Spouštíme e-shop 15: Copywriting podruhé aneb jak napsat popisek pro e-shop

()

Popisky produktů a kategorií tvoří zpravidla většinu textů, které e-shop obsahuje. V dnešním díle tutoriálu o spouštění e-shopu se podíváme, proč a jak je psát, abyste z nich vytěžili maximum.

Copywriting podruhé aneb jak napsat popisek pro e-shopPopisky významně ovlivňují rozhodnutí návštěvníka nakoupit, nebo nenakoupit, pomáhají uspět ve vyhledávačích a v neposlední řadě umožňují navázat se zákazníkem vztah. Na rozdíl od mnoha dalších textů na webu si je většina návštěvníků skutečně přečte. Kdyby jenom proto, stojí za to vypiplat je k dokonalosti.

Jak jste se mohli dočíst v nedávném článku, texty na web by v ideálním případě měl psát copywriter. To je člověk, který profesionálně píše texty s prodejním, reklamním nebo nějakým jiným komerčním účinkem (produkt jeho práce může posilovat vaši značku, budovat váš vztah s veřejností nebo třeba získávat obchodní partnery). Jeho práce je zpravidla drahá a popisků může být u většího e-shopu tolik, že zaměstnají několik copywriterů na dlouhé týdny až měsíce.

Mnoho e-shopů proto řeší tvorbu popisků tak, že je zkrátka kopírují od dodavatele zboží. Je to levné a rychlé, ale škodí si tím. Texty dodavatele jsou pouze informativní, nemluví vaším jazykem a konečně vyhledávače kradené texty trestají. Nechcete-li nebo nemůžete-li si nechat popisky napsat od profesionála, snažte se dodržovat při jejich tvorbě následující pravidla:

Popisek e-shopu by měl mít maximálně (skutečně maximálně!) dva krátké odstavce, tedy v součtu méně než 650 znaků. I na takto relativně krátkém útvaru lze zákazníka zaujmout, získat si jeho důvěru a konečně jej přimět k akci. Ideálním prostředkem k tomu (nejen u popisků, ale použít jej jako pomocné vodítko lze i zde) je používat takzvaný AIDA princip.

Při psaní zároveň vždy myslete na to, pro koho popisek píšete. Starší návštěvníci ocení zdvořilý jazyk, mladší zpravidla vítají lehčí a přátelštější tón. Rozdíl je i mezi muži a ženami. Zatímco žena si ráda přečte zajímavé informace zakomponované do čtivého textu, muži ocení tabulky, schémata, grafy a podobně.

A co klíčová slova?

Bohužel existuje copywriting a „SEO copywriting“. Ten druhý vznikl v době, kdy byly vyhledávače hloupé a slepě se orientovaly na základě slov, která stránky obsahovaly. Vznikaly pak popisky podobné výčtu klíčových slov, které se špatně četly a návštěvníky odpuzovaly. Navíc s tím, jak se zásadně zlepšilo fungování vyhledávačů, je dnes velké množství klíčových slov spíše na škodu. Píšete popisky pro návštěvníky, ne pro vyhledávače. Netlačte do textů slova, která byste přirozeně nepoužili.

A konečně – existuje celá řada produktů, které popisky v podstatě nepotřebují. Prodáváte-li stůl, stačí napsat, že jde o stůl (jídelní stůl, psací stůl, konferenční stůl…), jeho rozměry a barvu. Zákazník se zorientuje a v zásadě víc vědět nechce. U produktů, které si vybíráme spíše vizuálně, nebo nás zajímají fakta, není nutné trápit se s přehnaně kreativními popisky.

Rada na závěr – nechte si poradit od odborníka. Těžko sice najdete copywritera, který vám napíše tisíce popisků, může vás ale naučit je psát, poradit, jak mají vyznít, a rád vám k vašim popiskům poskytne zpětnou vazbu.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů