18 důvodů, proč by kamenné obchody měly mít i e-shopy?

Znáte ten pocit, když náhodou narazíte na skvělý obchod s originálními produkty. Je ale schovaný v malé
uličce, kde si ho kolemjdoucí sotva všimne. Nebo když potřebujete něco koupit od oblíbeného prodejce, ale
jeho otevírací hodiny vám vůbec nevyhovují? Co byste v takových chvílích dali za e-shopy, že. Z hlediska
zákazníků je to jasné – e-shopy prostě chceme. Obchodníci, co ještě váháte, projděte si seznam 18 důvodů,
proč si ke kamennému obchodu pořídit i e-shop.

  1. Obrat českých e-shopů by se letos měl přiblížit 100 miliardám korun. Loni to bylo zhruba 81 miliard
    korun. On-line prodeje se na celkovém maloobchodu podílejí zhruba z osmi procenty. V Česku nakupuje na
    internetu již každý třetí. Opravdu se chcete dobrovolně vyšachovat ze hry?
  2. V dnešní době je samotná existence e-shopu jedním z hodnotících kritérií, zda se o firmu, produkt či
    službu vůbec zajímat a nakoupit. Mít e-shop je známka toho, že to s prodejem myslíte vážně. E-shop zvyšuje
    důvěryhodnost, image firmy a šanci obstát v konkurenčním boji. Na druhou stranu je ovšem nutné vzít v
    potaz nejen zákonitosti a pravidla internetového prodeje.
  3. Je doba digitální. Mobil je spojkou mezi virtuálním a reálným světem – mobil mají všichni a pracují s ním
    valnou většinu dne. A tudíž přes mobil i dost často nakupují.
  4. V kamenném obchodě si vybudujete skupinu věrných zákazníků. Můžete se spoléhat na tradiční formy
    prodeje, reklamy a propagace. Nicméně nové zákazníky nejspíš získáváte nejspíš jen velmi složitě, pomalu a
    často velmi draze. Zvlášť když nemá obchod výhodnou pozici v centru velkého města. Mít jen kamenný
    obchod tedy znamená připravit se o značné množství zákazníků, kteří se logicky uchylují ke konkurenci.
  5. Prodejci v kamenné prodejně si stěžují, že si k nim zákazníci přijdou prohlédnout, „osahat“. Případně i
    vyzkoušet zboží a získat klíčové informace. Ale pak si produkt koupí levněji přes internet. Nabídněte svým
    zákazníkům obojí! Prodejci a odborníci nyní mluví o českém hybridním modelu mezi klasickým retailovým
    a internetovým obchodem, který funguje skvěle.
  6. Ceny na e-shopech jsou pro zákazníka atraktivnější, protože náklady jsou nižší, což znamená větší
    konkurenceschopnost – stačí v podstatě jen sklad a ten může být na okraji města, kde jsou levnější pozemky,
    zatímco prodejna musí být v centru města, aby tam přišlo co nejvíc lidí.
  7. Na e-shopu můžete mít mnohem větší počet produktů než v kamenných obchodech. Například až 20 000
    položek s Enterprise balíčkem od Shoptet.
  8. Znatelné rozšíření dosahu služeb a produktů mezi širokou veřejnost – počet potenciálních zákazníků v
    online světě je diametrálně vyšší než v tom offlinovém. Počet zákazníků e-shopem narůstá. A získat a udržet
    si takového zákazníka je snadnější.
  9. S větším dosahem souvisí i nárůst obratu a tím pádem i zisků.
  10. E-shop je dostupný všem, vždy a všude, čímž se vám zvýší obrat. Prakticky vyděláváte 24/7, i když spíte
    nebo jste na dovolené.
  11. E-shop dává zákazníkům nespočet výhod: úspora času, možnost nákupu z pohodlí domova, možnost
    porovnání zboží a služeb s jinými firmami, možnost se snadno s firmou spojit (telefon, mail, chat), doptat se
    na produkt a ihned ho nakoupit. Má více času k rozhodování a může tam získat recenze od předešlých
    zákazníků. Může nakupovat i zboží, které není momentálně skladem.
  12. Díky e-shopu je tedy rychlejší a lepší komunikace se zákazníkem.
  13. Veškerá komunikace směrem k zákazníkovi (stejně jako veškerý marketing) je velmi snadno
    analyzovatelná a měřitelná.
  14. Získáte lepší přehled o svých zákaznících – možnost sbírat o nich informace a následně s nimi pracovat.
    Umožňuje tak personalizovat nabídku.
  15. Náklady na zřízení domény jsou minimální a s možností mít e-shop v pronájmu ani tento náklad firmu
    nijak nezatěžuje. Velkou výhodou je rychlost, s jakou lze e-shop zařídit.
  16. Úspěšného prodeje na internetu lze dosáhnout i bez finančních nákladů na online reklamu. Je však
    třeba o e-shop pečovat, pochopit svou cílovou skupinu, nabídnout kvalitní servis a rozumět svému
    produktu.
  17. Firma se již nemusí tolik zaměřovat na aktivní obchod, ale lidé si ji díky webové prezentaci či e-shopu
    dohledají sami.
  18. Zákazníci mohou mnohem lépe předávat doporučení. Zatím co doporučení u piva brzy všichni
    zapomenou, zpětný odkaz či zkušenosti reálných zákazníků v nějaké diskusi jsou nesmrtelné.

Zdá se tedy, že se „kamennému“ prodejci téměř vždy vyplatí zřídit si také e-shop. Mít tak k dispozici
vlastně dva vzájemně se podporující prodejní kanály. Prostřednictvím nich můžete zákazníky získávat i cíleně
je ovlivňovat. Při dnešních nízkých nákladech na pořízení a provoz e-shopu je zřízení kvalitního
internetového obchodu i pro drobného podnikatele obecně dobrou investici. I vzhledem k dobrému
výhledu internetového prodeje do budoucna se to určitě vyplatí.

 

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů