Bellazu: S reklamou na sociálních sítích se musí umět zacházet. Máme období, kdy kampaně vypínáme

()

V září to budou tři roky, kdy Zuzana Řízek spustila na Shoptetu svůj e-shop s plus size módou Bellazu. „Ze začátku jsem ho brala jako koníček, ale zároveň jsem chtěla, aby mě jednou živil,“ říká. 

„Dnes už by mě uživil, kdybych všechny peníze nedávala zpátky do firmy,“ vysvětluje. Investuje tam, kde je potřeba. Chce, aby se její značka rozvíjela. Jak nám prozradila minule, hodně peněz ji stojí individuální přístup k zákazníkům. Právě ten vidí jako jeden z hlavních strůjců úspěchu své značky. Neméně důležitý je ale i marketing, o tom už v našem rozhovoru.

Kolik peněz jste musela investovat do rozjezdu Bellazu? Přeci jen prodáváte hlavně své výrobky a to bývá náročné.
Teď už máme hlavně vlastní věci, první měsíce ale byly spíš o přeprodeji. Jenže pak se ukázalo, že dodavatelů plus size módy není tolik, takže jsem našla švadlenu a pomalu jsme začaly šít vlastní věci. Naše šaty aktuálně tvoří zhruba 90 % sortimentu a nejvíc jede zakázková výroba. Každopádně co se týká rozjezdu, vyšel mě zhruba na čtvrt milionu.

To není málo.
I proto jsem dál zůstávala v práci, abych mohla ten svůj sen dotovat.

Tyhle začátky bývaj náročné.
To ano. Přes den jsem byla v práci a po nocích pracovala na e-shopu. Občas je to nepříjemné, protože vám zákazníci volaj ve chvíli, kdy jste v kanceláři, a nemůžete s nimi tolik mluvit… Takže se jim omluvíte a řešíte to až večer. Já jsem e-shop ze začátku brala jako koníček, ale zároveň jsem chtěla, aby mě jednou živil.

A teď už vás uživí?
Uživil by, kdybych všechny peníze nedávala zpátky do firmy. Manžel mi říká, že už bych si taky mohla vzít nějakou odměnu, ale já se prostě snažím veškerý výdělek reinvestovat.

Jak dlouho trvala fáze, kdy jste měla zaměstnání a k tomu vedla e-shop?
Zhruba rok. Ale já jsem byla na vyšší tempo zvyklá. Od roku 2012 jsem nikdy neměla jeden pracovní poměr, vždycky jsem toho dělala víc. Práce mě baví, jsem nadšenec. Akorát je problém, když se vám to začne projevovat na zdraví.

Loni jste s Bellazu přecházeli na šablonu Step. Proč jste se pro ni rozhodli?
Na tuhle šablonu jsem čekala dlouho, moc se mi líbí ten důraz na fotky. Navíc je modernější. Teď přemýšlím o nové šabloně Rubin, ale zatím se mi ještě nechce migrovat.

Jak dlouho vám trvalo přejít?
Bylo to rychlé. Načasovala jsem to na pátek večer, kdy máme nejslabší den. Spolu s grafičkou jsme daly dokupy carousely s bannery a kolem druhé ráno jsem to přepla.

Promítla se tahle změna i v konverzích?
Když jsem to po 3 měsících analyzovala, konverzní poměr se zvýšil. Ale ono to nejde úplně srovnat, protože se měnil i sortiment. Těžko hodnotit, jestli to bylo tím nebo šablonou. Ale co je důležité, měla jsem pozitivní feedback od spousty lidí. A zásadní je pro mě i responzivní design, protože máme hodně přístupů z mobilu.

Začíná být víc konverzí přes mobil

Víc než přes počítač?
Teď se to láme a začíná být víc konverzí přes mobil, což mě překvapuje.

Kanceláře máte v Ostravě, ale sama jste se usídlila na Točníku. Asi není jen tak řídit e-shop takhle na dálku? Přemýšlíte o sestěhování?
Ne. Myslím, že tohle je budoucnost. Pamatuju si, jak jsem jako manažerka v Seznamu budovala svůj tým a jak těžké bylo najít dobré lidi v jedné lokalitě. Pro mě je to takhle jednodušší, než budovat tým tady. Lidi mám roztroušené po republice, ale není problém cokoliv domluvit po telefonu. Všechno řešíme online. Mám tým lidí, kterým to vyhovuje a dokážou takhle bez problému fungovat.

Takže v tom nevidíte žádnou nevýhodu?
Nevidím v tom problém, ale někomu to nemusí vyhovovat. Občas samozřejmě člověk potřebuje ty lidi vidět. Já mám v Ostravě rodinu a zhruba jednou za dva týdny tam jezdím, takže se zastavím i ve firmě.

Loni jste si založila druhý e-shop Zuristore. Nebála jste se rozdrobení pozornosti?
Trochu ano, ale dobře jsem si to dopředu promyslela. My tam v podstatě všechno sdílíme. Každý zákazník dostane stejný servis jako na Bellazu, akorát je to trochu jiná komunikace.

Jak dlouho vám trvalo e-shop postavit?
Chviličku, protože už jsem přesně věděla, jak na to. Samotné nastavení mi zabralo tak dvě hodiny, zalistování produktů ale samozřejmě dýl. Taky bylo potřeba trochu přeformulovat automatické e-maily, nic složitého.

Které funkcionality na Shoptetu nejvíc oceňujete?
Hrozně super je snadné napojení na nejrůznější služby. Třeba na Glami, které je pro nás důležité, dál pak na dopravu, sociální sítě nebo na náš účetní systém Pohoda. Moc oceňuji i jednoduchý košík.

Jak moc je pro Bellazu důležitý marketing?
Já jsem marketér – takže je hrozně důležitý. Stejně jako to, aby byli naši zákazníci spokojení a doporučovali nás dál. To je ten nejlepší možný marketing. A navíc je levný.

Jaké jsou vaše hlavní kanály?
Máme sociální sítě, Glami, e-mailing a v létě jsme víc rozjeli i Instagram.

Instagram beru spíš brandově než výkonnostně

Chodí vám objednávky spíš z Facebooku nebo Instagramu?
Jednoznačně z Facebooku, Instagram beru spíš brandově než výkonnostně.

Jak vám na sociálních sítích fungují placené reklamy?
Dobře. Ale musí se s nimi umět zacházet. Za ty 3 roky už mám vysledované, která období jsou pro mě nejsilnější, a kdy to pro mě naopak nemá cenu. Začátkem prosince kampaně vypínám, protože je to zbytečně drahý prostor, a spouštím je hned po Vánocích. To začíná naše hlavní sezóna. Stejně tak je pro nás zásadní duben, květen a červen.

Co podle vás rozhoduje o tom, jestli e-shop bude nebo nebude úspěšný?
E-shop by měl být něčím výjimečný, nabízet něco navíc. Sami si například dáváme záležet na zákaznickém prožitku. Když posíláme šaty, zabalíme je do hezké krabičky, hedvábného papíru a přidáme i dárek…

Co vás na podnikání nejvíc naplňuje?
Pozitivní zpětná vazba. Když mi zákazníci pošlou fotku, kolikrát jsem úplně dojatá, jak jim to sluší.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Dana napsal:

    Je pravda, že sociální sítě dneska vládnou světu reklamy. Stačí aby si člověk nastavil u příspěvku sponzorováno, zaplatil určitou částku a už se jeho příspěvky objevují na relevantních místech relevantním uživatelům. Ale to není všechno, je potřeba vytvářet smysluplné příspěvky, nejlépe s lákavou fotkou. A málokdo si tohle zvládne dělat úplně sám.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů