Produktové fotografie jsou u e-shopu stejně důležité jako dobrý textový popis produktu nebo investice do propagace. Kde fotografie brát, se dozvíte v dnešním díle našeho seriálu.
Obecně máte tři cesty, jak fotografie pro svůj internetový obchod získat:
Odebírat je od distributora zboží – Tato cesta je patrně nejjednodušší, přináší s sebou však podobná negativa, jako přebírání popisků od dodavatele. Fotografie neodpovídají vaší image prodejce, jsou snadno zaměnitelné a navíc se tatáž fotografie může vyskytovat napříč internetem. To nejen snižuje zákaznický prožitek ale i důvěryhodnost vašeho obchodu. Na druhé straně, jenom extrémně složitě dosáhnete stejně efektní fotografie, jako jsou ty od distributora.
Nakupovat ve fotobankách – Varianta nakupování ve velkých fotobankách je snad ještě problematičtější. Nejen, že tyto fotografie jsou snad ještě více odosobněné, problémem je i poměrně omezený výběr. Fotobanky byste vůbec měli používat pouze ve výjimečných případech. I ilustrační fotky pořízené touto cestou udělají z vašich stránek prefabrikovaný a zaměnitelný web.
Fotografovat obrázky sami – patrně nejsložitější, avšak poměrně dobrá cesta. Vaši zákazníci patrně ocení, pokud vaše zboží uvidí vyfocené tak, jak to zapadá do celkového vyznění vaší firemní prezentace, všechno zboží bude mít podobné ladění a vyznění obrázků bude korespondovat s atmosférou textů.
Patrně nejlepší variantou je nechávat si vytvářet produktové fotografie na míru od člověka, který má s fotografováním zkušenosti. Pokud však chcete fotografie tvořit vlastnoručně, pamatujte na následující pravidla:
Zvolte vhodné pozadí. Nikdy neurazí bílá barva, úplně stačí několik spojených kancelářských papírů ohnutých tak, aby vytvořily tzv. nekonečné pozadí. . Důležité je, aby na pozadí nebyly ostrý hrany ani přechody. Pokud si chcete vyhrát s nasvícením zboží, zvolte naopak pozadí černé. Vhodné je i zboží stylizovat v různých „stylových“ aranžmá.
Při nasvěcování se snažte světlo rozptýlit. Máte dvě varianty – buďto vložte mezi zdroj světla a focený objekt průsvitnou vrstvu (například bílý papír), nebo namiřte zdroj světla na bílou plochu a vaše zboží umístěte do místa, kam se světlo odráží.
Nenasvěcujte objekt pouze z jedné strany. Raději využijte výše zmíněného odrazu.
Fotografie detailů vždy vypadají lépe, než velkých celků.
Napsat komentář