V posledních dnech se v Google Analytics a na dalších službách Google objevily spousty souhlasů a nastavení, které souvisí s GDPR. Stejně tak ale i další, které se této směrnice netýkají. Pojďme se bez stresu podívat, co přesně nastavují a co a jak “odklikat”.

Způsob uchovávání dat

1

Na sociálních sítích se začíná šířit panika kvůli téhle nepříliš viditelné hlášce, která vás informuje o novém způsobu nakládání dat v Google Analytics. Než se leknete, že o některá data přijdete, doporučuji kouknout do nápovědy. Komu se ale nechce, čtete dál.

  1. Netýká se to všech dat v Analytics, ale jen tzv. raw přehledů, tzn. například údajů jednotlivých user-id a některých vlastních přehledů. Což znamená, že pokud byste nic neupravili, nepřijdete o žádná agregovaná data. Například byste se ale nemohli podívat na chovaní konkretního uživatele na webu před 3 lety. Mimochodem, dělá to někdo z nás?
  2. Pokud tomu chcete předejít, stačí jít do Správce > Služba > Údaje o měření > Uchovávání dat a tam dané nastavení změnit viz. screenshoty. Nastavíte si tak neomezenou délku sběru dat. Problém vyřešen.

2

 

3

Přijetí nových smluvních podmínek v Analytics

V návaznosti na GDPR je také potřeba přijmout nové smluvní podmínky v Google Analytics. Stačí jít do správce v Google Analytics a zkontrolovat, jestli jste přijali dodatek ohledně zpracování dat pomocí Google Analytics. Opět stačí jít na Správce > Účet > Nastavení účtu a následně přijmout nový dodatek ohledně zpracování dat. Dodatek jste také nejspíš přijali při aktualizaci smluvních podmínek.

4

 

5

Správa podrobností k DPA

Doporučované je i vyplnění údajů v Google Analytics 360 Home Suite. Tento nástroj vám dává možnost udržovat aktuální kontaktní údaje napříč všemi službami Google. Supluje také to, že například při zakládání Analytics účtů jste nezadávali žádné kontaktní údaje své firmy. Slouží tedy pro Google jako rozcestník s kontakty na vaší firmu. Proč to dělat a jak si s tím poradit najdete tady. Nebo prostě klikněte na SPRAVOVAT PODROBNOSTI K DPA a propojení si nastavte.

Google Tag Manager

Stejně jako v Analytics, i v Google Tag Manageru je potřeba odkliknout jednotlivé souhlasy a úpravy obchodních podmínek. Zasvítí na vás samozřejmě při přihlášení.6

 

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz


Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů