Značku Nugo založili před 3 lety sourozenci Karpíškovi. Oba mají doma čivavy, kterým se nelíbilo v taškách dostupných na trhu. A tak navrhli svoje. Když je zastavovali kolemjdoucí pejskaři a chtěli je taky, došlo jim, že by nebylo od věci, nabídnout tašky i jim.
„Nečekali jsme, že bude mít Nugo takový úspěch. Nakoplo nás to a i proto jsme se rozhodli zkusit štěstí v zahraničí. Chceme začít s Amerikou a Německem. Nejenže je tam obrovský trh, ale i cena, která je pro Čecha poměrně vysoká, je pro Američana nebo Němce jen takové plácnutí do vody,“ říká ke smělým plánům Nugo Martin Karpíšek.
Zatímco minule jsme řešili těžké začátky firmy i boj s logistikou, tentokrát jsme si vedle plánované expanze popovídali i o budování brandu nebo o tom, jak důležitá je atmosféra uvnitř týmu.
Co je pro vás ve vašem podnikání nejdůležitější?
Martin: Pro mě je to spokojený zákazník. Ten vás doporučí a přivede další lidi. Na tom nespokojeném sice kolikrát ze začátku vyděláte podobné peníze, ale tím to končí. A negativní reklama značku zabíjí. Vždycky lidem vycházíme maximálně vstříc.
Jak řešíte, když je zákazník nespokojený?
Martin: I když se tašky snažíme dělat tak, aby vyhovovaly všem pejskům, vždycky se najde takový, kterému z nějakých důvodů nesedne. Nebo třeba nesedne majiteli. V tom případě nám tašku můžou vrátit. Snažíme se, aby měli lidé z naší značky dobrý pocit. A pokaždé se ptáme na zpětnou vazbu, abychom věděli, co příště můžeme udělat líp. Už se nám stalo i to, že jedné paní pejsek umřel. Rozhodilo nás to, ale tašku jsme samozřejmě vzali zpátky a vrátili peníze. I takové věci se holt stávají. Pro nás je opravdu hlavní spokojený zákazník.
Co je podle vás důležité z hlediska budování brandu?
Olda: Jde hlavně o vytvoření dobrého, silného vztahu se zákazníky. A to se nám naštěstí daří. Někdy mě až překvapuje, jak moc se lidé zapojují. Máme od nich skvělou zpětnou vazbu. Lidé nám sami od sebe posílají fotky z výletů s poděkováním.
Petra: Díky tomu už víme, že byla Nugo taška například v Belgii, na horách, na dovolené u moře…
Olda: Právě tyhle na první pohled drobnosti nás motivují posouvat naši značku dál.
Martin: U toho našeho prvního projektu jsme žádnou takovou zpětnou vazbu neměli. Sebespokojenější zákazník, co si koupí powerbanku nebo kabel, vám prostě takovouhle fotku nepošle. (smích)
Jak jste přišli na název Nugo?
Martin: Chtěl jsme k tomu vymyslet krásnej příběh… Ale pravda je taková, že jsme si jednou se ségrou volali – už jsme ten název nutně potřebovali vymyslet – a z ní vypadlo Nugo.
Petra: Bylo to spontánní. Přišlo mi to chytlavé a taky jsem si říkala, že si tohle slovo lidé jednoduše zapamatují.
Martin: Doména byla volná, což byl zázrak. Takže jsme ji zaregistrovali a od tý doby jsme Nugo.
Co vám na celém tom procesu přijde nejtěžší?
Martin: Jednoznačně logistika. Tím, že všechno děláme ručně a máme spolupracovníky rozptýlené po celé republice, je pro nás složité reagovat na poptávku. Když máme den, kdy se sejde hodně objednávek, začne nám skladová zásoba rychle mizet. Uvědomuju si, že je problém hlavně v tom zběsilém rozmístění. Ale současný tým je pro nás důležitý. Od začátku jsme hledali lidi, co budou pracovat kvalitně, ale zároveň nám sednou lidsky.
To naprosto chápu. V tu chvíli je člověk ochotný přejít i různé komplikace.
Martin: Třeba pán na tubusy z Uhříněvsi má obrovské zakázky, ale pokaždé nám vyjde vstříc. Ze začátku nám vytvořil třeba deset tubusů na zkoušku, prostě nám fandí. A tyhle lidi nechceme měnit. Ze začátku nám hodně pomohli a nepřišlo by nám fér si teď najít nějakou firmu, která to udělá všechno najednou.
Kdybyste prodávali granule, lidé se k vám budou poměrně často vracet. Jenže kvalitní taška vydrží dlouho…
Martin: To je zatím takový náš “problém”. Ale chceme ho vyřešit tak, že rozšíříme sortiment. Teď testujeme kšíry a plánujeme zařadit i přenosné misky, ručníky a další věci. Všechno s logem a v podobném designu. Aby měli lidé důvod se k nám vracet. V nabídce už máme pamlskovníky.
Olda: Ty vlastně vznikly tak, že jsme měli hodně odpadu z výroby tašek. Bylo nám líto ho vyhazovat a tohle byl ideální způsob, jak ho využít. Výhodou je i to, že jsou tašky a pamlskovníky ze stejných látek, takže se k sobě skvěle hodí.
Jaké jsou vaše další plány?
Martin: Nečekali jsme, že bude mít Nugo takový úspěch. Nakoplo nás to a i proto jsme se rozhodli zkusit štěstí v zahraničí. Tedy až vychytáme logistiku a další věci. To ještě nějakou dobu potrvá, ale už pracujeme na anglických stránkách.
Kam chcete Nugo vyvézt?
Martin: Chceme začít s Amerikou a Německem. Nejenže je tam obrovský trh, ale i cena, která je pro Čecha poměrně vysoká, je pro Američana nebo Němce jen takové plácnutí do vody.
Napsat komentář