Investice do marketingu vám přivedou návštěvníky. Hezký web vyvolá v návštěvníkovi webu příjemnou emoci. To, čím ale návštěvníka přesvědčíte k nákupu, je text. O tom, jak má text na webu vypadat, je dnešní díl našeho seriálu.
Proč vůbec textům v rámci tvorby e-shopu věnovat pozornost a co vám investice do copywritingu může přinést? Odpovědí je celá řada. Předně – většina návštěvníků na váš web pravděpodobně přijde prostřednictvím vyhledávačů. A vyhledávače posuzují především textový obsah na webu. Na základě slov, která používáte, rozhodují, o tom, na jaká klíčová slova se váš web zobrazí. Oceňují jedinečný obsah a trestají duplicity.
Texty jsou důležité zejména pro návštěvníky. Tím, co říkáte, je přesvědčujete k nákupu, vyvoláváte v nich odpovídající náladu a konečně je k sobě i lákáte. Stále více webů totiž vábí zákazníky na obsahové sekce. Pokud například prodáváte lyže a poskytujete svým zákazníkům informace o sjezdovkách, rády týkající se údržby lyží a podobně, patrně k vám začnou chodit nejdříve kvůli těmto informacím. A až si budou chtít koupit lyže, patrně přijdou rovnou k vám.
Pokud nemáte peníze na profesionálního copywritera a chcete psát texty s nějakým účinkem, naučte se:
Psaní na webu má oproti klasickému určitá specifika. Vychází z toho, že internetové stránky si zákazní prohlíží na monitoru nebo displeji. To více namáhá oči a je nutné návštěvníkům text upravit. Text na webu by měl být:
Nepište zbytečně. Pokud existuje informace, kterou lze vyjádřit tabulkou, grafem, vizualizací nebo obrázkem, udělejte to. Netextový obsah je pro čtenáře atraktivnější a mnohdy i výstižnější.
Napsat komentář