V posledních dnech se v Google Analytics a na dalších službách Google objevily spousty souhlasů a nastavení, které souvisí s GDPR. Stejně tak ale i další, které se této směrnice netýkají. Pojďme se bez stresu podívat, co přesně nastavují a co a jak „odklikat“.
Na sociálních sítích se začíná šířit panika kvůli téhle nepříliš viditelné hlášce, která vás informuje o novém způsobu nakládání dat v Google Analytics. Než se leknete, že o některá data přijdete, doporučuji kouknout do nápovědy. Komu se ale nechce, čtete dál.
V návaznosti na GDPR je také potřeba přijmout nové smluvní podmínky v Google Analytics. Stačí jít do správce v Google Analytics a zkontrolovat, jestli jste přijali dodatek ohledně zpracování dat pomocí Google Analytics. Opět stačí jít na Správce > Účet > Nastavení účtu a následně přijmout nový dodatek ohledně zpracování dat. Dodatek jste také nejspíš přijali při aktualizaci smluvních podmínek.
Doporučované je i vyplnění údajů v Google Analytics 360 Home Suite. Tento nástroj vám dává možnost udržovat aktuální kontaktní údaje napříč všemi službami Google. Supluje také to, že například při zakládání Analytics účtů jste nezadávali žádné kontaktní údaje své firmy. Slouží tedy pro Google jako rozcestník s kontakty na vaší firmu. Proč to dělat a jak si s tím poradit najdete tady. Nebo prostě klikněte na SPRAVOVAT PODROBNOSTI K DPA a propojení si nastavte.
Stejně jako v Analytics, i v Google Tag Manageru je potřeba odkliknout jednotlivé souhlasy a úpravy obchodních podmínek. Zasvítí na vás samozřejmě při přihlášení.
Napsat komentář