Konference Sklik Expert Forum 2017 nebo #SEF2017 měla včera svůj první ročník. Zazněla spousta praktických tipů a zajímavostí. Přinášíme vám horký report, který vám pomůže nasměrovat kampaně k lepším výkonům.
Možná si pamatujete, že loni v létě přišel Google s obrovskou změnou. Zrušil pravý sloupec reklam ve vyhledávání a následně přišel s Rozšířenými textovými inzeráty (ETA). Seznam na tuto změnu také zareagoval a ačkoliv ve vyhledávání pravý sloupec stále najdete, dlouhé inzeráty podporuje.
Na úvod praktické informace. Určitě se ptáte, jestli přestane Sklik podporovat standardní textové inzeráty. Přestane, ale žádnou paniku. Deadline byl oznámen na toto léto a prý bude posunut.
Pokud ještě ETA v Skliku nevyužíváte, směle do toho. Získáte tak více prostoru pro své sdělení a to je přece super. Využijte převodník přímo v rozhraní Skliku. Pokud by Vám však nestačil, můžete si pomoci Excelem nebo využít desktopovou aplikaci AdWords Editor.
Teď to nejlepší.
Sklik loni umožnil vytvářet v rozhraní filtry a to přináší usnadnění při správě kampaní. @adamecmarek ukázal několik šikovných tipů, jak s nimi pracovat.
Potenciál ke zlepšení výkonu můžete objevit, když si zobrazíte v Skliku klíčová slova a pomocí filtru zobrazíte ta, která přináší konverze. Zobrazují se na TOP pozicích? Jestli ne, otestujte zvýšení nabídky za proklik.
Díky metrice „Podíl zobrazení“ můžete zjistit, jestli se vaše inzeráty ve vyhledávání zobrazují na všechny hledané dotazy, které odpovídají klíčovým slovům. Ideál je 100 %. Využijte pro tuto analýzu filtr na úrovni sestav „Podíl zobrazení > 0 & Podíl zobrazení < 99“. Jsou dva důvody, proč ke ztraceným zobrazením dochází – omezený rozpočet nebo nízká relevance. První situaci můžete vyřešit navýšením denního limitu kampaně. V druhém případě zkontrolujte, jestli jsou vaše inzeráty dobře strukturované vůči klíčovým slovům. Pokud tápete, mrkněte na náš článek ke struktuře kampaní.
Skóre kvality (nebo také QS) bylo na konferenci samostatným tématem. Způsob výpočtu odhalil @zdenekphilipp. Skóre kvality systém počítá ze tří hlavních složek: textové relevance, historie a hierarchické struktury účtu. Metrika „Kvalita“ nám pak říká, jak si stojí klíčová slova v konkurenci s ostatními inzerenty. Kvalita je odstupňovaná na škále 1 až 10, kde 10 = super a 1 = slabota.
Vyfiltrujte si sestavy, které se zobrazují na TOP pozicích, ale mají nízké skóre kvality. Zaměřte se poté opět na inzeráty ve vztahu ke klíčovým slovům obsaženým v sestavě.
Ulehčete si práci díky možnosti filtry uložit, pak není nutné je nastavovat vždy znovu.
Jste v PPC pokročilí a hledáte možnosti automatizování kampaní? Skripty jsou skvělý nástroj, který může být výborným řešením. Takový report stránek 404 v inzerátech je k nezaplacení.
@StanislavJilek představil možnosti pro fajnšmekry, kteří chtějí automatizovat reporty, kampaně nebo importovat Skliková data do Google Analytics. Standa zveřejňuje své připravené skripty na blogu standajilek.cz a to není všechno. Připravil generátor, pomocí kterého si jednoduše naklikáte vlastní skript!
Zásah retargetingu můžete rozšířit nejen na návštěvníky svého e-shopu, ale zahrnout třeba návštěvníky Firmy.cz.
Nasazení kódu můžete využít např. v placeném PR článku, na Kupi.cz nebo při product placementu na Streamu. Nejdostupnější možností je nasazení kódu na svůj profil na Firmy.cz. Tak šup tam s ním!
Znáte ppcHIT? Díky tomuto nástroji můžete postavit parádní produktové kampaně cílené na long tail klíčová slova. Například u dražší elektroniky uživatelé mnohdy prochází určitým procesem. Nejprve dělají průzkum, čtou recenze, zkoumají ceny. Ve chvíli, kdy hledají konkrétní produkt i s označením, jejich nákup je pravděpodobně na spadnutí.
Tento nákupní moment můžete pomocí ppcHITu velmi dobře podchytit. ppcHIT pracuje s XML feedem Zboží.cz a dělá ošklivou práci za nás. Pomocí jednoduchého skládání připravených funkcí si určíte, že má do nadpisu zadat název produktu, kam má doplnit cenu produktu a mnohem víc.
Pokud jste fajnšmekři, můžete si pomoci regulárními výrazy a využít je pro filtrování položek z XML feedu, úpravě inzerátů nebo při tvorbě klíčových slov. A super zpráva nakonec – pro export do Skliku je ppcHIT zdarma 😊.
Doopravdy je důležité sdělení, že ppcHit exportuje kampaně do Skliku zdarma, když ho Seznam koupil? Dále ohledně QS jsem byl trošku na rozpacích spíše z toho, že se nedává důraz na dopadovou stránku, ale Sklik, z praxe víme, že řeší to, že na stránce není např. sleva atd… Standa je bourák a jeho generátor je super. Byla to první taková konference, a tak odpustím i slova, vy nevíte :). Věřím, že příští bude lepší a jen do toho.
Davide, děkujeme za komentář! Máte pravdu, že s ppcHITem je to dost samozřejmé. :) Informace spíš patřila těm, kdo tenhle nástroj neznají. Co se týká QS, mám stejné pocity, cílová URL si pozornost zasluhuje. Asi jsem pesimista, ale myslela jsem si, že Sklik cílovou stránku neber v úvahu vůbec a tak mě potěšilo, že dochází alespoň k tomu tematickému hodnocení. Standovi bychom měli asi založit fanklub, je to skvělá věc :).
Existuje nějaký PPC Generátor, jako je třeba https://ppcgenerator.pro/cs pro Adwords i pro sklik? Pokud ano, můžu poprosit o tip? Značně to totiž ulehčuje práci :-)
Dobrý den Moniko, existují nástroje jako PPC Bee, které jsou specializované na tvorbu produktových kampaní, nebo pak případně pokročilejší nástroje spravující celé kampaně jako Blue Winston a další. Tip na něco podobné jako PPC generator bohužel nemáme. Hezký den :-)