Ochrana značky e-shopu z pohledu práva. Proč nestačí jen dobrý nápad?
Máte e-shop a přemýšlíte, jak svou značku právně chránit před zneužitím? Jak na vytvoření ochranné známky z právního hlediska? Jaké podmínky je nutné splnit?
Provozováním e-shopu vám vznikají různé právní náležitosti a povinnosti, které si musíte ošetřit, abyste se vyhnuli případným sankcím. Nic s tím nenaděláte, proto je lepší se připravit než si pak nadávat.
Na své produkty musíte poskytovat záruku, to znamená, že jste před svým zákazníkem zodpovědní za případné vady zboží, které prodáváte. Jsou tu ale ještě další odpovědnosti jako například odpovědnost za jakost, za jakost při převzetí nebo za škodu způsobenou vadou výrobku. Vyznat se vám v tom pomůže náš článek Není záruka jako záruka: 4 odpovědnosti, které byste měli znát.
Mrkněte také na článek E-shop a nejčastější právní dotazy, najdete tam totiž tipy na to, na co si z právního hlediska dávat jako e-shop pozor. Třeba se dovíte, jak se zařídit, pokud prodáváte na Slovensko, na co si dát pozor při zveřejňování YouTube videí nebo jak je to s autorskými právy obrázků a textů.
Dále se můžete nachytřit také ve vyčerpávajícím článku Právní náležitosti e-shopu, kde najdete přehled toho, co by měl váš e-shop po právní stránce splňovat, zveřejnit a na co prostě nezapomenout. A pokud si přece jen nebudete ohledně něčeho jistí, vždycky je lepší se obrátit na odborníka, třeba někoho z našich partnerů právníků a advokátů, než šetřit na zbytečnou pokutu.
Máte e-shop a přemýšlíte, jak svou značku právně chránit před zneužitím? Jak na vytvoření ochranné známky z právního hlediska? Jaké podmínky je nutné splnit?
Máte přehled o nejdůležitějších právních změnách roku 2025? Udělejte si jasno ohledně DSA, GPSR a přístupnosti.
Co je ochranná známka, proč ji registrovat a jak ji využít na svém e-shopu? Odpovídá Jindra Šulcová, právní poradce se specializací na ochranu značky.
Zákon o požadavcích na přístupnost. Jakých e-shopů se týká a co přináší? Co ohledně toho chystá Shoptet a co udělat ve svém e-shopu?
Jaké změny přináší GPSR e-shopům? Vše si vysvětlíme během webináře s advokátkou Petrou Dolejšovou.
Ochrana pomocí nástrojů duševního vlastnictví vám pomůže vybudovat značku, ochrání před konkurencí a například neoprávněným kopírováním obsahu. Od 3. 2. 2025 je možné žádat o dotace EU.
Mám podnikat na IČO, nebo založit s.r.o.? Tuto otázku si klade snad každý začínající podnikatel. Jak se rozhodnout a k čemu přihlédnout? Pojďte se na to podívat očima právníka.
V dnešní digitální době je založení a provozování e-shopu jednodušší než kdy jindy. Přesto se mnoho podnikatelů dříve či později začne potýkat s právními nedostatky.
Smluvní vztahy s dodavateli a distributory jsou klíčovým prvkem každého úspěšného e-shopu. Správné řízení těchto vztahů může přinést nejen úspory, ale také podporovat rozvoj vašeho byznysu a zvyšovat vaši konkurenceschopnost.
Éra AI nastoupila a s ní vstupují nové nástroje i do světa e-shopů. Co je dobré v oblasti AI, e-shopů a práva vědět?