Vylepšené měření Google Analytics

()

Připravili jsme pro vás vylepšené měření Google Analytics, které přinese funkce rozšířeného elektronického obchodu. To umožní sledovat a využít data o podrobnějším chování zákazníků, výkonu e-shopu a úspěšnosti marketingových kampaní. Celou implementaci jsme rozdělili do víc fází, první z nich se týká měření objednávek.

Google Analytics

Co je rozšířený elektronický obchod?

Rozšířený elektronický obchod neboli enhanced ecommerce přinese podrobnější data o chování uživatelů na webu. Těšit se můžete například na víc informací k průchodu objednávkovým procesem. Aktuální implementace přinese možnost sledovat tato data:

Měření na straně Google Analytics nastavíte podle postupu, který jsme pro vás připravili.

Změní se nějak mé statistiky?

Nové měření se dotkne pouze hodnoty transakce. Tu budeme do Google Analytics odesílat odděleně od dopravy a případně DPH. V datech proto můžete zaznamenat pokles, který je třeba připsat novému měření. Díky tomu bude možné líp vyhodnocovat výkon obchodu a marketingových kampaní. Tato úprava se týká i reklamních systémů, tedy AdWords, Skliku a Facebooku.

Stávající klienti si mohou změnu zapnout, což doporučujeme. Pro pořádek ve statistikách je možné naplánovat změnu například k prvnímu dni nového měsíce. Pokud spolupracujete s marketingovými specialisty, je vhodné je o změnách informovat.

Novým klientům se budou statistiky zaznamenávat vylepšeným způsobem automaticky.

Toto vylepšení Google Analytics je jen první z několika plánovaných. V dalších fázích se bude doplňovat měření celého objednávkového procesu, měření detailu produktu/kategorie/podkategorie a měření přidání/odebrání produktu do/z košíku.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Dobrý den, v newsletteru z 6. 4. čtu: „teď jsme stihli další kus“. Můžete prosím popsat, co nového jste dodělali? Děkuji.

    1. Barbora Oplištilová napsal:

      Dobrý den, Vladimíre, díky za dotaz a také, že čtete náš newsletter. :) Nasazení další části Enhanced Ecommerce jsme ještě raději testovali a dřív než brzy budeme informovat, co je nového.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů