Produkt ze všech stran: 360° fotky

()

Vydejte se zákazníkovi ještě víc naproti a představte mu svůj produkt ze všech stran a pohledů v reálně působící animaci. Pomůže vám v tom inovace v produktové fotografii. Zjistěte více o této zajímavé novince a buďte o krok napřed před konkurencí.

I když podíl e-shopů na maloobchodním trhu vytrvale roste, nemalá část zákazníků pořád upřednostňuje kamenné prodejny. Jedním ze zásadních důvodů je možnost si produkt prohlédnout „na živo“, pořádně a ze všech stran. Tento problém částečně řeší právě 360° fotky.

Díky nim si zákazníci mohou zboží prohlédnout v reálně působící animaci a uvidí detaily, které na klasické produktové fotografii třeba tolik nevyniknou. Novinku už představily některé shopy i v Česku a teď si ji na svých e-shopech mohou nastavit e-shopaři, kteří mají svůj obchod u nás.

360 je časově a finančně náročná věc na výrobu, pokud má být kvalitní, ale zákazníky to baví, stráví na e-shopu mnohem víc času. Hodí se spíš pro menší produkty, kde to není tak finančně náročné z hlediska fotografické techniky. Řekl bych pro produkty, které je potřeba ukázat ze všech stran, a pro produkty, které tomu svojí cenou odpovídají (zaplatí se).

Tomáš Pospíšil z FSTUDIO

Co to přinese vašim zákazníkům?

Návštěvníci vašeho e-shopu si budou moci prohlédnout zboží z více stran, a tak si udělají velmi věrnou představu o tom, jak produkt v reálu vypadá. Nebudou se muset prokousávat spoustou fotek, zdlouhavě mezi nimi překlikávat a prohlížet jednu po druhé. Naopak rovnou vše uvidí v jedné animaci, ve které se na produkt podívají i seshora, případně zespodu. (Záleží na vás, jaké pohledy na zboží se jim rozhodnete nabídnout.)

Zároveň si lépe uvědomí proporce předmětu a další detaily. Otáčení spustí jednoduše kliknutím na ikonku se šipkou play hned pod obrázkem produktu. 360° produktovou fotku může zákazník ovládat i interaktivně pomocí směrových šipek nebo tahem myši.

Výhody pro vás

360° fotky rozhodně nejsou standardem a zdaleka je nemá každý e-shop. Pro ten váš to tak může znamenat velkou konkurenční výhodu a mohou vám zajistit lepší konverze. Je to něco, co doopravdy zaujme. Zákazník si díky 360° fotkám vytvoří daleko lepší představu o tom, co opravdu kupuje, a tak snížíte zátěž na zákaznickou podporu. Zároveň vám ubude vratek. Zákazník si totiž udělá velmi věrný obrázek o kupovaném zboží, a tak nebude doma překvapený.

Jak to vypadá na produktové stránce

Poměr cena výkon je více než uspokojující. 360° fotografie se skládá z dílčích fotek, které můžete využít i samostatně. A to ať už jako statické produktové fotografie, tak třeba pro vytvoření neotřelého GIFu, který můžete sdílet na sociálních sítích nebo jím třeba vytunit newsletter. Kromě otáčení produktu se dá vytvořit i animace pohybu. Klidně buďte kreativní. Využijte šance zaujmout a netradičně odprezentovat i funkce produktu, třeba bagrování u legendární Tatry.

360° fotografie technicky

Pro vytvoření 360° fotky potřebujete několik statických fotografií, ze kterých se výsledný obrázek poskládá po nahrání do administrace. Snímků může být jen několik, pro pěkný efekt doporučujeme 24/48/100, maximálně ale 365 snímků. Asi nejsnazší je se na nafocení domluvit se studiem, které má potřebné vybavení (třeba jako speciální fotobox a software). Poměrně zkušení jsou například v Ateliéru Mošnov, kde nabízejí i nafocení jednoho produktu zdarma pro ukázku.

Po nafocení stačí fotografie nahrát do administrace produktu do speciální fotogalerie, kterou najdete hned pod tou klasickou. Nahrání fotek chvíli trvá, ale pak už máte hotovo. 360° fotografie se zobrazí až v detailu produktu a to hned jako první. Pokud si ji zákazník zvětší, otevře se v samostatném okně. V přehledu produktů v kategorii nebo třeba na úvodní stránce se v náhledu budou zobrazovat první nahrané statické fotky.

Jak to vypadá v administraci produktu

360° produktové fotografie jsou plně responzibilní a fungují na všech zařízeních a ve všech prohlížečích. U nás je podporují všechny aktuálně nabízené šablony.

Nechte své produkty „promluvit“

360° produktové fotky využijete pro produkty, které dobře vypadají. Typicky se hodí třeba pro oblečení nebo doplňky. Oceníte je také pro tvarově zajímavé předměty. Pomocí 360° fotky můžete ukázat některé funkce zboží. Tento druh produktové fotografie působí svěže a moderně, a tak v dnešní době určitě osloví široké publikum. Zvlášť pokud ho využijete kreativně. Můžete tak krásně nechat své produkty se samy odprezentovat.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Dobrý den, mám zatím web vytvořený na webnode. Ale v mnoha ohledech mi nestačí a za chvíli i v prostoru. Zatím si pročítám vše o shoptetu a rozhoduji se zda ho pro nové stránky využít. Chtěla by jsem mít možnost nahrávat video jako hlavní zobrazení produktu. 360 fotografie jak prezentujete je pěkná, ale videu se to prostě nevyrovná. Je možné u shoptetu nahrávat i video .avi ?
    Děkuji moc
    S pozdravem
    Zuzana Akrmanová

    1. Zuzka Zicháčková napsal:

      Dobrý den,
      videa můžete přidávat v editaci produktu v záložce Související. Hlavní zobrazení produktu zůstává jen pro fotografie.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů