Vine: Jak zaujmout zákazníka v šesti vteřinách

()

Kdybyste se zeptali výkonného ředitele Twitteru Dicka Costola, proč se společnost rozhodla koupit Vine (aplikaci pro výrobu a sdílení šestisekundových videí), odpoveď bude jednoduchá: Je to jednoduše to druhé nejlepší. „Když Facebook koupil Instagram, zařekl jsem se, že nikdy neprovedeme něco podobného a  tak jsme naopak hledali něco odlišného.“ řekl Costolo v  rozhovoru pro Wall Street Journal. „Všichni ve společnosti jsme souhlasili, že to je zkrátka to další možné.“

Faktem zůstává, že tato aplikace měla opravdu rychlý vzlet – v pouhých dvou týdnech (od doby co zahájila provoz pro iPhony) začaly tuto aplikaci používat jednak obchody jakožto dokumentaci probíhajících výprodejů a vytváření svých příběhů a také i značky, které jej využívají za účelem výroby reklamních spotů a soutěží. Například i designéři z New York Fashion Week  nabídli fanouškům pomocí Vine nahlédnout do zákulisí této světoznámé události. Také celebrity jej běžně používají k propojení s jejich fanoušky. O Vine se začalo mluvit v takové míře, že i Jon Stewart věnoval této platformě několik minut z Daily Show.

Možná se jeví trochu zvláštím všechen ten humbuk, který se okolo Vine vytvořil, neboť to přeci jen není žádná novinka na trhu. Během posledních dvou let,  se desítky podobných platforem pokoušely o dosažení stejného úspěchu, jako to dokázal právě Twitter. Ten vytvořil z pouhého mobilního sdílení mainstreamový kanál.

Tajnou zbraní Vine je totiž kombinace jednoduchosti použití (v porovnání s většinou ostatních videoaplikací) a skutečnost, že je přeci jen jednou z největších sociálních platforem na světě. „Propojení platformy Vine se sociální sití Twitter je opravdu velmi povedené. Vzniká tak nová úroveň jednoduchosti na pomezí vidoaplikací, která je pro lidi jednoduše přitažlivá.“ Tvrdí Pam Kramer, prezident společnosti Lightt. „Myslím si, že je to krokem kupředu od statické fotografie. Video je přeci jenom dynamické médium, které si lidé mohou o to víc užít.“

 Většina platforem, které se snaží o to samé co Twitter s Vine, se shoduje, že návratnost investic do těchto aplikací je přeci jen podmíněna tím, jestli vůbec jsou sociální videoaplikace v okruhu zájmu potencionálních uživatelů. „Když jsme spustili Strum, lidé byli ohledně videoaplikací v obecném měřítku značně skeptičtí. Domnívali se, že jde pouze o chvilkový hit a zpochybňovali jeho využití do budoucna,“ řekl Prerna Gupta. „Vine ovšem všem dokázal pravý opak.“

Zdroj: www. mashable.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů