Nejčastější chyby v zákaznické péči: Chat

()

Pokud chcete mít úspěšný e-shop, bez dobrého vztahu se zákazníkem se vám to nepovede. I proto přinášíme sérii článků plných tipů, jak vytvořit tu nejlepší zákaznickou péči. Tentokrát se zaměříme chat, který vám může jak hodně pomoct, tak i uškodit.

Zatímco minule jsme si posvítili na to, jak správně prezentovat kontaktní informace, tentokrát je na řadě na chat. Lidé, kteří nakupují, chtějí často poradit. V kamenné prodejně se jednoduše zeptají prodavačky, u e-shopu můžou použít telefon nebo e-mail. Cíl je jasný – dostat odpověď co nejrychleji. Na e-mailovou odpověď ale zákazník často čeká několik desítek minut, někdy i hodin. A jak ukazují testy zákaznické péče, výjimkou nejsou ani odpovědi, které přijdou až za několik dnů, nebo dokonce nikdy.

Nabízí se tedy telefon – je rychlejší a operativnější. Spousta lidí ale volání zrovna moc nefandí. A nejde tu jen o peníze za hovor, ale taky o jistou míru stydlivosti, nebo o to, že ze spousty míst si prostě nezavoláte.

Pokud vás zákazník může kontaktovat pomocí chatu, zvyšuje se pravděpodobnost prodeje, a to v průměru o víc než 20 procent. To ovšem platí jen tehdy, pokud chat používáte správně. V opačném případě může naopak vést ke snížení prodejů a naštvaným klientům.

Podívejme se na nejčastější prohřešky:

Článek jsme připravili ve spolupráci s Kateřinou Střelcovou ze SupportBoxu, kde pravidelně testují zákaznickou péči českých e-shopů, a mají na triku i šikovný doplněk pro Shopteťáky. Omrknout ho můžete přímo tady.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů