovému ChatGPT 3.5 moc nejde, je vyhledávání konkurenčních webů nebo vypisování osobností s požadavkem na počet sledujících.

V rámci rešerše influencer marketingu jsme se ho zeptali na 5 největších českých jmen na Instagramu.

Už na první pohled je jasné, že informace jsou zavádějící. Textový modul si nejenže počet followerů vymyslel, ale i profily osobností nesouhlasí. Zde ani nelze přivřít oko nad zastaralostí dat: ani jeden z influencerů k roku 2021 tolik followerů neměl. A co je nejzajímavější – dvě osoby v tomto seznamu jako influenceři neexistují. Tipnete si kdo?

U jazykového modulu Writesonic s přístupem k internetu byl problém obdobný. První a poslední konkurenční web neexistují.

Proto je obvyklým doporučením zkontrolovat si všechno, co jazykové moduly vygenerují. A to i u těch, které mají přístup k aktuálním datům.

Busted. Jak odhalit vygenerované texty?

Při práci s umělou inteligencí mnoho contenťáků zapomíná na skutečnost, že od nástroje postrádajícího základní lidské vlastnosti vyžadují kreativní, emotivní, empatické a neotřelé výstupy. Texty bez většího zásahu a obrazně řečeno bez duše jsou přitom zkušeným okem i různými nástroji snadno rozpoznatelné jako vygenerované umělou inteligencí.

Nechali jsme ChatGPT vytvořit text o příchodu jara pro příspěvek na Instagram.

Text bez jakýchkoliv úprav jsme vložili do AI detectoru, který vydalo samo OpenAI:

Ten ho vyhodnotil jako „pravděpodobně vygenerovaný umělou inteligencí“. 

Ne všechny nástroje podporují český jazyk. U češtiny je ale velmi jednoduché odhalit strojový text pouhým okem. Rozeberme příspěvek výše: 

Chcete-li projít detektorem generovaných textů, mějte co nejdetailnější požadavek a výstupem se spíše inspirujte, než abyste ho celý vzali jako hotový a zkopírovali do příspěvku. Může se vám to vymstít.

Používat, nebo ne?

Z článku vám může vyplynout, že je AI celkem zabedněná a pro tvorbu obsahu ji nedoporučujeme. Není tomu ale tak. I přes své limity se jedná o užitečného pomocníka, který vám může ušetřit hodiny práce. Umělá inteligence se navíc prakticky každý den vyvíjí a rozšiřuje své dovednosti. O čem jsme v prosinci loňského roku ani nesnili, máme dnes mrknutím oka. Dobře, s trochou trpělivosti možná do půl hodinky.

Koneckonců je ale na vás, zda se chcete zdokonalovat v promptování, a mít co nejkreativnější výstupy, nebo budete AI používat jako občasnou kreativní berličku, která vám z rukávu vysype 1000 a 1 nápadů na obsah. 

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů