Spouštíme e-shop 23: Jak napsat e-mailing, který neskončí v koši

Sebelepší databáze kontaktů pro e-mail marketing vám nepřinese zisk, pokud odběratele nepřesvědčíte. Co a jak máte v newsletteru uživateli sdělovat, se dočtete v dnešním článku.To za www. aneb vybíráme doménuTo nejdůležitější, co si musíte při přípravě newsletteru uvědomit, je, že máte zlomek vteřiny, abyste uživatele přesvědčili. Mějte na paměti, že se v příchozí poště přetlačujete s pracovními e-maily, fotografiemi od známých a spoustou konkurenčních newsletterů. Váš e-mail musí být skutečně na první a periferní pohled neodolatelný.

Základem úspěchu každého newsletteru je jeho relevantnost. Muže, který si ve vašem e-shopu koupil kraťasy, skoro určitě nepřesvědčíte nabídkou zleněných dámských plavek. Stejně tak společnost, která u vás v pondělí nakoupila kancelářské vybavení za sto tisíc, neuchvátíte nabídkou téhož zboží se slevou.

E-mailing proto personalizujte. Z předchozího chování uživatele dokážete zjistit mnohé – jeho zájmy, věk, i co konkrétně jej u zboží zajímá. Pečlivě vybírejte, co danému zákazníkovi zašlete, a ušijte mu sdělení na míru.

Dejte uživateli důvod váš newsletter otevřít. Skvělé jsou například slevové kupóny nebo nabídky zboží, u kterého si jste jistí, že je pro zákazníka zajímavé.

Poměrně zásadní krok při cestě za úspěšnějším e-mailingem je pochopení uvažování zákazníka. Nezajímá ho, že nabízíte slevu, ale že ušetří. Nechce vědět, že jste do nabídky přidali 250 položek. Chce vědět, že si může koupit nové zubní kartáčky. Nesdělujte tedy, co jste udělali. Sdělujte, jak se vaše novinka vyplatí zákazníkovi.

Odlište se od konkurence. Buďte zábavní, překvapiví, jiní… Nemusíte být za každou cenu vtipní, zákazníci nejčastěji ocení zcela obyčejný lidský tón. Nezbytné je dobře promyslet i vzhled newsletteru. Ideálně jej doplňte obrázky a text maximálně možně strukturujte – tvořte atraktivní titulky, výčty dělte do odrážek a důležité věci zvýrazněte.

Jak tedy konkrétně napsat dobrý e-mailing:

 „Využijte našeho revolučního prostředku na hubnutí, proti stárnutí kůže a vráskám“

rovnou řekněte

„Díky naší novince:

    • Zhubnete,
    • Omládnete
    • Zbavíte se vrásek“

 

Navigace pro příspěvek

  1. jiří napsal:

    Perfektní seriál který pravidelně čtu. Děkuji.

    Mám drobnou připomínku. Díky nové legislativě pro doplňky stravy nemůžete použít v reklamě

    „Díky naší novince:

    Zhubnete,
    Omládnete
    Zbavíte se vrásek“

    Jinak to chápu jako „Díky naší sekačce na trávu Vás nebudou bolet záda“.

    1. Matouš Hutník napsal:

      Zdravím,

      jsem rád, že se Vám seriál líbí. Jistě, děkuji za připomínku, pokud by šlo o doplněk stravy, není možné uvedenou formulaci použít. Zvolil jsem ji čistě jako ilustrativní příklad. Chápete to zcela přesně.

      Děkuji

      Matouš Hutník

  2. Mar napsal:

    Na tento blog jsem narazila teprve teď a i když e-shop nedělám, seriál o emailingu mě hodně zaujal. Takové informace se hodí i obyčejným bloggerům :-)

    Já jsem zaplavená různými letáky od různých společností, o jejichž existenci často ani nevím a rozhodně jsem si jejich novinky nevyžádala.

    Naštěstí mám Gmail, jehož nová verze je skvělá pro mě, ale hodně špatná pro obchodníky.

    Díky novým štítkům takové e-maily končí v záložce „promo akce“, kterou kontroluji přibližně jednou týdně, nebo když náhodou čekám něco na důležitého a zkouším všechno pořád dokola :)

    E-maily z této složky v 99% případů neotevřu.
    Pročtu si předměty (jak je zmíněno v článku, to je opravdu zásadní), ale většinou se k nim chovám jako k e-mailům ve složce Spam.

    Což je pro obchodníka (opravdu hodně) špatně, protože když to tak udělá více odběratelů, Google takového odesílatele může vyhodnotit jako spamery, takže to chce nad těmi předměty strávit opravdu klidně půl dne. I víc, pokud to jde.

    Nebo ideálně najmout opravdu dobrého copywritera (poznáte ho často podle toho, že své služby nenabízí na webtrhu. A také nestojí 50 korun za NS).

    Z vlastní zkušenosti fungují samozřejmě velké slevy na opravdu užitečné zboží (které ale nejsou zfalšované. Pamatujte, zákazníci nejsou idioti a umí používat Heuréku. Dokonce si umí přepočítávat ceny z dolarů.

    Sice se na takových podvodech vydělat dá, ale myslím, že pokud má firma silnou značku a dobré jméno, vydělá více, než podvody.

    A co funguje ještě lépe než slevy jsou informace!
    Nikoho moc nezajímá, co mu chcete prodat. Ale když mu dáte zajímavý příběh a třeba i nové znalosti, rád si od vás něco koupí.

    Tenhle web je toho výborným příkladem, podobné články by mě pravděpodobně přiměly koupit skoro cokoliv.

    Blogování vzbuzuje v zákaznících důvěru, loajalitu a tak dále a myslím, že se vyplatí tomu věnovat nějaký čas (v horším případě peníze za copywritera, ale přiznám se, že ten „osobní“ kontakt je mi o něco milejší).

    K většině podobných newsleterů se přihlašuji s radostí a nikdo mi je nemusí nutit násilím při objednávání výrobku.

    Asi by se o tom dalo psát ještě dlouho a ještě opravdu velké množství znaků, ale nechám si to jako téma na vlastní blog.

    Teď jdu pročítat ostatní články :-)

    Mar

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů