GDPR – co a jak si nastavit v e-shopu

Datum 25. 5. klepe na dveře a s ním i příchod GDPR. Proto jsme pro vás připravili krátký návod, jak se s ním z hlediska nastavení e-shopu v administraci poprat. Návod popisuje technické řešení, které jsme připravili, nikoliv další potřebnou administrativu kolem.

Aktualizace obchodních podmínek a univerzálních podmínek ochrany osobních údajů

Přidat je můžete jednoduše do článků v administraci e-shopu stejně jako na přiloženém screenshotu níž.

gdpr_nastaveni_1

Přidání odkazů na obchodní podmínky a univerzální podmínky ochrany osobních údajů

Jak je přidat do horního menu, nebo do patičky, se můžete podívat v naší nápovědě. Za nás doporučujeme využít tu variantu, která míň ruší vzhled vašeho e-shopu. Pokud patičku nepoužíváte, tak ji kvůli tomu nevytvařejte a zamyslete se, kam tyto odkazy vložit v už existujícím menu.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Aktivace informační cookies lišty

gdpr_nastaveni_2

Nastavení potřebných souhlasů

V souhlasu musí vždy jasně zaznít, která data a za jakým účelem sbíráte.

Víc o souhlasech najdete v naší nápovědě.gdpr_nastaveni_3.

Nastavení souhlasů pro Heureku a Zboží

gdpr_nastaveni_4

Po těchto krocích máte z technického hlediska prakticky hotovo, na vás je ještě zmapovat si procesy ve firmě a projít všechny zpracovatelské smlouvy.

Další info najdete v našem GDPR rozcestníku nebo ve videu, ve kterém jsme odpovídali na nejčastější dotazy přímo tady.

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek

9 komentářů

  1. P. napsal:

    Musí být nějaké speciální podmínky pro registraci na webu(komentáře) a podmínky k přihlášení newsletteru? Popřípadě kde je najít? Děkuji za odpověd

    1. Iva M. napsal:

      Dobrý den, u registrace by měl ideálně souhlas s obchodními podmínkami i ochranou osobních údajů. U newsletteru zase s ochranou osobních údajů
      s tím, že souhlas může být ve smyslu „Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů“ (vložením e-mailu je myšlena registrace do newsletteru). Hezký den :-)

  2. Dobrý den, nádherně jste to připravili, díky Vám jsem to všechno zpracovala.
    Jen jedna věc mi pořád není úplně jasná.
    Pokud jsem jen já a Vy a dopravci, Heuréka bez ověřeno zákazníky a Glami bez placení, žádné maily ani newslettery, stačí jedno povinné zaškrtávátko Souhlasím s obchodními podmínkami a beru na vědomí ooú?????
    Nebo jedno povinné zaškrtávátko podmínky a jedno nepovinné ooú????
    Děkuji

    1. Iva M. napsal:

      Dobrý den Lenko, děkujeme za pochvalu. Snažili jsme se, co to šlo :-) K Vaší otázce – jedno povinné zaškrtávátko nechte plus druhou věc můžete spíš než nepovinným zaškrtávátkem vyřešit tak, že napíšete „Odesláním objednávky berete na vědomí…“ Stačí takto? Krásný den :-)

  3. Michaela Lauseckerová napsal:

    SUPER

  4. Pavel napsal:

    Dobrý den, jsem rád za přehled zpracovatelských smluv na https://help.shoptet.cz/topic/gdpr-zpracovatelske-smlouvy/ – nevím ale, co s nimi – kam a jak je zakomponovat.
    Například pro dopravce PPL – uvedu, že také zpracovává osobní údaje, jako Dopravce PPL: PPL CZ s.r.o.
    Spisová zn.: C 105858 u rejstříkového soudu v Praze, IČO: 25194798, K Borovému 99, Jažlovice, 251 01, Říčany a uvedu nutný odkaz na vámi nabídnutý přímý odkaz na https://www.ppl.cz/ftp/dokumenty_ke_stazeni/Obchodni%20podminky.pdf ?

    To bude bude piplání a spoustu URL vedoucí mimo eshop (sníží se konverzní poměry).

    Děkuji.

    Pavel

    1. Iva M. napsal:

      Dobrý den, pane Pavle, zpracovatelské smlouvy nemusíte uvádět v e-shopu. Stačí si je vytisknout a uložit do šuplíku :-) Mějte se hezky!

  5. Viktor Bajus napsal:

    ok, pomohlo, diky

    1. Iva M. napsal:

      To náš těší :-)

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů