Akční ceny: Jak s nimi pracovat a je to pořád magické lákadlo pro zákazníky?

Slova jako akce působí na zákazníky přímo magicky. Pokud je určité zboží v akci, začne vzbuzovat pozornost. Nakonec i největší e-shopy pravidelně pořádají různé výprodeje a s akčními cenami aktivně pracují. Proč by akční ceny neměly chybět ve vaší marketingové strategii?

Možná z vlastní zkušenosti znáte, že pokud u nějakého produktu vidíte obří nápis „akce“ či „výprodej“, automaticky zpozorníte. Najednou se ve vás naplno rozjedou emoce a začnete uvažovat, jestli by se vám ten konkrétní produkt nehodil, zda podobný neplánujete v blízké budoucnosti stejně koupit a zda si vůbec můžete nechat ujít takovou skvělou nabídku. Stává se také, že v důsledku akčních cen dochází k tzv. impulsivním nákupům. Každopádně platí, že akční ceny jsou velmi účinným nástrojem, jak zaujmout a přilákat kupující.

U akčních cen je potřeba vědět, „jak na to“

Podstata akční ceny spočívá v tom, že produkt prodáváte za nižší cenu než dříve. Ať už jde o doprodej starých zásob, nebo potřebujete rychle uvolnit místo na skladě, případně jen chcete přilákat více kupujících – jedná se o efektivní nástroj, se kterým je ale třeba zacházet velmi obezřetně. Připravili jsme pro vás tři praktické tipy.

Promyslete si výši slevy

Nejeden obchodník se spálil, když nastavil akční ceny nesmyslně nízké. Ať už jako důsledek konkurenčního tlaku v rámci cenové války nebo touze získat co největší podíl na trhu. Výši poskytnuté slevy si dobře promyslete a přepočítejte s ohledem na to, jaká je vaše motivace pro akční cenu.

Slevu uměle nenafukujte

Určitě jste se již setkali s různými bombastickými 90% slevami, které ale vycházejí z uměle nafouknutých „nezlevněných“ cen, případně z doporučených maloobchodních cen. Přestože určitě existuje skupina zákazníků, které takové velké slevy přilákají, mnoho lidí je již při takto vysokých slevách obezřetná a spíše v nich uvidí vaši touhu po senzaci. Vydejte se proto spíše cestou férových a smysluplných slev.

Vyhněte se „stálým akcím“

Jak jsme již zmínili, akční ceny jsou chytrým nástrojem, jak doprodat staré zásoby, případně zaměřit pozornost na nové zboží. Akce však ztrácejí svůj efekt, pokud trvají příliš dlouho, resp. jsou rovnou trvalé. Zákazníci si toto zpravidla rychle všimnou. Šikovným řešením je využívání odpočtu při akční ceně, který oznamuje, kdy se cena vrátí „do normálu“. Platí tedy, že akcie mají největší efekt tehdy, jsou-li reálné a časově omezené.

Klíčem k úspěchu je správné načasování a vhodná propagace

Abyste efekt akčních cen ještě podpořili, je vhodná jejich další propagace. Využít přitom můžete různé formy, od PPC reklam až po vlastní databázi e-mailů. O příchozích slevách se vyplatí informovat s určitým časovým předstihem, avšak ne příliš brzy. Může se totiž stát, že vaši potenciální kupující na akční ceny buď zapomenou a celý efekt takové propagace bude velmi slabý, nebo naopak své nákupy odloží až budou platit akční ceny. Při uvádění akčních cen je tedy důležité i správné načasování.

Jednou z často používaných strategií je uvádění akcií v konkrétní den. Určíte si třeba jeden nebo dva dny v týdnu, kdy bude na vybranou skupinu produktů akce. Na takové pravidelně opakované akce si vaši zákazníci relativně rychle zvyknou. Jde o velmi dobrý způsob, jak udržovat zájem o vaši nabídku produktů a získávat si věrné zákazníky.

Další možností jsou akční ceny na tzv. produkt dne. Každý den můžete dát akční cenu na jiný produkt, ten následně zpropagujete přes newsletter, případně jej necháte zobrazovat na úvodní stránce e-shopu. Takové „slevy dne“ výborně fungují při doprodávání zásob, kdy vytvoříte časově omezenou akci na určitý produkt a celou tuto slevu vhodně zpropagujete.

Konečně, akční ceny můžete svým zákazníkům nabízet až po zadání speciálního kódu. Tyto kódy lze distribuovat prostřednictvím různých webových stránek, které slouží ke shromažďování promo kódů a slevových kupónů. Tento způsob je ideální tehdy, pokud chcete zvednout povědomí o vašem e-shopu a nechcete spoléhat pouze na vlastní marketingové kanály.

Jak pracovat s akčními cenami v e-shopu?

Na závěr se vyplatí zmínit, jakým způsobem nastavovat akční ceny v e-shopu. Shoptet nabízí pro nastavování akčních cen celou řadu nástrojů. Již ten základní vám umožní nastavovat standardní a akční cenu, přičemž nechybí možnost nastavení trvání. Akční ceny si tak nebudete muset hlídat „ručně“ a po uplynutí data se začne u produktu opět zobrazovat standardní cena.

Pokročilým řešením je pak automatizace akčních cen, na základě předem stanovených podmínek. Chcete-li akce dělat pravidelně, velmi užitečným doplňkem je Akční cena dne, který vám umožní vybrat a vložit na hlavní stránku widget s akční cenou na vybraný produkt s odpočtem času.

Využít zároveň můžete i samostatný doplněk Odpočet času, který u každého produktu v akci bude odečítat zbývající čas platnosti akčních cen. Nezapomeňte samozřejmě ani na možnost nastavovat příznaky u fotografie produktu, které návštěvníky vašeho e-shopu upoutají již na první pohled.

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů