Opět zhruba po týdnu je tu série novinek, které se ve světě internetu odehrály. Dnes jsou hned čtyři a minimálně změny v Google Analytics a na Facebooku by vám neměly uniknout. I zbylé dvě zprávičky jsou ale zajímavé, takže pokud máte aspoň trochu času, určitě si je projděte.
Pokud používáte populární nástroj pro mimo jiné měření návštěvnosti Google Analytics, určitě jste museli v minulém týdnu zaregistrovat nová rozšíření. Konkrétně se tvůrci zaměřili na sociální sítě, takže už si můžete změřit, jaký vliv mají na vaše weby tyto sítě – konkrétně návštěvnost, konverze, ale i přinesenou finanční hodnotu.
Když přidám jen pár ukazatelů se stručným komentářem:
Používáte Google+? Pak pravděpodobně přátele do kruhů rozdělené máte, nicméně Facebook analogickou funkci „Seznamy“ zavedl zhruba před půl rokem a bez výrazného úspěchu. Proto před pár dny vyrazil trochu do útoku a představil novinku nazvanou „Známí“. Ta vám umožní přesunout přátele, se kterými se třeba tolik nekontaktujete, do této skupiny, což omezí zobrazování jejich příspěvků ve vašem news feedu. O důležitá oznámení (sem Facebook dal příklad nový vztah) nepřijdete, ale o běžné změny statusů zcela jednoznačně.
V českém prostředí funkce ještě není 100%, ale je poměrně dost dotažená. Pokud si tedy chcete vytvořit skupinu, nebo přesněji seznam známých, uděláte to tady.
Ještě s jednou novinkou na Facebooku zůstaneme, protože je poměrně zásadní a neměl bych jí vynechat. Už od 31. března se na Facebooku změní, konkrétně omezí parametry reklamy. Sníží se délka těla (ze 135 na 90 znaků) a velikost obrázku (z 110×80 na 99×72 pixelů). Odlišné je to u Premium Homepage Ads, které budou muset mít stejně dlouhý text, ale masivně větší obrázek – 168×128 pixelů.
Původní reklama
21. března 2012 uplynulo přesně šest let od doby, kdy byl na sociální síti Twitter publikován první tweet. Nejednalo se o nic zásadního, jak se můžete podívat níže, ale tvůrce tím odstartoval poměrně zásadní fenomén, tak proč si to nepřipomenout.
Napsat komentář