Co je potřeba vědět o používání Google Webmaster Tools

Pokud jde o znalost, jak by Vaše webové stránky měli fungovat podle firemních cílů, jsou nástroje pro webmastery pokladem. Pomohou vám zjistit, jak dobře si Vaše stránky vedou a také jak jsou zobrazovány na jednom z největších vyhledávačů. Přestože jsou tyto nástroje zdarma, mnoho webmasterů neví o možnosti zařazení jejich stránek do tohoto programu.

Jestli také nevyužíváte těchto funkcí, můžete zvážit založení účtu a vyplnění Vašeho profilu. Následující článek Vám usnadní práci s těmito nástroji a pomůže proniknout do jejich správného fungování.

Chyby v procházení: Po založení Vašeho účtu a následného zalogování by Vaše první kroky měli vést ke kliknutí na „Chyby v procházení“, které se zobrazí na hlavním panelu. Tím se Vám na obrazovce zobrazí všechny chyby, které Google při čtení Vašeho webu zjistil. Díky nim může dojít k nesprávnému zobrazení stránek v rámci vyhledávání a také k omezení množství traffic, který přijímáte. Proto je důležité tyto chyby, co nejdříve odstranit.

Vyhledávací dotazy: Jděte přes záložku Provoz v levém postraním panelu a zvolte vyhledávací dotazy ze seznamu, který se zobrazí. Tak se Vám zobrazí všechny dotazy, kterými Vás na Google někdo hledal v daném časovém období, dále počty prokliků a Vaší průměrnou pozici na stránce s výsledky vyhledávání. Tyto informace se Vám můžou velmi hodit při plánování obsahu další reklamní kampaně nebo při průzkumu co z Vašich webových stránek čtenáře nejvíce zajímá.

Sitemaps: Díky Sitemaps, které najdete v menu Optimalizace, můžete nahrát své stránky. To umožní Googlu dozvědět se o všech stránkách Vašeho webu a to i včetně adres URL, čehož by Google při klasickém procházení nebyl schopen.Google poskytuje podrobný návod o souborech Sitemaps i to, jak je vytvořit a odeslat.

+1 Metriky: V rámci vyhledávání (SEO) hrají stále větší roli sociální signály. Proto i u Googlu hrají velkou roli tyto metriky. Čím vyšší kvalita a počet +1, tím se i zlepší Vaše pozicování v rámci vyhledávání.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Přes Ovládací panel se v levé nabídce dostanete k Metriky +1, kde kliknete na položku Aktivita, zde si můžete kontrolovat hodnocení Vašeho webu. V záložce Publikum zase zjistíte informace o uživatelích. Dostanete se k ní přes Provoz a následně Přehledy +1. Poslední součástí +1 Metrik je Vliv na vyhledávání, tak zjistíte přesné informace o vlivu +1 na výkon vašeho webu ve výsledcích vyhledávání.

Výkon webu: Díky této funkci zjistíte například rychlost Vašich stránek a stejně tak i jak jí zlepšit. Rychlost stránek je důležitým indikátorem v SEO. Čím rychlejší a efektivnější pohyb nabídnete uživatelům na Vašich stránkách, tím lepší pozice ve vyhledávání. Pomalé a unavující stránky Google nezobrazí na top místech.

Odkazy na Vaše stránky: K této funkci se dostanete přes záložku Provoz. A díky ní můžete zjistit informace o stránkách, které odkazují na ty Vaše. Zjistíte například, ze které stránky se k Vám dostalo nejvíce lidí. Můžete si tak ohlídat odkazy, které by Vám mohly zbytečně poškodit SEO.

Zprávy: Nezapomeňte si kontrolovat Vaši schránku v rámci Google Nástrojů pro webmastery. To je totiž primární způsob, jak s Vámi Google může být v kontaktu. Kontrolujte si zprávy a případné potíže a problémy vyřešte co nejrychleji. Tak můžete ochránit Vaši pozici v žebříčku vyhledávání.

Zdroj: www.entrepreneur.com, www.google.com/webmasters

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů