Co chtít od blogera/influencera za data? A jak si pohlídat výstup?

Vybíráte vhodného blogera ke spolupráci, máte své favority a přemýšlíte, co dál? Získejte data a přehled! Bez tohoto kroku radši nepokračujte, jinak se může lehce stát, že vaše peníze vyletí komínem.

Žádné rychlokvašky! Chtějte maratonce.

Tohle berte jako takovou prvotní sázku na jistotu. Jasně, existují i blogeři a influenceři, kteří se stali hvězdou téměř přes noc. Ale doporučujeme oslovovat spíš ty, kteří mají nějakou “historii”. U takové spolupráce totiž spíš oceníte “maratonce”, kteří mají výdrž, publikují pravidelně a dobře komunikují s fanoušky. Máte se u nich totiž o co opřít. A co víc – pokud půjde o PR články a spolupráci, která se objeví na blogu a webu, je pro zpětné odkazy přínosnější, když má daný web nějakou historii a hlavně kvalitní obsah.

Statistika nuda jenení aneb Je potřeba mít přehled

Doporučujeme sledovat i následující:

A teď trochu povídavé omáčky. Když už přemýšlíte o tom, že chcete spolupracovat s blogery/ influencery a investovat do toho, je přece logické, že se zajímáte o to, kam vaše peníze půjdou. Proto se nebojte blogerů ptát. Asi se vám stane, že někteří odmítnou, ale nic se neděje. V dnešní době je to naštěstí jen ta menší část blogerského světa.

Kolik má mít tedy těch fanoušků a sledujících?

I když nejde o tu nejpodstatnější věc, je pro spoustu firem paradoxně nejdůležitější. Na co byste se tedy měli zaměřit?

Na Instagramu doporučujeme volit ty, kteří mají minimálně 1 500 sledujících, na Facebooku aspoň 2 000 fanoušků. Většina blogerů, kteří nějakou dobu fungují, tohle pravidlo splňují s přehledem. Už jsme ale domlouvali i spolupráci s menší blogerkou, která neměla ani ty 2 000 fanoušků, ale její článek přinesl víc přístupů a dokonce i konverzí, než blog podstatně sledovanější blogerky.

Upozorňujeme taky na to, že i když sleduje blogera na Facebooku 20 tisíc fanoušků, jeho post se stejně vzhledem k omezování organického dosahu stejně nikdy nedostane k naprosté většině fanoušků – tedy za předpokladu, že se s ním nedohodnete na tom, že bude daný post placeně propagovat, což rozhodně doporučujeme.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Spolupráce s blogerem je u konce, co teď?

Dospěli jste společně do zdárného konce a přemýšlíte, kam dál? Nejlepší varianta je, když si můžete článek přečíst ještě před sdílením na sociální sítě. A to z jednoho prostého důvodu – může se stát, že nebudou v pořádku například prolinky a týden po zveřejnění už vám zbudou jen oči pro pláč. Tyhle mušky je lepší vychytat právě ještě před veřejným publikováním. Do faktického obsahu nijak moc nezasahujte, ale věci, které výrazně ovlivňují právě dosah, máte právo měnit.

V této fázi tedy zkontrolujte následující:

Jakmile bude článek/post zveřejněný:

Po pár týdnech:

Stejně jako předchozí články s blogerskou/influencerskou tématikou, i tento jsme připravili ve spolupráci s Agenturou Shean. Nebojte se jejich osvědčených rad využít a dejte nám vědět, jaké zkušenosti máte s blogery a influencery vy!

Související články:

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů