„Díky e-shopu od Shoptetu nemáme žádnou zavírací dobu,“ přiznává s úsměvem Eva Klusáčková z Preciosa Beauty. Je to ale dobře. Vždyť si tradiční české řemeslo s vysokým podílem ruční práce pozornost klientů plně zaslouží. „Zákazníci se k nám rádi vracejí,“ dodává Eva. Více už v našem rozhovoru.
V první části rozhovoru jsme si s Evou, manažerkou Preciosa Beauty, povídali o tom, jak se z krajiny českých sklářů, Křišťálového údolí, vynořila společnost Preciosa. Svým navázáním na staleté tradice typické právě pro tuto oblast zaujala celý svět. Dnes budeme pokračovat tím, jak se Preciose daří skleněné šperky a dekorace prodávat hlavně v souvislosti s jejich e-shopem na Shoptetu a nahlédneme do jejího marketingu a plánů do budoucna.
Čím se inspirujete při vytváření nových kolekcí? Zkoušíte nějaké inovativní postupy v technologii výroby?
Naši designéři svou inspiraci čerpají z různých zdrojů. Nejčastěji vychází z přírody, ale nechávají se ovlivnit také různými slavnými osobnostmi nebo každodenním životem. Samozřejmě při své tvorbě následují také aktuální trendy v barevnosti, způsobu zpracování i motivech. Ve výrobě samotné se řídíme tradičními postupy, ale zároveň také vyvíjíme nové technologie a objevujeme nové možnosti.
Jaké marketingové kanály pro propagaci nejvíce využíváte?
S každou novou kolekcí spouštíme k jejímu uvedení marketingovou kampaň. Hodně využíváme online marketingové kanály, jsme aktivní na sociálních sítích, spolupracujeme s influencerkami i známými osobnostmi, které nosí šperky Preciosa. Aktivně zákazníky oslovujeme newslettery a snažíme se i o offline inzerci.
Příležitostně jste vidět i na různých akcích, protože z vaší dílny pocházejí také broušené poháry a ceny pro vítěze.
Naše oddělení speciálních projektů vytváří různá ocenění, medaile a trofeje ze skla na zakázku. Díky tomu se Preciosa čas od času objevuje i na různých kulturních, sportovních a dalších rozmanitých společenských událostech.
Kdy jste se rozhodli založit Preciose Beauty vlastní e-shop?
První e-shop jsme zakládali v roce 2016 a po dvou letech, v roce 2018 jsme se rozhodli přejít na Shoptet řešení.
Proč jste si vybrali Shoptet řešení?
Líbilo se nám, že je přehledný. Nechtěli jsme do něj investovat ve velkém. Chtěli jsme kompletní řešení, které je funkční, a to nám Shoptet splnil.
Jak probíhalo jeho plánování? Co pro vás bylo prioritou?
Zásadní pro nás bylo sladit a podchytit všechny procesy, které za e-shopem probíhají. To bylo asi nejtěžší… Postupně poznáváme, že e-shop je komplexní soubor aktivit – nesmí se zanedbat nic: od výběru produktu, přes prezentaci, fotky, popis produktů, až po zákaznické centrum a rychlou a kvalitní expedici. Nesmí chybět ani after sale podpora.
Museli jste si e-shop nějak upravovat a jak rychle se vám povedlo ho spustit?
Vybrali jsme si šablonu Classic, která nám vyhovovala, a nezasahovali jsme do ní kromě pár úprav ve vzhledu obchodu téměř vůbec. Nezabralo to nijak dlouhou dobu, myslím, že to byly přibližně dva měsíce.
Jaké funkce používáte nejvíce a které vám nejvíc pomáhají?
Nejvíce nám pomohlo využít služby TouchStore, což nám velmi zjednodušilo expedici. Dali jsme si práci s nastavením SEO, propojili se s Google Merchantem, používáme xml výstupy – pro sociální sítě, vyhledávače, reklamní systémy, propojení pro online marketing.
Jaké produkty přes e-shop ze své nabídky prodáváte nejvíce?
Na e-shopu máme kromě šperků také módní doplňky jako psaníčka nebo manžetové knoflíčky, dekorace, různé dárky z křišťálového skla včetně poměrně málo známých skleněných zátek na víno. Ale šperky se prodávají nejvíce, v poměru k ostatnímu sortimentu to představuje přibližně 80 %.
Dokážete srovnat prodej na prodejnách versus online?
Pro nás jsou prodeje na prodejnách velmi podstatné, stejně jako jsou pro nás důležití turisté, kteří si nakupují naše šperky, dekorace a dárky v centru Prahy a jiných měst a míst. Když jsou prodejny zavřené a zákazníci k nám nemohou přijet osobně, jsme velmi rádi, že máme fungující e-shop. Jeho důležitost i podíl na tržbách naší společnosti roste.
Kolik dnes máte zaměstnanců? Jak velký tým stojí za samotným e-shopem?
Celá skupina Preciosa dává práci kolem 3 500 lidí, naše divize má pak 29 zaměstnanců. Za obsluhou e-shopu stojí tým 4 osob, ale v podstatě je pro jeho fungování potřebný každý člověk v naší společnosti – ať už přispívá k designu, výrobě, balení nebo expedici dekorací a šperků.
Měli jste nějaké těžší období? Jak jste se s ním vypořádali?
Bohužel ani my jsme se nevyhnuli krizím, které přišly v roce 2009 i 2012. Musím říct, že i krize způsobená koronou v roce 2020 způsobila, že se postupně snižoval počet zaměstnanců. Na druhou stranu nám to pomohlo se soustředit více na efektivitu práce.
Jaké jsou vaše plány? Kam byste se rádi do budoucna posunuli?
Chceme dál lidem přinášet radost krásnými šperky a dekoracemi z českého křišťálu. Rádi bychom zachovali toto úžasné řemeslo a pokračovali v jeho tradici. Naším úkolem bude se přizpůsobit moderním zákazníkům, aby je naše produkty měly stále čím oslovit.
Co vás osobně na tom všem nejvíc těší?
Baví mě celý koncept Preciosa Beauty a Křišťálové údolí. Moc ráda vidím, když mají zákazníci z našich produktů radost a když se stále vracejí pro nové modely. Sama mám velkou slabost pro šperky a kromě vlastního nošení jimi s chutí obdarovávám svou rodinu i přátele. :-)
Napsat komentář