V case study se dozvíte, jak se e-shopu levnytextil.cz podařil úspěšný přechod na e-mailingový nástroj Ecomail, jak díky integraci začali efektivně využít svá data z Shoptetu a jaké automatizace jim zvýšily tržby.
E-shop levnytextil.cz se zaměřuje na kvalitní a levné oblečení bez značky. Svůj e-shop mají od úplného začátku na platformě Shoptet. Věděli, že v marketingové komunikaci chtějí využívat i e-mailing, začali nejprve na vlastní pěst, ale postupně zjistili, že potřebují e-mailingový nástroj, který bude umět dobře pracovat se segmentací a automatizací.
Situace před:
nevyhovující práce se segmentací a automatizací
kampaně nebyly koordinovány s dalšími marketingovými kanály
nedocházelo k třídění kontaktů v databázi
Zvolené řešení: přechod na Ecomail
V létě 2022 začal e-shop spolupracovat s agenturou Filipesmedia a rozhodl se přejít s e-mailingem k Ecomailu. Díky tomu, že je Ecomail doplňkem pro Shoptet, bylo propojení e-shopu a e-mailingového nástroje velmi jednoduché. Integrace proběhla ihned a společně s agenturou se v e-shopu rovnou pustili do nastavení strategie.
Jak se v e-shopu nastavila segmentace?
Oddělení B2B a B2C kontaktů
Díky přenášení štítku, které v Shoptetu označují seznam zákazníků (shoptet_1 je v základu B2C, shoptet_2 vlastní seznamy – zde B2B) jsme databázi rozdělili na dvě hlavní části.
Segmentace podle velikosti oblečení
Během spolupráce se e-shopu začal čím dál více profilovat užší segment aktivních zákazníků, kteří nakupují nadrozměrnou módu. Segmentaci agentura nastavila na základě nákupu, chování uživatelů na webu a pohlaví. Na tyto zákazníky cílí kreativou newsletterů.
Jaké automatizace jsme díky datům z integrace spustili?
Recenze spokojenosti
Nastavili jsme dotazník spokojenosti, který podle kliknutí na spokojen nebo nespokojen rozděluje kontakty.
Spokojeným přichází sleva na další nákup a jsou požádáni o udělení recenze na Heurece.
E-shop se dále postará o nespokojené klienty a od těch spokojených získává více pozitivních recenzí.
Open rate: 46 % CTR: 53 %
Opuštěný košík
Díky integraci se automaticky přenáší informace o nedokončené objednávce do Ecomailu.
Jakmile uživatel opustí nákupní košík, pošle se mu automaticky první připomínkový e-mail, a pokud nákup nebude dokončený, tak se pošle v sérii druhý e-mail s 10% slevovým kupónem.
Ze všech nákupů v automatizaci je 85 % nákupů už z prvního e-mailu.
Pouze zbylých 15 % využije slevový kupón z druhého e-mailu.
Open rate: 51 % CTR: 43 %
Sleva na první nákup
Přes formulář na webu nabízí e-shop slevu na první nákup pro všechny, kteří udělají objednávku nad 800 Kč.
Slevový kupón využije 40 % lidí do 4 dnů.
Dalších 20 % díky druhému upomínkovému e-mailu v automatizaci.
Open rate: 60 % CTR: 28 %
Reaktivace
Pro zachování zdravé databáze nastavil e-shop s agenturou reaktivační automatizaci.
Pokud kontakt za posledních 365 dní neotevře e-mail, nenakoupí (případně nespadá do B2B segmentu), pošle se mu reaktivační sekvence.
První e-mail je bez slevy, druhý je se slevou pět procent a třetí se slevou deset procent.
Okolo 5 % oslovených se vrátí na e-shop a dalších 10 % chce zůstat přihlášených, ostatní kontakty jsou odhlášeny.
Přes 500 kontaktů se v automatizaci znovu aktivovalo a 7 000 adres bylo odhlášeno.
Díky reaktivační automatizaci e-shop šetří své náklady, protože mohou v Ecomailu využít levnější tarif.
Upsell
Díky propojení se Shoptetem můžeme jednoduše automatizovat upsellové nabídky v reakci na nákup na e-shopu.
Jeden z příkladů je, že zákazníkům posíláme 1 měsíc po nákupu nabídku outletového zboží a tím e-shopu čistíme sklady.
Open rate: 24 % CTR: 46 %
Závěr
E-shop levnytextil.cz díky nastavení nové e-mailingové strategie od marketingové agentury Filipesmedia dosáhl zvýšení tržeb z e-mailingu o 105 %.
Díky integraci Ecomailu se Shoptetem bylo možné využít získaná data od zákazníků k nastavení segmentace a několika automatizací. Na základě automatizace opuštěný košík téměř 85 % zákazníků dokončilo svůj nákup a její open rate byla 51 %.
Tržby z e-mailingu tvořily v období září – prosinec 2022 průměrně 12,6 % ze všech denních tržeb
Vyzkoušejte si Ecomail i vy na 14 dní ZDARMA. Stačí si na webu založit účet, a napsat na Ecomail support, aby vám testování spustili.
Jak se vám článek líbí?
Pro hodnocení klikněte na hvězdičku
Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:
Zatím žádné hodnocení. Buďte první!
Autor příspěvku
Ecomail
Ecomail je jednoduchý nástroj, který se specializuje na chytrý e-mail marketing pro e-shopy. Snadná úprava vzorových šablon newsletterů a pop-up formulářů, segmentace, automatické kampaně, personalizované bloky. Propojení s dalšími kanály - SMS, Facebook, Instagram.
Ecomail je jednoduchý nástroj, který se specializuje na chytrý e-mail marketing pro e-shopy. Snadná úprava vzorových šablon newsletterů a pop-up formulářů, segmentace, automatické kampaně, personalizované bloky. Propojení s dalšími kanály - SMS, Facebook, Instagram.
Napsat komentář