Jak by měl fungovat nákupní košík

()

Každý e-shop logicky obsahuje nákupní košík. Vždyť bez této funkce by byl provoz internetového obchodu jen těžko představitelný. Nicméně není košík jako košík. Co by měl splňovat a jaké funkce by měl zákazníků nabízet rozebírá L. Bustos v článku How Long Should You Persist a Shopping Cart?

Přestože je hlavním tématem, jak dlouho má být zákazníkem uložené zboží v košíku uchováváno, tak aby to bylo stále bylo efektivní, lze v článku nalézt na první pohled logické nicméně ne tak často dodržované principy správného fungování nákupního košíku.

V středu otázky tedy stojí uživatel, který si uloží zboží do nákupního košíku, aby se k němu později vrátil, rozhodne-li se pro nákup. Takovýto proces má řadu výhod, uživatel nemusí hledat již vybrané zboží a pouze si otevře nákupní košík. Ten může fungovat na bázi cookies, malých textových souborů, které se ukládají v počítači zákazníka. Dokud jsou cookies aktivní, bude se mu při dalších návštěvách e-shopu zobrazovat zboží v košíku, které si tam vložil. U cookies lze nastavit dobu platnost, takže přestanou fungovat například po týdnu.

Rizika

Bohužel tento postup má i své stinné stránky. Zákazníkovi se může jednoduše stát, že si jeden den přidá do košíku určitý produkt, ale rozhodne se ho nezakoupit. Produkt zůstane uložen v košíku až do je další návštěvy. Při další návštěvě si však zákazník již nepamatuje, že si už jednou produkt vložil do košíku a ani ho nenapadne, že by v košíku byl stále uložen. Proto tentýž produkt znovu vloží do košíku. Pokud nezafunguje žádný z upozorňujících mechanismů, o kterých bude řeč dále, zákazník si buď zakoupí jeden produkt dvakrát nebo ho vyděsí dvakrát vyšší cena uvedená u konečné objednávky a uteče pryč z e-shopu. Jak takovému scénáři předejít?

Použít mini košík

Jedná se o malý prostor ve struktuře e-shopu, kde je zjednodušeně vypsáno kolik a jakých položek má uživatel již v košíku. V případě použití výše zmíněných cookies se tak uživatel dozví mnohem dřív, že košík stále uchovává kdysi vložené zboží.

Upozornění při vložení zboží do košíku

Již při prvním vložení zboží do košíku by měl systém upozornit zákazníka, jak dlouho bude uchovávat obsah košíku.

Zvýraznit počet kusů

Zákazník by měl jasně vidět, kolik kusů stejného zboží má v košíku. Tím lze předejít již zmíněnému překvapení z vysoké ceny. V ideálním případě by měl mít zákazník možnost jednoduše upravit počet požadovaných kusů, jakmile zjistí nějakou nesrovnalost.

Upozornění na změny

V neposlední řadě by měl systém automaticky upozorňovat zákazníka na změny parametrů zboží v košíku. Zboží totiž může být uloženo v košíku dlouhou dobu a mezitím je dobře možné, že se změní cena, dostupnost, nebo varianty uloženého zboží. Zákazník by o tom měl být jasně informován, aby si neobjednal zboží za jinou cenu nebo úplně jiné zboží. V případě nefunkčnosti tohoto opatření by mohla být ohrožena reputace e-shopu, protože naštvaní zákazníci o sobě dokáží dát vědět.

Zdroj: www.getelastic.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů