5 tipů, jak zvýšit oblíbenost YouTube videa

Video marketing už se dnes zabydluje mezi klasickými marketingovými strategiemi, nicméně stále nemalé procento jeho „propagátorů“ očekává, že jednoduše jen nahrají (klidně i zajímavé) video na YouTube a výsledky se dostaví samy. Ve většině případů to ale nestačí. Sepsal jsem pro vás pět tipů, jak můžete vaší videoprezentaci v boji o pozice pomoci.

Zaměřte se na klíčová slova

Pravidlo prakticky identické s tím, které se běžně používá při tvorbě webových stránek – pokud nebudete mít v titulku klíčová slova, která jsou často vyhledávaná, nemůžete očekávat nijak závratnou návštěvnost. Jak vybrat to nebo ta vhodná? Jednoduše použijte Plánovač klíčových slov. Je to nástroj od Google, který vám vyhodnotí, jak je dané slovo často vyhledávané, a poradí vám i s konkurenceschopností. Jakmile najdete to slovo, se kterým jste spokojení, jděte na YouTube, jednoduše upravte své video a dané slovo/slova vložte do jeho popisku a titulku (ideálně hned na začátek).

Tip: Pokud se to nijak výrazně neprojeví nebo začne návštěvnost v nějakém momentu upadat, nebojte se klíčová slova změnit.

Call to action

Stejně jako u marketingových textů, tak i u YouTube videa nesmí chybět tzv. Call to action. Tedy něco, čím donutíte návštěvníka k nějaké akci – zde se bude jednat typicky o návštěvu vašeho e-shopu. Pokud budete mít pouze nahrané video, po jehož zhlédnutí návštěvník jednoduše odejde a nic neudělá, je vám i vysoký počet lidí, kteří si video pustili, k ničemu. YouTube nabízí tři základní způsoby, jak Call to action uskutečnit.

Overlay

Jednoduchý banner, který v podstatě vyjede při spuštění videa a který umožňuje, aby při kliknutí odkázal člověka tam, kam chcete. Overlay nastavíte za pár minut a opravdu se ten čas vyplatí.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Doména v popisku

Toto není ani tak možnost jako spíše nutnost. Jednoduše dejte klidně hned na první místo v popisku adresu vaší domény (včetně http://), abyste získali další cestu, kudy se k vám mohou lidé dostat.

Anotace

Tato funkce umožňuje během videa zobrazovat různé texty, na které lze i kliknout, což vám také pomůže, pokud to nepřeženete. Nastavit anotaci zabere cca půl minuty a můžete ji využít nejen k přímému odkazování, ale také například doporučit odběr vašeho YouTube kanálu, prohlédnutí dalších vašich videí, dání „Like“ apod.

Transcript

Toto je technika, o které spousta lidí vůbec neví. YouTube totiž umožňuje vložit ke každému videu transcript (textový přepis videa) klasicky v txt souboru a to v sekci „Edit Captions“. Jakmile to uděláte, YouTube ho celý projde a zaindexuje každé slovo stejně, jako to dělá například Google a to včetně toho, že je zohlední při vyhledávání. Takové „Video SEO“.

Zpětné odkazy

Nejen Google je miluje. Jakmile na vaše video (nebo celý kanál) míří odkazy z různých webů, bude se prokazatelně posouvat v žebříčku výsledků vyhledávání. To je samozřejmě žádoucí, protože jakmile se na klíčové slovo dostanete na první příčku na YouTube, bude rozdíl v návštěvnosti až v řádu tisíců. Ať už to budete dělat sami nebo si někoho najmete, zpětné odkazy ani na YouTube nepodceňujte.

Propagace

Pokud máte splněné výše zmíněné tipy, můžete ještě začít propagovat dalšími způsoby. Pošlete video přátelům, poproste je, ať sdílí dále, dejte si ho na blog apod. Tady se fantazii meze nekladou. Základem ale zůstávají první čtyři kroky tohoto minimanuálu, bez kterých jednoduše nemáte na čem stavět.

Zdroj: SocialMediaExaminer

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

6 komentářů

  1. KennyCZCZ napsal:

    dobrý den můžu se zeptat jak na tu „Anotace“ třeba jak to nastavit návod atd.. ? děkuji

  2. Luky napsal:

    Děkuji za pěkný článek

  3. Dobrý den, hledán na you-tube možnost vytvoření a vložení overlay do klipu veselá svatba a nevím, kde najít návod jak na to. L.Blahák

    1. Dobrý den, Ladislave, zkuste si projít nápovědu k YouTube https://support.google.com/youtube/answer/187095?hl=cs, věřím, že tam odpověď najdete.
      Hezký den, Katka

  4. Kam napsal:

    Abych mohl použít call to action overlay, musím být na adwords (tedy zaplatit kampaň). Je to tak? Protože kampaň nemám a nic jako Call to action nebo transcript jsem nenašel. Nebo se dívám špatně. Mohl bych poprosit o další nějaké rady?
    Díky

  5. RM napsal:

    Transcript neni pro cestinu.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů