Spouštíme e-shop 22: Jak získat odběratele pro e-mailing

()

Dnes pokračujeme slíbeným přehledem způsobů, jak efektivně a v souladu se zákonem získávat odběratele pro obchodní sdělení zasílaná e-mailem.

Jak získat odběratele pro e-mailing

Prvním aspektem, který je nutné při volbě strategie získávání kontaktů pro e-mailingu brát v potaz, je právo. Zasílat reklamu můžete pouze uživateli, který aktivně vysloví souhlas s jejím odběrem.

V zásadě je tedy teoreticky a nadneseně možné postavit se na ulici a nabízet kolemjdoucím možnost se zapsat k odběru vašeho newsletteru. Neuspějete. Zpravidla totiž musíte odběratelům za opt-in (přihlášení se k odběru) něco dát.

Většina e-shopů oslovuje zákazníky s možností odběru newsletteru ve 3 situacích:

Dobrá rada zlého marketéra: Políčko souhlasu se zasíláním newsletteru zaškrtněte automaticky. Získáte tak více kontaktů, než kdyby bylo v základní variantě nezaškrtnuté. 

Získat kontakty pro e-mailing je však možné i celou řadou dalších cest, kdy si mnohdy uživatel ani neuvědomuje, že svolení dává.

Databázi nenakupujte

To nejhorší, co můžete udělat, je zakoupit kompletní databázi kontaktů. Nejen, že  nevíte, odkud databáze pochází a často můžete být na hraně zákona, problematická je i práce s haldou e-mailových adres, ke kterým nemáte potřebný kontext. Nákupu tisíců kontaktů se proto obloukem vyhněte.

Důležité je odběratele neztratit

Není ani tak složité odběratele pro newslettery získat. Větším problémem je jej skutečně zaujmout a neztratit. O tom, jak vhodně koncipovat obsah sdělení, bude mluvit příští článek.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Erik W. napsal:

    Zákazníkovi (někdo, kdo už s vámi obchod udělal) je možné posílat nabídky automaticky, ale s možností opt-out (myslím opt-out bez překážek a nejlépe na jeden klik)…
    Nebo ne?

    1. Matouš Hutník napsal:

      Zdravím,

      zákon není v této věci zcela jednoznačný. Dříve se tvrdilo, že stačí, pokud zákazník nevysloví nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení. Tím je však právě neodškrtnutí předvyplněného souhlasu. Nelegální je získání jakékoli adresy od třetí strany nebo využívání adresy, kterou jste nezískali při obchodním styku. Využívat tedy můžete adresy dodavatelů, odběratelů nebo jiných obchodních partnerů, kteří nevysloví nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení. V praxi to znamená, že pokud dostanete vizitku od dodavatele, můžete mu zasílat newsletter. U zákazníků je vždy lepší (z hlediska přísných ČOI a ÚOOÚ) možnost vyjádřit nesouhlas do procesu vložit.
      Pokud jde o možnost co nejsnazšího opt-outu, tu musí obsahovat jakýkoli newsletter.

      Hezký den

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů