Špatné popisky produktů i chaotická homepage. 7 nejčastějších problémů e-shopů

()

Podívejte se na seznam častých problémů e-shopů, které se ale dají vcukuletu napravit.

Minulý týden jsme v naší Shoptet poradně na přání majitelů omrkli jejich e-shopy a dali jim rychlý feedback. Tady je výběr nejčastějších připomínek. Na co byste si tedy měli dát pozor?

1. Chaotická úvodní stránka

Spousta eshopařů chce na homepage dostat co nejvíc informací a produktů. Výsledkem ale bývá přeplácaná nekonečná stránka, která se navíc pěkně dlouho načítá… I tady platí pravidlo, že míň je někdy víc. Snažte se na úvodní stránku dostat jen ty nejdůležitější informace, jinak se u vás zákazník nevyzná a ztratíte ho dřív, než ho vůbec získáte.

2. Krátké, nebo žádné popisky produktů a kategorií

S popisky produktů si stojí za to pořádně vyhrát. Zákazník chce vědět, co si kupuje. A zatímco dobrý popisek ho dokáže přesvědčit, nedostatečný naopak odradit. Dalším důvodem, proč popisky neodfláknout, je SEO. A platí to i pro popisky kategorií.

3. Barvy, barvy, barvičky

K výběru barev je potřeba přistupovat opravdu citlivě. Třeba taková svítivě žlutá na růžovém pozadí nebo světle zelená na bílém se zrovna moc dobře nečte. A zákazník na vašem webu nemůže luštit každé slovo. Nebuďte přehnaně originální, ale vsázejte spíš na osvědčené kombinace. Zkrátka se na svém e-shopu nesnažte mít za každou cenu duhu.

4. Písmo

Na dobrém dojmu se do velké míry podílí i písmo. Jedním z častých nešvarů e-shopů je přehnané střídání fontů a velikostí písma. Tomu se vyhněte. Obloukem.

5. Počet produktů aneb pozor na zuby a blechy

Hodně důležité je členění produktů. Mít jich na stránce co nejvíc prostě nefunguje. Ne každý má totiž čas a chuť luštit blechy. Namísto čtyř vedle sebe radši dejte jen tři – víc tak vynikne jak samotný produkt, tak jeho fotka. A zkuste produkty seřadit tak, aby na jednom řádku nepřebývaly nebo naopak nechyběly. Zkrátka si dejte pozor na zuby.

6. Konkurenční výhody

Stejné zboží jako vy často nabízí i hafo dalších e-shopů. Vyzdvihněte své plusy. Nebojte se napsat, proč by si měl zákazník nakoupit právě u vás. Neprodáváte totiž jen zboží, ale i sebe.

7. Kontakty

Sekci kontakty spousta eshopařů opomíjí. A to je velká chyba. V Česku je už přes 40 000 e-shopů. Dokonce se pyšníme nejvyšším počtem e-shopů v Evropě na hlavu. To s sebou nese i spoustu těch pochybných a nedůvěryhodných… Anonymita vám tedy body nepřidá. Naopak, dejte vědět, kdo a odkud jste.

Pár dalších problémů najdete v příspěvku v Shoptet poradně.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů