Přechod Shoptetu na měření pomocí rozšířeného elektronického obchodu v první fázi přinesl možnost sledovat slevové kupony a u prodaných produktů značky, kategorie i varianty. Nově jsme dokončili druhou fázi, díky které se teď dozvíte mnohem víc o výkonu svých produktů. Největší výhodou je, že můžete sledovat chování návštěvníků ve svém e-shopu.

 Jak se chovají návštěvníci v e-shopu?

Přehled Výkon produktu, který se v Google Analytics skrývá pod kartou Konverze nejspíš znáte. Kromě výkonu produktu nabízí pohledy na jednotlivé dimenze jako je skladová jednotka produktu, značka nebo hierarchická kategorie (úrovně kategorií). Ty si pak můžete přeskupit pomocí Vlastních přehledů. Jeden takový pro vás připravil Tomáš Hanáček. Jeho přehled zobrazuje kategorie seřazené po jednotlivých úrovních, do kterých se lze “nořit”. Naimportujete si ho pomocí tohoto okazu.

Všechny přehledy jsme také nově doplnili o chování nakupujících. Konkrétně můžete sledovat poměr nákupů oproti zobrazení detailu produktu.

Ještě zajímavější data o chování návštěvníků prozradí přehled na kartě Chování nakupujících. Pro jednotlivé dimenze (produkt, skladová jednotka, kategorie nebo značka) můžete sledovat konkrétní počty zobrazení detailu produktu.

Které informace můžete z přehledu Chování nakupujících zjistit a co pro vás můžou znamenat?

  • Produkty s vysokou návštěvností a nízkým konverzním poměrem. -> Není s produktem něco špatně? Nemá vysokou cenu oproti konkurenci, dlouhé dodací doby nebo třeba špatné produktové fotografie?
  • Produkty s dobrým konverzním poměrem, ale nízkou návštěvností –> Nepodceňuji tento produkt? Nebylo by lepší ho víc promovat?
  • Kolikrát byl zobrazený detail konkrétního produktu / kategorie nebo značky –> Jak úspěšné jsou kampaně na jednotlivé produkty? Doručují kromě návštěvnosti i prodeje?

Podívejte se do nápovědy, jak rozšířený elektronický obchod nastavit a jak si zobrazit dané přehledy.

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz


Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů