Spouštíme e-shop 7: Má váš e-shop to nejlepší USP na světě?

Nikde není pro zákazníka tak snadné nakoupit u konkurence jako na internetu. Abyste svého návštěvníka přiměli stát se zákazníkem, potřebujete unikátní obchodní argument. O tom, co to je a jak jej zvolit, mluví dnešní článek.

Má váš e-shop to nejlepší USP na světě?Každý obchod (na internetu to platí dvojnásob) by měl být jedinečný. Měl by mít své „nej“ – důvod, proč nakoupíte právě v něm a ne v tom, který se ve vyhledávání objeví pod nebo nad ním. Toto „nej“ se nazývá unikátní obchodní argument (unique selling proposition). Jednoduše je to odpověď na otázku: „Proč bych měl nakoupit právě u vás?

Ptáte-li se, jak začít s internetovým obchodem, stanovení USP je dobrý první krok tvorby e-shopu. Právě to, že jste největší, nejrychlejší, nejvstřícnější nebo zboží nejlépe rozumíte, musí být na vašem e-shopu vidět. A to všude – od názvu e-shopu přes jeho vzhled až po e-mail, který zákazník dostane, když u vás nakoupí.

Důležité je, aby se argument, kterým návštěvníka přesvědčujete k nákupu, byl pravdivý, přínosný a konečně aby o něj skutečně zákazník stál. Není dobrý nápad tvrdit, že máte největší nabídku mobilních telefonů, pokud to není pravda – na internetu se lži snadno rozkřiknou a vaše pověst bude v troskách. Návštěvníka nepřesvědčíte ani tím, že máte největší sklad, pokud z toho nemá užitek v podobě rychlejšího dodání.

Osvědčená USP

Mluvte jednoduše a přímočaře

Svůj obchodní argument komunikujte co možná nejjednodušeji. Nezatěžujte klienty řečmi o unikátních konceptech, vizích přetavených v ideály a jedinečných nenahraditelných přínosech. Raději řekněte, že díky vašemu produktu ušetří zákazník 20 minut denně, zhubne 2 kilogramy týdně, nebo že mu zboží opravíte i za dva roky. To ho zajímá, to chce slyšet a proto vaše zboží koupí.

Nejhorší USP – cena

Ano, nízká cena nepochybně je obchodní argument. Je tu však jedno obrovské ale: využít ji se vyplatí, pouze pokud skutečně nemáte nic jiného a lepšího. Stlačovat cenu nemůžete do nekonečna, skoro nevyděláváte a konečně – na nejnižší cenu slyší stále méně zákazníků.

 

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek

2 komentáře

  1. Tomáš napsal:

    Hezký článek, máme se na čím zamýšlet. Máme toho dost co nabídnou, ale asi to neumíme dobře prodat.

  2. Martin Tomčík napsal:

    Kdyby někoho zajímalo vymýšlení USP podrobněji, doporučuju knihu The Irresistible Offer: How to Sell Your Product or Service in 3 Seconds or Less. Praktických ukázek je tam méně, ale zase ukazuje, jaké vlastnosti by měl unikátní prodejní argument splňovat.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů