Zaujměte své odběratele a připravte jim obsah, který si rádi přečtou. Designově dokonalé šablony totiž nemusí stačit. Neměli byste zapomínat ani na kvalitní texty v e-mailech, které toho mohou říct víc než dost.
Pro Shoptet Univerzitu jsme připravili pár tipů, které vás navedou správným směrem.
Zní vám to jako klišé? Ale zrovna v e-mail marketingu platí. Než si vůbec odběratel newsletteru vaši zprávu otevře a přečte, musí ho zaujmout předmět e-mailu. Jinak nemáte šanci a vaše sdělení se ztratí v nekonečné hromadě reklamních sdělení, které dennodenně zaplavují e-mailové schránky.
Na předmětu i náhledovém textu záleží:
Dlouhý úvod nikoho neoslní a čtenáře spíše odradí. Jakmile získáte jeho pozornost a e-mail otevře, musíte jednat. Nechoďte kolem horké kaše a to nejdůležitější zmiňte hned na začátku.
Sdělení můžete napsat jasně a stručně v několika větách.
Nabízíte produkty, nebo služby? Čtenáře nezajímá zas tolik materiál jeho nové střešní tašky jako konkrétní výhody, které mu přinese. Vy jako odborník víte, zda je lepší betonová nebo pálená taška. Zákazník ale nemusí, a tak mu vyjmenujte:
Čtenáři srozumitelně vysvětlete, co se od něj čeká a k akci ho naveďte. Posíláte newsletter s akčním zbožím, nebo lákáte na blog? Přizpůsobte tomu nejen text, ale i tlačítko (CTA) s odkazem.
Ukažte čtenáři jasnou cestu k cíli.
Pište tak, jako byste k lidem mluvili, a držte tonalitu nastavenou pro celou značku. Přizpůsobte svůj jazyk svým zákazníkům – bude jiný, když budete nabízet moderní designové kuchyňské spotřebiče, se kterými je vaření kulinářský zážitek, a jiný, když budete připomínat nutnost zimních pneumatik.
A proč? Pokud budete znát svoji cílovou skupinu a styl, jakým mluví, máte větší šanci, že ji zaujmete.
Hledáte další tipy, jak zlepšovat výsledky e-mailových kampaní? Nebo co ale dělat, když není cílovka jednotná? Podívejte se na pokračování článku do Shoptet Univerzity, kterou mají Shoptet e-shopy zdarma přístupnou v administraci (hned vedle oblíbeného zvonečku), najdete tu spoustu dalších souvisejících témat ohledně budování značky nebo práce s e-mailingem.
Článek připravila Veronika Jelínková z marketingové agentury In creative, kde rádi pomohou s obsahem i vám.
Zdroj fotografií: In creative
Napsat komentář