DupeTo: Některé produkty ladíme rok, jiné nám zaberou i pět let

Zakladatelky značky DupeTo se považují za punkové matky. Potvrzuje to i fakt, že na mateřské s bandou šesti dětí na krku zvládly rozjet značku s funkčním dětským oblečením. Jaké marketingové praktiky se jim nelíbí, kde shánějí látky, jaký je jejich podnikatelský sen a proč je pro ně Instagram černá díra? Nejen to se dozvíte v našem rozhovoru.

A nezapomeňte mrknout i na 1. díl rozhovoru, ve kterém jsme probraly začátky podnikání, spouštění e-shopu, nebo to, jak se Anně a Alici daří skloubit podnikání s péčí o tři děti.

Co je pro vás při podnikání nejdůležitější?
Alice: Zpětná vazba ve stylu: „vaši kuklu jsme nosili celou zimu.“ Přesně to je ten moment, který nám dává šťávu. Nejpodstatnější pro nás je, když vidíme, že má naše práce smysl. Že se oblečení dětem a rodičům nejenom líbí, ale že je jim opravdu k užitku.
Anna: Nedávno jsme novomanželům posílali přání v dobrodružném duchu, protože nevěsta miluje naše produkty a její muž nás požádal o osobní přání ke svatbě. Po svatební cestě přišel mail s fotkou spícího syna v softshelkách a bundě těsně před obřadem a vzkaz, že zvažují, že si to přání zarámují. Ani jsme netušily, jak takovou drobností uděláme radost. Když nám přijde fotka prvních kroků dítěte v našich softshelkách, jsme z toho úplně naměkko. Sdílení radosti z takových životních momentů si moc vážíme.

Jak dlouho vám trvalo dolaďování jednotlivých produktů?
Alice: To se dost různí. Některé produkty ladíme zhruba rok. Potřebujeme vidět nejen to, jak produkt vypadá, když si ho dítě oblékne, ale taky, jak se tváří po intenzivním používání. Nejdýl nám trvala softshellová bunda. Měla patřit do naší nabídky od začátku, ale každý pokus se nám něčím nepozdával. Zklamaně jsme ji proto odložily na další sezonu, a tak to šlo pořád dál a dál.
Anna: Ale teď po pěti letech máme konečně vymazlenou bundu, se kterou se plně ztotožňujeme.

Kde nakupujete látky?
Alice: Co se dá, tak u nás, ale koukáme i do zahraničí. Říkáme tomu lov. Nemáme rády vzory prvoplánově roztomilé, což výběr hodně ztenčuje. Pěkných vzorů jsou hromady, ale těch, co by byly opravdu krásné, měly šmrnc, hloubku nebo příběh, těch je mnohem míň.

Nejvíc nás podpořili naši trpěliví muži

Kdo vás na začátku podnikání nejvíc podpořil?
Alice: Naši trpěliví muži. Našli vhodné řešení, abychom mohly odejít z Fleru, a pomohli nám i s profesionálními fotkami, nastavením a průběžnými úpravami webu. Nedávno taky montovali nábytek do showroomu, který zařizujeme.
Anna: A taky nesmíme zapomenout na naše mamky, které nám drží palce od začátku.

Kdo se vám stará o marketing? Vy sami nebo máte nějakého pomocníka?
Alice: My samy. V téhle oblasti jsme samoukové. Příčí se nám podomní obchodníci, obří jakoslevy, tendence svézt se na vlně Valentýna, Dnu dětí a tak podobně. Děláme to, co je nám přirozené, abychom se na sebe mohly v klidu podívat do zrcadla. Samozřejmě, že je důležité o sobě dát vědět. Podstatné ale je, aby to bylo citlivým způsobem, kterým neobtěžujeme.
Anna: Neumíme dávat několik postů týkajících se produktů týdně. To nám přijde jako spam. Chceme bavit. A taky se neumíme přetvařovat. Když zrovna nemáme co říct, tak prostě radši neřekneme nic.

Jak velkou roli hrají pro vaši značku sociální sítě?
Alice: Díky sociálním sítím máme okamžitou zpětnou vazbu. A navíc jsou pro nás prostředkem šíření poselství, že venku se dá být kdykoliv. Že pobyt v přírodě je pro děti přirozený a nepostradatelný. Touha po ráchání se v kalužích a šťourání klackem v hlíně se nedá ničím utlumit. Té se dá jedině vyhovět. V tom chceme rodiče podpořit. Aby měly děti prostor pro svoji přirozenost.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Instagram je pro nás černá díra

Co je pro vás důležitější kanál – Facebook nebo Instagram?
Alice: Na Facebooku máme mnohem silnější komunitu lidí, kteří reagují. Je to dáno i počtem sledujících – 5,5 tisíce na Facebooku versus 300 na Instagramu. Jinak mám pocit, že Instagram je pro nás taková černá díra a doufám, že jeho fungování časem rozklíčujeme.
Anna: Na Instagramu máme koncept, podle kterého přidáváme příspěvky. Ty se nesmí mazat, jinak by se celá mozaika rozhodila. Takže každý obrázek pečlivě vážíme.
Alice: Zatímco na Facebooku komunikujeme přímo i produkty, Instagram máme jako výkladní skříň krásných míst, ročních období a emocí spojených s pobytem v přírodě.

Odkud vám chodí nejvíc objednávek?
Alice: Nejsilnější je přímé vyhledání a za ním Google.

Kdo vám dělal logo?
Alice: Naše oblíbená výtvarnice Jana Kloučková Kudrnová. Její ilustrace jsou naší srdeční záležitostí a máme velkou radost, že nám kývla na spolupráci. Od narození prvního dítěte jsem sledovala její blog plný lásky k lesu. Čerpala jsem z něj inspiraci na aktivity s dětmi. Každý rok podle ní chystám dětem adventní kalendář ve stylu: Místo čokošky, dopřejte si nějakou srandu.
Anna: Její ilustrace milujeme, protože mají vtip, jsou milé, ale ne do růžova roztomilé. A ten les, to je velké téma, které nás spojuje.

Považujete se za punkové matky. Jaký nejpunkovější krok jste udělaly v rámci DupeTo?
Alice: SROčko jsme zakládaly kojící, s miminy plazícími se po notářské kanceláři. Přihlášení k DPH jsem s paní z finančáku podepisovala na jedné straně stolu, zatímco na druhé jsem dětem servírovala oběd. Kdo s námi přijde do styku, je mu do půl minuty jasné, že spolupráce bude nestandardní.
Anna: Spíš bych těžko hledala nepunkové kroky. Ale jeden přeci jen máme. Nedávno jsme celou firmu přestěhovaly z našich ložnic, obýváků a sklepů do skladu. Našim mužům se tím náležitě ulevilo. A taky naší kamarádce, která nám pomáhá. Dva roky žila mezi krabicemi od banánů a dělala veškerou práci z ložnice.

Váš e-shop jede na Shoptetu, jak se vám s ním pracuje? 
Alice: Báječně. Nejvíc asi oceňujeme export dat jak pro účetnictví, tak pro zasílací služby. Šetří nám to hromadu času. Kdyby neexistoval, strávily bychom hromady hodin přepisováním dat ze souboru do souboru. To je neuvěřitelně mravenčí práce, která vyžaduje hodně soustředění a rizikem je vysoká pravděpodobnost chyb.

I když není reklamace oprávněná, snažíme se dojít ke vzájemné dohodě

Jak řešíte reklamace?
Alice: Pokud je reklamace oprávněná, problém samozřejmě napravíme. Ale i v případě, že oprávněná není, snažíme se dojít ke vzájemné dohodě, aby odešly obě strany spokojené. Když se nám třeba ozve zákaznice s tím, že ví, že její problém není na reklamaci, protože si syn prodřel koleno, ale jestli bychom jí s tím nemohly nějak pomoct, umíme zařídit opravu, aby se kalhoty daly dál nosit. Tu si sice musí uhradit sama, ale stejně odchází spokojena s tím, že jsme jí pomohly.

Jaký je váš podnikatelský sen?
Alice: Rády bychom viděly, že naše činnost u dětí prohloubila odpovědný vztah k přírodě. Chceme dát rodičům jistotu, že je jejich mládě dostatečně oblečené a že ho můžou nechat objevovat. Přímým kontaktem a pobytem v přírodě se rodí láska. Když budou děti přírodu milovat a budou v ní jako doma, nebude jim lhostejná. Začne jim na ní záležet, budou se o ni starat a chovat se k ní zodpovědně. Je to cíl, který se těžko měří, ale jeho výsledek je důležitý pro nás všechny.

Související články:

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů