Příklad využití heat map při optimalizaci nákupního procesu

Nadpis je poněkud delší, nicméně vystihuje případ, který byl publikován na blogu GetElastic. Velmi názorně ukazuje, jakým způsobem lze optimalizovat nákupní proces.

Zmíněný případ popisuje obchod s oblečením, ve kterém je součástí nákupu tzv. vyskakovací okno. Jakmile zákazník klikl na tlačítko „Přidat do košíku“ objevilo se nové okno. Z něho se zákazník mohl podívat na obsah svého košíku nebo pokračovat v nakupování. Na obrázku níže je heat mapa, vytvořená pomocí sledování pohybu očí. Na ní je jasně vidět, že přestože by mělo být malé okno dominantní, v kontextu celé stránky je pozornost značně odváděna ostatními prvky.

Zdroj: getelastic.com

Navržená změna se týkala především změny pozadí, tak aby vyskakovací okno bylo co nejvýraznější. Taktéž se změnilo i okno samotné.

Zdroj: getelastic.com

Výsledná heat mapa indikuje mnohem užší zaměření pozornosti.

Zdroj: getelastic.com

Samozřejmě pouhým zaměřením pozornosti nelze skončit. Tento princip je možné využít například pro zvýšení efektivity tzv. call-to-action tlačítka. Zákazníci se totiž o nákupu často rozhodují impulzivně. Toto tlačítko jim jednoduše umožní realizovat jejich rozhodnutí ihned.

Zdroj: getelastic.com

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

  1. Radek Bartuška napsal:

    Muzu se zeptat co to je call-to-action tlacitko?

    To je neco jako „do kosiku“ nebo objednat?

    1. Radim Kracík napsal:

      V podstatě se jedná o prvek na stránce, který má návštěvníka vybudit k určité akci (objednávka, odebírání newsletteru, registrace, vyzkoušení trial verze, apod.).

  2. Ondřej Dědič napsal:

    Dobrý den,
    na Shoptet takováto vyskakovací okna po přidání do košíku nejsou a nebudou, nebo jen neumím tento proces správně nastavit? Malé okýnko poměrně nevýrazné barvy, které se zobrazuje nyní, mi příjde lehce přehlédnutelné a říkám si, zda nepovede ke zmatení zákazníků, zda mají zboží v košíku, či nikoliv.
    Díky za odpověď předem.
    Ondřej Dědič

    1. Dobrý den, Ondřeji,
      jedná se o modul rozšířená objednávka (http://blog.shoptet.cz/rozsirena-objednavka-motivuje-vase-zakazniky/) a ten nastavujete v sekci Nastavení / objednávky / Ostatní nastavení.
      Hezký den,
      Katka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů