Spouštíme e-shop 16: Copywriting naposledy aneb co s dalším obsahem na webu

Dnešní díl tutoriálu o přípravě e-shopu zakončí část věnovanou psaní pro web. Zaměříme se na neprodejní texty ve vaše internetovém obchodě.

Copywriting naposledy aneb co s dalším obsahem na webuVáš e-shop bude velmi pravděpodobně obsahovat vedle popisků i celou řadu dalších drobných i rozsáhlejších textů. Jejich úkolem je zpravidla informovat o podrobnostech dodání zboží, představit vaši společnost nebo třeba jenom navodit atmosféru. Různé obsahové sekce webu hrají vedle toho nezanedbatelnou roli v posilování vnímání značky, coby experta na daný sortiment, a pomáhají i přivádět relevantní návštěvnost.

Začněme u textů přímo souvisejících s vaším obchodem. Sem patří různé doplňující texty k průběhu nákupu, ale například i sekce „O nás“. U textů tohoto typu se zaměřte na srozumitelnost, jednoznačnost a důvěryhodnost. Docílíte toho například tím, že neosobní a nehezký trpný rod nahradíte rodem činným, budete používat minimální množství odborných termínů nebo například omezíte množství podřadných souvětí (to jsou konstrukce typu „Náš přístroj, který vám zašleme do tří pracovních dnů, jenž uplynou po převzetí objednávky, můžete kdykoli vrátit.“)

Vybudovat důvěru návštěvníků na webu není úplně jednoduché, ale existují nástroje, které fungují poměrně spolehlivě. Ukazujte konkrétní obličeje lidí, kteří za vaším e-shopem stojí, a zveřejněte pozitivní reference svých klientů. V neposlední řadě vám pomůže i propojení se sociálními sítěmi, kde návštěvník stránky uvidí, kolika lidem (ideálně jeho známým) se vaše stránka „líbí“.

Nezapomeňte, že všechny texty na vašem webu musí mít určitou atmosféru, mluvit podobným jazykem a konečně i splňovat formální požadavky pro použití na internetu.

Druhou oblastí, která se nabízí, je budování obsahové sekce. Ta může obsahovat všemožné články, návody, poradny, zajímavosti, prostě cokoli, co s vaším oborem souvisí a mohlo by vaše možné zákazníky zajímat. Její budování vám může znatelně pomoci nejen při budování vaší dobré pověsti (zákazníci rádi nakupují u odborníků), ale i ve výsledcích vyhledávání, jak jsme vysvětlovali i v článku o formách internetového marketingu.

Před budováním obsahové sekce webu si rozmyslete, co vlastně chcete svým možným zákazníkům sdělovat a v jaké formě je daný obsah nejlépe stravitelný. Pokud například vlastníte obchod s mobily a chcete zákazníkům říci, podle jeho si nejčastěji lidé vybírají svůj telefon, hodí se vytvořit infografiku. Pokud naopak prodáváte vodácké vybavení a chcete informovat o neobvyklých řekách, patrně vám bude vyhovovat interaktivní mapa. Výborná jsou i videa nebo nejrůznější nástroje nebo aplikace, které mohou vašim zákazníkům něco usnadnit nebo jim jinak pomoci.

Vyhodnotíte-li jako nejvhodnější formu článek, pamatujte na to, že i ten má určitá pravidla. Článek, který má někoho zaujmout, píše o skutečně zajímavém, překvapivém, zábavném nebo přínosném tématu. Obsahuje rady, novinky, je blízký čtenáři a navazuje na to, co čtenář už zná. Má lákavý a konkrétní titulek a obsahuje nějakou přímou řeč (ta text oživí a dodá mu na věrohodnosti).

Současný trend v oblasti internetového marketingu, zejména SEO, je jednoznačný: poskytovat kvalitní obsah. Vyhledávače zajímavý, jedinečný a hodnotný obsah zvýhodňují a vaše publikum (potenciální zákazníci) jej mezi sebou rádi sami budou sdílet.

„Obsah“, jak jsme již psali výše, však rozhodně neznamená pouhé texty. Lidé nečtou právě rádi a jiné formy sdělení mohou být mnohem úspěšnější.

S problematikou copywritingu a tvorba obsahu souvisí i využívání sociálních sítí. Na něj se zaměříme v dalších článcích.

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů