Na YouTube se bavíme, posloucháme hudbu, sledujeme YouTubery nebo live streamy, vzděláváme se… Lidé ho navíc čím dál častěji používají i pro vyhledávání nejrůznějších věcí, dnes už na něm totiž najdete skoro všechno. Ne nadarmo je YouTube po Googlu druhým největším vyhledávačem na světě. Jak toho využít?
Pokud pracujeme na vylepšení SEO a na optimalizaci vlastního e-shopu pro vyhledávače, často přitom myslíme hlavně na Google a na Seznam. Ale jak vidíte, je super brát ohled právě i na YouTube, protože i když je často řazen spíše mezi weby pro sdílení videí (nebo mezi sociální sítě), pořád je to obrovský vyhledávač. Před samotnou optimalizací ale nejdříve samozřejmě potřebujeme nějaký video obsah vůbec vytvořit. Pojďme si tedy povědět, jak YouTube využít pro vaše e-shopové podnikání.
YouTube kanál vám může pomoci při získávání nových návštěvníků pro váš e-shop. Jednou z těch nejpřímějších cest je možnost do každého svého videa přidat textová pole, kde můžete text prolinkovat a přivést tak uživatele na detail produktu, kategorii nebo jakoukoli jinou stránku na vašem e-shopu.
Přínos YouTube kanálu nemusí být pokaždé tak zřejmý jako ve výše popsaném případě. Lidé hned nemusí na vaše odkazy klikat, ale vaše video se jim může vrýt do paměti jako inspirace. Nebo jako řešení problému, kterým se právě zabývají. A mohou se vrátit později. Nebo nakoupit něco jiného. Nebo o vašem videu říci někomu dalšímu, kdo se třeba vaším zákazníkem stane.
Díky zajímavým, užitečným nebo zábavným videím také můžete získat hodnotné zpětné odkazy. Když budou lidé odkazovat na vaše YouTube videa, pomůže to rozšiřování povědomí o vaší značce, o vašich produktech, o vašich službách, o vašem e-shopu. Mrkněte na náš článek s několika tipy, jak dostat zákazníky z YouTube na váš e-shop.
Lehko se to řekne, točit videa, ale o čem by měla být? Jak to celé pojmout? Hodně záleží na vašem sortimentu a na tom, co by mohlo být pro ostatní zajímavé. Můžete třeba připravit obecnější video o aktuálních trendech, o tom, co se teď „nosí“, o čem se mluví. Jaké jsou novinky a současná témata. Stejně tak můžete na videu hovořit i o konkrétních novinkách ve vašem sortimentu. Ale snažte se, aby byla podobná videa stále zajímavá a přínosná.
Své diváky můžete taky inspirovat. Třeba pokud prodáváte bytové doplňky, můžete nahrát video ze zajímavě zařízeného interiéru. Nebo jestli nabízíte kuchyňské potřeby, můžete natočit přípravu lákavého jídla, kde ukážete, jak váš kuchyňský přístroj nebo šikovná pomůcka celý proces vaření zjednoduší a usnadní nebo zajistí lepší výsledek.
Není-li některý z vašich produktů „na jedno tlačítko“, můžete natočit návod na používání. Zdá se to banální, ale stále více lidí si místo zdlouhavého čtení manuálu jednoduše pustí video, kde všechno názorně vidí přímo „v reálu“. A nedělají to pouze až po koupi samotného produktu. Dělají to i před tím právě proto, aby zjistili, zda se jim věc bude dobře ovládat. Stejně tak můžete nahrát video, kde budete předvádět montáž produktu (je-li potřeba). Anebo to může být video pro různé vychytávky a tipy, co všechno mohou zákazníci s produktem dělat, například různé cukrářské pomůcky nebo speciální nářadí.
Máte-li více podobných produktů, můžete udělat jejich video srovnání. Názorně produkty porovnejte a shrňte, kdy se více hodí jeden a kdy ten druhý. Buďte přitom ale objektivní a neházejte jen samými pozitivy. Naopak, pokud zmíníte i drobné nedostatky, které jednotlivé produkty mají, bude výsledek působit mnohem věrohodněji a přesvědčivěji. Stejně tak můžete natočit i recenzi na jen jeden produkt, ale stále se co nejvíce snažte o objektivitu a jenom nevychvalujte.
Ti ostřílenější a odvážnější se mohou pustit i do webináře nebo live streamu. Jejich příprava může být náročnější, ale v některých oborech se může vyplatit. Zvlášť v rámci vzdělávání nebo zaujetí diváků.
Zdaleka jsme neobsáhli všechny možnosti, jaká videa můžete jako e-shopař natáčet. Je jich rozhodně víc a záleží i na vaší kreativitě. Samozřejmě je důležité také technické zázemí. Natáčecí studio a kvalitní technika je ideální; pokud nemáte vlastní, stále je možnost si je pronajmout. Pokud máte spíše menší rozpočet, další možností je natáčet video svépomocí pomocí foťáku, notebooku nebo dokonce telefonu. Výsledek sice nebude až tak profesionální, ale dost můžete dohnat postprodukcí. A co je důležité, i ne zrovna profi videa se zajímavým obsahem bývají pro zákazníky zajímavá, zvlášť pokud jde o tzv. lovebrand, tj. značku, která si získává srdce lidí.
Napsat komentář