E-shopaři na Slovensku pozor! Dle Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží anebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku je třeba přizpůsobit své obchodní podmínky novým úpravám.
Čeho se změna týká?
Změna se bude týkat obchodních podmínek všech e-shopů, prodávajících na Slovensku. Dle platné legislativy není přípustné, aby v obchodních podmínkách bylo řečeno, že s nimi zákazník e-shopu souhlasí. Stejně tak není možné tuto formulaci použít v objednávkovém procesu na e-shopu. Porušením tohoto pravidla hrozí e-shopu pokuta od SOI v řádu několika stovek Euro. Vyžadovat po zákaznících souhlas s obchodními podmínkami je tedy nad rámec zákona.
Jak to řešit?
Řešení je jednoduché – ve svých obchodních podmínkách upravte odstavec, pojednávající o započatí smluvního vztahu mezi vámi a zákazníkem. Formulaci „zákazník souhlasí s obchodními podmínkami“ však můžete změnit na „zákazník byl seznámen s obchodními podmínkami“. Stejně tak upravte formulaci ve svém objednávkovém procestu totožnou změnou.
Co je třeba uvést v obchodních podmínkách?
Ve vašich obchodních podmínkách, se kterými seznamujete zákazníka před uskutečněním jeho nákupu je tedy třeba uvést tyto informace:
vlastnost (popis) zboží nebo služby
celkovou cenu zboží nebo služby včetně DPH
cenu dopravy a jakýchkoliv dalších poplatků – tuto informaci můžete uvést v obchodních podmínkách, nebo jí na e-shopu vyčlenit samostatnou stránku
údaje o podnikateli – obchodní jméno, sídlo podnikání, právní formu, identifikační číslo, označení registru a číslo zápisu, adresu, na které může zákazník podat reklamaci nebo stížnost, daňové identifikační číslo a název a adresu dozorného orgánu
adresu, kde může zákazník podat reklamaci nebo stížnost, liší-li se od adresy sídla firmy
platební podmínky, podmínky dodání, informace o vyřízení reklamací
informace o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy bez udání důvodu
informaci, že zákazník odstupující od smlouvy hradí náklady na vrácení zboží – pokud tuto informaci neuvedete, zákazník nemá povinnost je hradit
informace o situacích, kdy zákazník nemá právo odstoupit od smlouvy
informaci o tom, že prodávající je zodpovědný za vady zboží nebo služby
informace o přísnějších podmínkách záruky poskytované výrobcem, než určuje zákon
informace o platbě předem – pokud od zákazníka požadujete zálohu, musí o tom být předem informovaný
informaci o tom, že zákazník souhlasí s tím, že součástí objednávky je povinnost uhradit celkovou cenu
informace o dostupnosti zboží – je třeba informovat o dodacích lhůtách
informace o alternativním řešení sporů
informace o ochraně údajů zákazníka, které budete zpracovávat
Více informací o obchodních podmínkách si můžete přečíst v našem e-shopovém manuálu.
Napsat komentář