Rady od profesionálů – Jak úspěšně na Twitter?

Internetem pochopitelně v poslední době neustále hýbou novinky o sociálních sítích, a i zde na Webžurnálu je jim věnován nemalý prostor. Většina pozornosti směřuje samozřejmě na Facebook a dnes to tak trochu vyvážím s několika radami, co dělat, a co nedělat na Twitteru od těch nejúspěšnějších v oboru. Pokud jste zrovna nesledovali náš portál, podobný článek už zde byl i o Facebooku a najít ho můžete tady.

Klíčová slova

Nejen na webových stránkách, či blogách jsou klíčová slova naprosto zásadní. Stejné je to u aktualizací na Facebooku a právě u tweetů. Vytvořte si proto seznam základních klíčových slov, která vystihují vaší značku, obor apod. a používejte je. Na druhou stranu vždy platí – důležitější než kvantita je kvalita, tzn., nepřehánějte to; ať vše, co napíšete, je smysluplné a k něčemu.

Užitečné odkazy

Tohle je sice podle mě jasné, ale pro úplnost tuto radu také zmíním. Statisticky je dokázáno, že více uživatelů zaujmete sdílením zajímavých odkazů než samotnou konverzací. Nechoďte ale do extrémů, kombinujte obě varianty a opět se držte toho, aby jak odkazy, tak konverzace měly nějaký smysl a přínos pro ostatní uživatele.

Hledejte aktivně

Nástroje jako například HootSuite vám umožní vyhledat jakoukoliv konverzaci, což můžete využít ve svůj prospěch. Hledejte rozhovory s problémem, který například vaše společnost dokáže vyřešit. Nemusíte hned nabízet pomoc, i pouhý odkaz na užitečný článek, nebo váš názor může vést k získání dalšího followera.

Spojte se s lidmi, se kterými to má smysl

Často se například majitelé menších firem snaží na Twitteru získat co možná nejvíce followerů, ale to je k ničemu, pokud vůbec nemají zájem o to, v čem podnikáte. Snažte se tedy spíše – za prvé následovat lidi, kteří jsou ze stejného oboru, nebo by je alespoň mohlo zajímat to, co se na Twitteru chystáte sdílet. K tomu vám mohou pomoct nástroje jako Follower Wonk a Twellow.

Druhé pravidlo říká, že jakmile ty lidi najdete, komunikujte s nimi aktivně. Netweetujte jen vy, ale reagujte i na ty jejich.

Sledujte retweety

Jakmile někdo váš tweet sdílí dál, sledujte ho. Můžete najít další lidi, kteří mají zájem o váš obor, získat zpětnou vazbu a rozšířit povědomí o vaší značce dál. Zároveň mějte na paměti, že Twitter je o budování vztahů, proto není od věci člověku, který takhle poslal váš tweet dál, poděkovat a udržet si s ním bližší kontakt. Třeba to příště udělá znovu.

Všeho moc škodí

I když to možná opakuji neustále, opravdu se vydávejte zlatou střední cestou. Nikdy byste neměli na Twitteru pouze získat velký počet followerů a pak jen automaticky každý den posílat reklamu na vaše služby. Ostatní vás pak začnou ignorovat, což nikdo nechce. Snažte se sdílet to, co je relevantní, co utuží důvěru mezi vámi a ostatními a co jim den spíše zpříjemní než naopak. To pochopitelně neznamená, že by se nějaká decentní reklama nemohla ve vašich tweetech sem tam objevit.

Nic neskrývejte

I přiznat chybu je umění a podle některých profesionálů je vždy lepší říct, že něco nevíte, nebo že jste něco udělali špatně, než to skrývat. Pokud se vás někdo na Twitteru na něco zeptá a vy nevíte, zkuste najít odpověď v nějakém odborném článku a sdílejte ho. Zároveň se ale nebojte říct, že vy osobně to neznáte. Zvyšuje to důvěru, i když pochopitelně ne v případě, kdy takto budete nuceni reagovat na každý dotaz.

I jeden tweet víckrát denně

Zde buďte nesmírně opatrní. Smysl sdílet na Twitteru jeden odkaz víckrát denně (dejme tomu třikrát) má jen v případě, že se snažíte zvýšit traffic na svém webu, nebo ještě lépe blogu, kde máte nějaké opravdu přínosné informace. Faktem zůstává, že takhle můžete zamezit tomu, aby to nemalému procentu uživatelů uteklo. Na druhou stranu, pokud se nebude jednat o opravdu zajímavý obsah, spadnete vcelku jednoduše do spamování.

Tolik k těm nejdůležitějším radám. Pokud se na Twitteru realizujete, určitě vyzkoušejte již zmíněný nástroj HootSuite, který zmiňuje nejeden expert.

Zdroj: Social Media Examiner

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů