Připravili jsme pro vás vylepšené měření Google Analytics, které přinese funkce rozšířeného elektronického obchodu. To umožní sledovat a využít data o podrobnějším chování zákazníků, výkonu e-shopu a úspěšnosti marketingových kampaní. Celou implementaci jsme rozdělili do víc fází, první z nich se týká měření objednávek.
Rozšířený elektronický obchod neboli enhanced ecommerce přinese podrobnější data o chování uživatelů na webu. Těšit se můžete například na víc informací k průchodu objednávkovým procesem. Aktuální implementace přinese možnost sledovat tato data:
Měření na straně Google Analytics nastavíte podle postupu, který jsme pro vás připravili.
Nové měření se dotkne pouze hodnoty transakce. Tu budeme do Google Analytics odesílat odděleně od dopravy a případně DPH. V datech proto můžete zaznamenat pokles, který je třeba připsat novému měření. Díky tomu bude možné líp vyhodnocovat výkon obchodu a marketingových kampaní. Tato úprava se týká i reklamních systémů, tedy AdWords, Skliku a Facebooku.
Stávající klienti si mohou změnu zapnout, což doporučujeme. Pro pořádek ve statistikách je možné naplánovat změnu například k prvnímu dni nového měsíce. Pokud spolupracujete s marketingovými specialisty, je vhodné je o změnách informovat.
Novým klientům se budou statistiky zaznamenávat vylepšeným způsobem automaticky.
Toto vylepšení Google Analytics je jen první z několika plánovaných. V dalších fázích se bude doplňovat měření celého objednávkového procesu, měření detailu produktu/kategorie/podkategorie a měření přidání/odebrání produktu do/z košíku.
Dobrý den, v newsletteru z 6. 4. čtu: „teď jsme stihli další kus“. Můžete prosím popsat, co nového jste dodělali? Děkuji.
Dobrý den, Vladimíre, díky za dotaz a také, že čtete náš newsletter. :) Nasazení další části Enhanced Ecommerce jsme ještě raději testovali a dřív než brzy budeme informovat, co je nového.