Ve čtvrtek 8. 11. proběhl v pražském hotelu Olšanka druhý ročník konference Social restart. Program nabídl 12 přednášek na nejrůznější témata z oblasti sociálních sítí. Vybrali jsme pětici těch, které nám přišly nejzajímavější.
Druhý Social restart se vydařil. V hlavní roli se přestavilo 14 spíkrů, zhruba 200 návštěvníků a nespočet zajímavých informací ze světa sociálních sítí. Témata byla tak rozličná, že si z nich vybral každý. Jedním z mála nedostatků akce bylo pekelné vedro v sále. Pro příště tedy doporučujeme buď ztlumit topení, nebo zavést nudismus, jak navrhoval pan Karel Infeld.
Teď už ale k tomu hlavnímu – nejlepším přednáškám:
S přednáškou o Instagramu měl původně vystoupit Martin Šilar, nakonec ale místo něj dorazil Adam Zbiejczuk. A byl to hodně příjemný záskok. I když Adam hned na úvod přiznal, že Instagram není jeho srdcovka (narozdíl od LinkedIn), je na něj už starej (úctyhodných 35 let) a Instastories vůbec nechápe (stejně jako Snapchat), zvládl svůj blok brilantně.
Adam Zbiejczuk vyvrátil mýtus, že Instagram se dá dělat dobře jedině, když nabízíte vizuálně hezké věci. Spolu s agenturou Influencer.cz spravuje Instagram České telekomunikační infrastruktury (CETIN) a jak byste nejspíš čekali, fotky kabelů nejsou zrovna instagramové terno. I v takových případech ale můžete najít obsah, který funguje a bude lidi bavit. Adam Zbiejczuk a jeho tým sáhli po historii zajímavé budovy, kde firma sídlí, technologiích jako takových a využili taky retro věci z muzea firmy. Stejně tak nechybí soutěže ani poutavé Instastories. Schválně se mrkněte na Instagram Cetinu.
Na závěr ještě Adam uvedl příklady instagramových účtů, které ho opravdu baví. Začal s Adobe, což je vlastně takový opak Cetinu, protože má k dispozici statisíce krásných fotek, které jsou zároveň skvělou reklamou produktu. IBM zase zaujme poutavou kombinací citátů, zajímavých míst, zaměstnanců, technologií i repostů. Mimochodem, Adamovo No.1 pro využití sociálních sítí B2B obecně je Boeing.
Oblíbená strategie firem? “Všichni už to dělají, musíme taky!” @zbiejczuk na #socialrestart 🗣️ #socialrestart2018 #konference pic.twitter.com/aI620ExVo7
— Shoptet (@Shoptet) 8. listopadu 2018
Iveta z LoveBrandu pojala svou přednášku prakticky a pustila se do vysvětlování, co je to pilíř značky. Tahle interní záležitost vám pomůže nastavit, o čem vaše značka je a co o sobě říká. Jinak řečeno, obsah pilířů popisuje, co a jakou formou se bude komunikovat směrem k zákazníkům.
Kromě pilířů jsou podle Ivety důležitá také pravidla a tonalita komunikace. Pomáhají totiž udržovat naši značku konzistentní. Je to nejen o tom, jak moc přátelsky nebo oficiálně náš brand mluví, ale i o tom, jak používá jazyk samotný. K tomuto tématu Iveta vypracovala Desatero pravidel komunikace značky.
Nejen její prezentaci, ale hlavně pracovní listy, pomocí kterých si ujednotíte pilíře, tonalitu i styl komunikace vaší značky najdete tady.
Sestry z A Cup Of Style jsou úspěšnými českými youtuberkami a blogerkami. Na Instagramu mají 150 000 sledujících a na YouTube ještě o 50 tisíc víc. Na Social restartu se podělily o své zkušenosti z oblasti influencer marketingu. Zaměřily se hlavně na to, jak funguje spolupráce mezi influencery a značkami, což je teď hodně diskutované téma. Najdete o něm i sérii článků na našem blogu, kde jsme už řešili například to, jak zapojit influencery do obsahového plánu, nebo jak si pak pohlídat výstupy.
Ale zpátky k přednášce. Lucka a Nicole berou jen takové spolupráce, které jim dávají smysl, a upřednostňují ty dlouhodobé. Ideální situace nastává ve chvíli, kdy influencer daný produkt/ službu běžně využívá. Došlo i na férovost a transparentnost – tedy to, že by influenceři reklamní posty a videa neměli schovávat, ale měli by je označovat. Samy holky se tohoto kroku na začátku trochu bály, ale zbytečně. Lidi jim důvěřují dál.
Jak zajistit, aby byla spolupráce úspěšná? Zapojit produkt do kreativního obsahu. Žádná nuda a křeč. S tím souvisí i poslední zásadní věc – při domlouvání spolupráce je důležité myslet nejen na to, aby byla přínosná pro influencera a značku, ale i pro sledující. Na to se totiž dost často zapomíná.
Pokud se chystáte rozšířit svůj tým a do e-shopu přijmout výpomoc v podobě nového zaměstnance, pak pro vás byla přednáška Pavly jako dělaná. Zaměřila se v ní na to, jak do firmy přitáhnout lidi, kteří jsou ve své současné práci víceméně spokojení a o odchodu zatím ani neuvažují. V dnešní době s nízkou nezaměstnaností totiž může být skutečně problém do své firmy dostat kvalitní lidi. Ti si většinou můžou vybírat z víc nabídek, a tak je důležité je opravdu něčím zaujmout.
Pokud cílíte na lidi, kteří zatím o změně zaměstnání neuvažují, potřebujete mít pro jejich zaujetí dlouhodobou strategii. Důležitá je vyšší frekvence a rozmanitost různých impresí. Kvalitní zobrazení na telefonu pomůže potenciální zaměstnance zaujmout ve volných chvílích, kdy odpočívají. Dalším Pavliným tipem byl storytelling čili vyprávění vlastního příběhu, který využijete pro upoutání pozornosti jak možných zaměstnanců, tak zákazníků vašeho e-shopu.
Jak se říká, to nejlepší nakonec. Platilo to na Social restartu, platí to i u našeho článku. Zajímavé téma dokázali Michal Orsava a Petr Krejčí přetavit v nejlepší přednášku. Pokud tyhle dva neznáte, tak aspoň rychlá představovačka – jsou to videokouzelníci, kteří dokáži dělat virály a posbírali už miliony zhlédnutí. Možná jste na YouTube viděli některý z majstrštyků – Knight Ridera na D1 nebo Sám doma s Donaldem Trumpem v Praze.
Proč jsou tihle dva tak úspěšní? Protože dělají věci jinak. Hledají příběhy i tam kde nejsou, vsázejí na kreativní přístup a často si pohrávají s nadsázkou. Na svůj zahraniční úspěch ale teprve čekají.
I šikovné detaily občas pomůžou k tomu, aby se video stalo virálem. Videu Návrat do budoucnosti ještě pomohli tak, že do něj nacpali snad všechny naše bulváry, které se pak o tom samozřejmě nezapomněly zmínit. A ještě jedna zajímavost k tomuhle videu. Do závěrečné scény s Jolandou dali tvůrci telefon svého kamaráda. Sám to chtěl – říkal, že mu stejně nikdo volat nebude. Jak myslíte, že to dopadlo? :-D
Napsat komentář