Rozhovor: S Danem Višňákem do zákulusí eshoprestartu

Přesně před rokem jsme vám psali o novém programu pro e-shopaře eshoprestart.cz. Ačkoliv jsme autora projektu Dana Višňáka znali jako jednoho z našich dřívějších klientů a měli jsme i možnost nakouknout do zákulisí jeho vznikajícího projektu e-shoprestart.cz, byl pro nás program vlastně velkou neznámou a otazníkem, kam se za ten rok posune dál.

Jelikož se řada našich klientů rozhodla kurzem projít, mohli jsme sledovat a probrat s řadou z nich jejich dojmy. Rozhodli jsme se zeptat ale samotného Dana, jak by po roce celý projekt zhodnotil.

Dane, Tvůj program e-shoprestart.cz má za sebou první rok, splnil, co jsi od něj čekal?

Zhodnotil bych to slovy jednoho z účastníků kurzu Ondry Vrabce, který je i Vaším klientem (eshop eshop.zahradnizabava.cz), že program e-shoprestart.cz splnil moje očekávání a dokonce je předčil. Chtěl jsem vytvořit projekt, kde bych mohl předat informace, na základě kterých se nám podařilo uspět s e-shopem X-HOKEJ.cz tak, aby si ostatní mohli vzít pro sebe inspiraci, nápad, který je posune dál. Sám jsem totiž měl již dříve zkušenost, že sdílením informací mezi jednotlivými e-shopy člověk neztrácí, ale naopak získává. Například, když by se k nám dostala o týden dříve informace o systému Balíkonoš, mohli jsme ušetřit zhruba 30.000 Kč za software systému tvorby štítků na balíky a propojení na dopravce. A to je přesně ono. Když tuto informaci předáte dál, můžete zmíněnou částku ušetřit někomu dalšímu. Smyslem tedy bylo ukázat, co funguje, jak jsme dosáhli úspěchu my a jakých chyb se vyvarovat.

Od našich zákazníků jsme na Tvůj program slyšeli chválu, jakou zpětnou vazbu jsi dostal Ty sám?

Programem si prošlo prakticky sto padesát e-shopů a ohlasy jsou vážně super. A nejen ohlasy, za vše mluví především výsledky konkrétních e-shopů. Většině z nich se podařilo navýšit objednávky, návštěvnost, e-shopy tvoří velmi kvalitní obsah, díky kterému jsou na předních místech ve vyhledávačích a mohl bych pokračovat dál. Co mě však těší ještě víc, že se kolem projektu vytvořila skvělá komunita, která si vzájemně předává a sdílí informace, které všechny vzájemně posouvají na cestě kupředu. Lidé v rámci eshoprestartu tak přijali za svou myšlenku, že sdílení zkušeností s sebou přináší hlavně pozitiva. E-shopu pomůže ušetřit čas, ve výsledku i velkou sumu peněz a především se vytvořila opravdu bezva parta lidí, se kterými má smysl trávit čas.

Takže on-line kurz se přetavil do off-line formy?

Přesně tak. Původní myšlenka byla poznat stejně zapálené lidi jako jsme my a trávit společně čas, kdy si člověk může jak odpočinout, tak získat nový „motor“ do práce ať formou informací nebo třeba jen příběhem někoho jiného. Vzniklo tak víkendové setkání na horách pod názvem Work&Relax, jehož smyslem je propojení času, kdy pracujeme, předáváme si informace, probíráme chyby jednotlivých e-shopů atd. Ale zároveň jsme se třeba večer setkali u grilování a piva a pokračovali v méně formální náladě. Celkem jsme taková setkání za poslední rok měli už tři. Na posledním Work&Relax jsme přinesli e-shopářům i názory ze strany odborníků. Ohledně kvalitního SEO obsahu a tvorby textů a popisků se točila přednáška Josefa Řezníčka z Včeliště.cz a pohled do zákulisí zkvalitnění péče o zákazníky získali účastníci díky Máriu Roženskému, což celý víkend posunulo v mých očích zase na vyšší level.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:
Poslední setkání Work&Relax v Hradci Králové, kde krom jiného měli svou přednášku Josef Řezníček ze Včeliště.cz a Mário Roženský ze Supportbox.cz

Poslední setkání Work&Relax v Hradci Králové, kde krom jiného měli svou přednášku Josef Řezníček ze Včeliště.cz a Mário Roženský ze Supportbox.cz

Co plánuješ do budoucna?

Nyní jsme ve fázi vytváření projektu eshopvideo. Vzhledem k tomu, že jsme v eshoprestartu téma tvorby vlastního video obsahu zmínili, začaly se od e-shopářu množit dotazy, jak konkrétně ta videa děláme a jak to jednoduše mohou dělat oni. Tento projekt bychom chtěli pustit do světa na podzim 2016. Dále pracujeme na již běžícím konceptu eshopmind.cz, což je navazující program na eshoprestart.cz, kde předáváme další tipy, jak e-shop rozvíjet. Nyní jsme v rámci tohoto programu začali dělat rozhovory s úspěšnými e-shopáři, kteří zde sdílí svůj návod na to, jak uspěli, co dělají a co jim funguje. No a aktuálně v květnu rozbíháme třetí vlnu eshoprestart.cz, který je ve verzi 3.0 vylepšený. V každém modulu jsou nová videa, kompletně jsme přidali celý jeden modul o systému Affiliate, o kterém většina e-shopů nemá ponětí, přitom je to velmi sympatický nástroj, jak přivést na svůj e-shop až o 15%, někdy i třeba 30% více zákazníků. A v neposlední řadě bych chtěl vydat klasickou knihu, která by shrnula všechno v tištěné podobě. Je toho dost, ale nás cesta eshoprestartu hrozně baví a hlavně nás těší výsledky, které vidíme, že projekt přináší ostatním.

Natáčení eshopmind.cz

Natáčení jednoto z dílů eshopmind.cz v zázemí e-shopu www.uacko.cz, kde majitelé uacko.cz mluvili o hlavních konkurenčních výhodách, které používají v rámci jejich e-shopu

Dane díky a ať se Ti daří!

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů