Měření výkonnosti elektronického obchodu (tzv. e-commerce) je klíčovou součástí Google Analytics pro provozovatele internetových obchodů. Pomáhá zodpovědět na otázku, odkud přicházejí na web kvalitní zákazníci. Je pro vás rozdíl, když zákazníci udělají objednávku za 300 Kč nebo za 15000 Kč? Přečtěte si, jak měření e-commerce funguje a k čemu vám bude přínosné.
Aby se Google Analytics dozvěděl, jakou hodnotu objednávka měla, je třeba v rámci konverzní stránky přidat speciální kód, kterým se odešlou informace, které zboží bylo objednáno a v jaké hodnotě. Konverzní stránkou na e-shopu je stránka s dokončením objednávky.
Hotová řešení pro e-shopy (jako např. Shoptet Profi) měření e-commerce často automaticky obsahují. Pokud si web vyvíjíte sami, nejde o nic složitého. Váš programátor si s implementací měření hravě poradí, když jej nasměrujete na nápovědu Google.
Poté už bude potřeba jen v nastavení profilu zapnout potvrzení, že váš web je elektronickým obchodem. Vyberte si také měnu “česká koruna”, která se vám pak bude v přehledech zobrazovat. K tomuto nastavení se doklikáte podle následujícího obrázku.
Proč byste měli posílat do Google Analytics informaci, kterou máte dostupnou v administraci e-shopu nebo v účetním systému? Jistě vás přesvědčí následující obrázek:
Google Analytics dokáže propojit informaci o nákupu s konkrétním zdrojem návštěvnosti, odkud zákazník přišel. Sami si vyzkoušejte, že s reportem je velmi jednoduché odpovědět na tyto typy otázek:
Stačilo pár minut a máte sesbírány poznatky:
Samozřejmě můžete jít do větších detailů, třeba zjišťovat která konkrétní slova ve vyhledávání fungovala nebo vyhodnocovat reklamní kampaně v AdWords a Skliku. To vám hned pomůže lépe rozkládat investice do internetového marketingu.
Autorem článku je Pavel Jašek, specialista na webovou analytiku v Dobrém webu.
Napsat komentář