Prázdný sklad před Vánoci? Zachraňte situaci dárkovými poukazy!

()

Předvánoční období je pro mnohé obchodníky hlavní sezónou, ale zároveň představuje pořádnou zátěž. Vyplatí se proto připravit i včasným zásobením, abyste již koncem listopadu neměli ty nejdůležitější produkty vyprodané. Pokud se tak stane, jednou z možností, jak si pomoci jsou dárkové poukazy.

Z nouze ctnost?

Podcenili jste přípravu na předvánoční období a teď už ani pomalu nemáte co prodávat? Taková situace vůbec není výjimečná. Správně odhadnout, o které zboží bude zájem, a v dostatečném předstihu jej doskladnit, vyžaduje také určité zkušenosti.

Nestíhající zákaznická podpora, prázdný sklad a problémy s odesíláním v tom nejrušnějším období roku jsou pak důvody, pro které ne každý obchodník vzpomíná na předvánoční sezónu s láskou. Pokud jste přípravu na Vánoce podcenili, stále to celé můžete zachránit nabízením dárkových poukazů. Na co byste si měli před jejich uvedením do nabídky dát pozor?

Užitečné nejen před Vánoci

Dárkové poukazy samozřejmě nejsou jen způsobem, jak odvrátit katastrofu v předvánočním období, kdy už nemáte pořádně co prodávat. Výhody přinášejí nejen pro vás jako obchodníka, ale také pro zákazníky. Z hlediska obchodního totiž nejde jen o zcela výhodný zdroj cash-flow, ale také možnost, jak si zákazníka udržet, resp. jak získat zcela nového zákazníka (příjemce dárkového poukazu).

Pro nakupující jsou zase vhodným řešením tehdy, pokud nevědí, čím by potěšili své blízké, a tak výběr konkrétního dárku nechají na nich, shánějí-li dárek na poslední chvíli.

Nezapomínejte na to, že dárkové poukazy jsou také zajímavým marketingovým nástrojem. Vhodným způsobem můžete pomocí nich motivovat k dalšímu nákupu nebo spojit poukázku s určitou slevou či jinými výhodami, například pro věrné zákazníky.

Pěkně zabalený poukaz na nákup je plnohodnotným dárkem.

Než začnete nabízet dárkové poukazy

Ještě před zařazením dárkových poukazů do nabídky e-shopu byste si měli dobře promyslet hned několik záležitostí a nezapomenout ani na úpravu obchodních podmínek. Na co není radno zapomenout?

Forma a design

Stejně jako u jiných produktů, i u dárkových poukazů je důležité, jakou formou je budete nabízet. Měly by být dostatečně atraktivní, proto si dobře rozmyslete jejich design. Rozmyslete si také, jakým způsobem se dostanou k zákazníkovi.

V praxi se nejčastěji odesílají poukazy e-mailem po uhrazení celé částky s tím, že zákazník si poukázku svépomocí vytiskne. Pro mnohé zákazníky se jedná o rychlý způsob, jak se dostat k dárku pro někoho jiného. Připravte se však také na to, že možná bude někdo chtít poslat poukaz poštou, případně si rád připlatí se „slavnostnější balení“.

Dodejme, že zákon nestanovuje žádnou konkrétní formu, jak by měl dárkový poukaz vypadat. Abyste však předešli různým sporným situacím, měla by být na poukazu jasně vyznačena hodnota (peněžní vyjádření, výše slevy apod.), místo uplatnění, způsob uplatnění a doba platnosti.

Podmínky uplatnění

Jelikož pouhý poukaz nemusí být dostatečně velký na to, abyste na něj mohli uvést všechny podmínky uplatnění, za tímto účelem byste měli připravit podstránku ve vašem e-shopu, kde všechny podmínky přehledně, ale zároveň přesně, uvedete. V podmínkách by neměla chybět:

Jak sami vidíte, podmínky použití mohou být opravdu velmi rozsáhlé. Při jejich stanovení byste měli myslet na to, aby byla férově nastavena nejen vůči vám, ale i zákazníkovi. Nezapomeňte, že zákazník nakupující za poukaz nemůže mít méně výhodné postavení než zákazník platící jiným způsobem. Zákazníkovi platícímu dárkovým poukazem například nemůžete odepřít vrácení zboží do 14 dnů a odstoupení od smlouvy.

Úprava všeobecných obchodních podmínek

Nakonec, podmínky vztahující se na dárkové poukazy, jejich vydávání a využívání byste měli mít uvedeno i ve všeobecných obchodních podmínkách. Právě s nimi totiž nakupující před uskutečněním objednávky vyjadřuje souhlas. Na úpravu obchodních podmínek tedy určitě nezapomeňte.

Jak si to celé usnadnit?

Samotné přidání dárkových poukazů mezi produkty není ničím složitým. Pokud již máte vyřešené otázky a záležitosti uvedené výše, vyplatí se vědět, že i vydávání dárkových poukazů si můžete usnadnit. Pokud očekáváte, že o ně bude velký zájem, vyplatí se poukaz prodávat jako „digitální produkt“ a jejich generování ve formátu pdf i s unikátním číslem automatizovat. Pokud využíváte e-shop na platformě Shoptet, zajímavým řešením je v tomto směru doplněk Digitální produkty.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů