S novinkami na e-shopech od Shoptetu se roztrhl pytel. O jejich nasazení vás vždy informujeme prostřednictvím vaší administrace, či našich sociálních sítí. Nicméně aby vám žádná neutekla, připravili jsme pro vás jednoduchý přehled novinek za poslední 4 měsíce.
Pokud s e-shopem nezačínáte a již nějaký e-shop provozujete, ale nevyhovuje vám váš aktuální poskytovatel technického řešení, určitě vás potěší novinky, které se jednoduchého přechodu s vaším e-shopem do našeho systému týkají. O jedné takové zkušenosti s přechodem k Shoptetu napsal Michal Kubíček krásný článek, chcete-li se inspirovat, čtěte: Jak se dělá eshop I.
Vytvořit si síť zákazníků, kteří se zaregistrovali do vašeho e-shopu, není snadné. Díky jednoduchému importu o ně však se změnou e-shopového řešení nemusíte přejít. Podívejte se do naší nápovědy, jak jednoduše své zákazníky do e-shopu od Shoptetu převedete.
Pokud potřebujete do e-shopu nahrát větší množství produktů, včetně popisků, fotografií i stromu kategorií, můžete kromě ručního zadávání využít i hromadný import do systému. Díky možnosti exportu a následného importu stejného souboru bez nutnosti jakýchkoliv dalších úprav můžete snadno provádět hromadné operace s vašimi produkty. Nyní jsme rozšířili možnost typů exportů zboží, kdy si můžete nyní vybrat, zda chcete vyexportovat kompletní data, nebo pouze Kategorie, Hlavní ceník, Popisy apod.
Nejen o technickém řešení e-shopu je naše služba, ale hlavně také o supportu okolo, snažíme se maximálně, abyste byli s podporou z naší strany spokojení a abyste měli možnost částečně ovlivnit směr našeho vývoje. Z tohoto důvodu jsme přinesli dvě novinky, které, jak doufáme, budete rádi využívat.
Jistě znáte rozhraní Helpdesk, přes který komunikujete s kolegy z technické podpory. Nyní tam přibyla možnost každou naši odpověď ohodnotit kladným či negativním hodnocením, které dorazí k rukám samotnému kolegovi, ale v případě negativního hodnocení i přímému nadřízenému. Je pro nás důležité vědět, zda jste s kvalitou práce každého z nás spokojení či nespokojení, abychom se mohli dále zlepšovat.
A u Helpdesku ještě zůstaneme – jak víte, přes tzv. Knihu přání máte možnost zasílat své návrhy na vylepšení e-shopu. Nyní můžete k jednotlivým návrhům přidávat své hlasy a tak ovlivnit pořadí jejich implementace do e-shopů.
Čas jsou peníze, a proto se neustále snažíme maximálně zjednodušit a zpříjemnit práci s naším systémem. Do této sekce spadá hned několik novinek.
Abychom naše e-shopy zpřístupnili opravdu každému, spustili jsme nově tarif FREE, který je zcela zdarma. Ano, opravdu zcela zdarma. Ne, žádné skryté poplatky. Jednoduše zdarma J Díky tomu jsme odstranili poslední bariéru každému, kdo se zdráhal spustit vlastní e-shop ze strachu, že by mohl přijít o vynaložené náklady spojené s provozováním e-shopu.
Prodej přes zbožové porovnávače, jako je Zboží.cz či Heureka.cz apod. je pro mnoho e-shopů stěžejní. Proto je důležitá plná integrita služeb jednoho z největších českých porovnávačů – Heureka.cz. Aktuální propojení s tímto vyhledávačem zboží jsme rozšířili o novou funkci Heureka – dostupnostní feed, který přenáší spolu s informacemi o produktech i aktuální informaci o jejich skladových zásobách.
Ruku v ruce s dostupnostním feedem přišlo i propojení do Heureka košíku, které umožňuje zákazníkům Heureky.cz nakoupit Vaše produkty přímo v prostředí tohoto zbožového porovnávače. Tím jsme tedy dokončili komplexní podporu všech , které může s tímto porovnávačem zboží Váš e-shop využívat.
Pokud ve svém e-shopu využíváte ke své domácí měně CZK i další měny, můžete u nich aktuálně nastavit automatickou aktualizaci dle ČNB. Zároveň došlo ke zvýšení přesnosti zadávání kurzu.
Pokud chcete mít dokonalý přehled o výsledcích Vašeho e-shopu, je více než na místě využívat nejen statistiky, ale také možnosti měřit konverze (například dokončené objednávky), návštěvnost apod. Tyto funkce zabezpečují speciální značky, které se vkládají do kódu e-shopu. Doposud jste tyto značky spravovali jednoduše přímo ve své administraci, nyní můžete všechny značky pro analýzu e-shopu (sledování konverzí, Google Analytics, remarketing a další) rozšířit o další a spravovat je všechny na jednom místě díky Google tag manageru!
Pokud využíváte možnosti vytvářet varianty produktů, určitě oceníte novou funkci, která vám umožní určit, v jakém pořadí se budou hodnoty variant (varianta – např. velikost, hodnota – např: S, M, 40, 42,…) ve vašem e-shopu řadit. Stačí jednoduše v šablonách variant ručně (přetažením myši) hodnoty přesouvat – tyto změny se následně propíší do všech již vytvořených variant zboží.
Pokud se zákazníkovi nepodařilo zaplatit svou objednávku online, nebo zvolil jiný způsob platby a po dokončení si rozmyslel, že by radši platil kartou, již to pro vás není žádný problém. Nyní můžete přímo z detailu objednávky jednoduše vygenerovat odkaz pro dodatečnou platbu online, a ten zákazníkovi odeslat. Přes tlačítko „zaplatit“, které uvidí ve svém e-mailu, následně provede svou platbu za objednávku.
Myslíme i na pohodlí vašich zákazníků, ani oni nepřišli zkrátka. Čeho nového si tedy mohli ve vašich e-shopech za poslední dobu všimnout?
Ať už používáte k filtrování na svém e-shopu jakékoliv parametry, vzhled nového filtrování jistě ocení jak vy, tak vaši zákazníci. Je krásně přehledné, moderní a velmi snadno ovladatelné. Stejně jako jeho samotná správa.
Tím jsme ale rozhodně neskončili. Kolegové neustále pracují na vývoji nových funkcí a aktualizaci stávajících tak, aby byly naše e-shopy vždy plně moderní a maximálně vybavené vším, co správný e-shop má mít. Nezapomeňte, i vy, jakožto naši zákazníci, se můžete podílet na rozhodování, které funkce do e-shopů zařadíme. Stačí jednoduše zasílat své návrhy přes knihu přání a k těmto návrhům vkládat svoje hlasy. Nejúspěšnější návrhy následně zanalyzujeme a zařadíme mezi úkoly vývojového týmu.