Práce na vylepšování vašeho SEO je čím dál tím těžší a již zdaleka vám šanci na lepší pozice ve vyhledávačích nezajistí jen registrace v tisícovce katalogů, ale je nutné nad celkovým procesem více přemýšlet a investovat do něj i více energie a času.
My jsme se rozhodli vám v tomto procesu maximálně pomoct a za spolupráce s předními českými SEO specialisty jsme pro vás připravili novinku v podobě nového modulu Pokročilé SEO – Parametrické kategorie. Jak už samotný název modulu napovídá, jedná se o nastavení pokročilé, slouží tedy spíše zkušenějším uživatelům, případně specialistům, kteří e-shopu s online marketingem pomáhají.
V krátkosti se jedná o možnost pomocí různých kombinací parametrů zboží vytvářet nové, optimalizované kategorie zboží. Díky tomuto můžete lépe podchytit longtail vašich klíčových slov a tak získat novou, větší a vysoce konverzní, návštěvnost z vyhledávačů. Pojďme se nyní podívat, jak na to.
Základem je mít u zboží nastavené parametry zboží. U kalhot to např. může být materiál (bavlna, vlna, nebo tvíd), velikost (dětská, nebo pánská), u vína to může zase být země původu (Itálie, nebo Francie), barva (červené, nebo bílé).
Následně z těchto parametrů vytvořte parametrické filtry.
Nyní již budete pracovat s novými, tzv. Parametrickými kategoriemi, což je jedna ze součástí nového modulu Pokročilé SEO. Těchto rozšíření modulu Pokročilé SEO se do budoucna plánuje několik, funkce Parametrické kategorie je prvním z nich.
V příslušném menu (Marketing / Pokročilé SEO) klikněte na ikonku „přidat“ a následně si vyberte, pro jakou kategorii se má vygenerovat která konkrétní kombinace parametrů.
V následujícím kroku se vám zobrazí všechny možné kombinace zvolených parametrů. Zde si můžete vybrat, o které konkretní kombinace máte zájem – po jejich zaškrtnutí a uložení se příslušné kombinace na e-shopu vytvoří.
Nyní již začneme kouzlit tu správnou SEO magii, o kterou nám jde :). V dalším kroku si můžete navolené kombinace začít přizpůsobovat, upravovat a ladit dle vašich potřeb, nebo specifikace vašeho SEO specialisty a jeho analýzy klíčových slov.
V první verzi vypadají nově vygenerované kombinace takto:
Asi uznáte, že nadpisy typu „Bavlna Pánská“ nejsou (nejen pro češtinu, ale ani pro SEO potřeby) to pravé ořechové. Pojďme si je tedy změnit na nějaké lepší. Například:
„Oblečení pánské bavlněné“ – to vypadá jako pravděpodobnější kombinace, pod kterou budou tento druh zboží hledat potenciální zájemci, souhlasíte? Stejně tak ocení upravené url a přidaný popisek, který se upraví pod příslušnou parametrickou kategorií jako popisek kategorie.
Po uložení se veškerá magie provede na pozadí e-shopu – pro všechno zboží, které mají příslušné parametry, se automaticky upraví jejich detailní karty, stejně jako se upraví zobrazování filtrování, kdy v okamžiku, kdy si uživatel e-shopu vybere ve filtrování kategorie vámi předdefinovanou kombinaci, tak se mu automaticky zobrazí vámi vytvořený unikátní název kategorie a jeho popisek.
Takto vypada nový detail zboží, kde máte jak zboží zařazené do dalších kategorií (parametrických), tak máte aktivní odkazy u jednotlivých parametrů (vedou na již předdefinované výběry ve filtraci hlavní kategorie zboží).
A takto vaše kategorie, pokud si zaškrtnete předem vytvořenou kombinaci parametrů (v tomto případě „balvna“ + „pánská“). Změní se jak url adresa, tak nadpis H1 a její popisek.
Toto je jen velmi jednoduchý příklad využití tohoto nového rozšíření e-shopu – kombinací je možné vytvořit mnohem více.
Pokud tedy víte, co od SEO očekáváte, je pro Vás práce s novým modulem poměrně jednoduchá. Je tedy třeba pořádně se zamyslíte nad tím, jaké parametry byste měli své účely využít, připravit si (nebo si nechat udělat) kvalitní analýzu klíčových slov a následně věnovat svůj čas vyladění všech příslušných kombinací a samotných textů. Pak získáte velmi velkou výhodu oproti vašim konkurentům a vyhledávače vás budou (za velkou spoustu nového, kvalitního a relevantního textu) milovat a určitě vás za vaši snahu brzo odmění lepšími pozicemi v jejich vyhledávání.
Budeme rádi za vaši zpětnou vazbu k užívaní tohoto modulu, stejně jako za tipy na jeho zlepšení. A pamatujte, že to je jen první část modulu Rozšířené SEO, další budou následovat v následujících měsících! :)
Dobrý den, v našem případě vznikají desítky kombinací a šablona není na toto množství stavěna.
Jak lze postupovat?
Děkuji
Dobrý den, Tomáši,
určitě je vhodné vybrat jen některé parametry, ze kterých vytvoříte potřebné parametrické kategorie.
Hezký den, Katka