Předvánoční nadílka v Google Ads

()

Vánoce pomalu klepou na dveře a je potřeba se na ně pořádně připravit. Ani Google nelenil a připravil si pro své inzerenty několik novinek v Google Ads i v rámci  YouTube kampaní. Pojďme se na ně společně podívat.

Rozšíření přesné shody klíčového slova

Tytam jsou časy, kdy přesná shoda klíčového slova přesně reflektovala vyhledávací dotaz uživatele. Po blízkých variantách, které už nějaký pátek máme ve svých reklamních účtech, přistoupil Google k dalšímu rozšíření a uvolnění této shody. Nově klíčová slova v přesné shodě zahrnují i syntakticky příbuzná slova. To znamená, že se reklamy můžou zobrazit i na vyhledávací dotazy, které obsahují implicitní slova, parafráze a výrazy se stejným významem.

Google si od tohoto kroku slibuje získání vysoce relevantních dotazů bez nutnosti dalších klíčových slov. V praxi to mimo jiné znamená, že bude nutná důslednější kontrola reportu vyhledávacích dotazů, abychom předešli případným nechtěným zobrazením reklamy na méně relevantní dotazy.

Evoluce přesné shody v Google Ads

  1. Přesná shoda – Aby se reklama ve vyhledávání zobrazila, je potřeba 100% shoda klíčového slova s dotazem uživatele. Reklama se např. nezobrazí na variantu bez diakritiky.
  2. Nízké varianty přesné shody – Reklama se zobrazí i na blízkou variantu klíčového slova (např. překlepy, množná čísla, …). Jde o automatickou funkci v Google Ads, kterou nejde vypnout.
  3. Rozšířená přesná shoda

Blízké varianty i rozšířená přesná shoda jsou výsadou systému Google Ads, v rámci Skliku funguje stále původní přesná shoda. To znamená, že při vkládání klíčových slov musíte myslet i na varianty s/bez diakritiky a překlepy.

YouTube – cílení na publikum podle vlastního záměru

Vytvořte si publikum, které bude šité na míru vašim potřebám. Pro vytvoření publika podle vlastního záměru (Custom Intent) je potřeba použít klíčová slova, která uživatelé vyhledávají. Do začátku je dobré začít se slovy, která vám přinášejí nejvíc konverzí ve vyhledávacích kampaních. S takto definovanými publiky máte šanci zasáhnout uživatele s velkým zájmem o koupi (dřív produkty vyhledávali).

V aktuálním období, kdy díky Vánocům roste celkový objem vyhledávání, je ideální využít síly tohoto publika v kombinaci s některým z výkonnostních YouTube formátů – TrueView for Action, TrueView for Shopping a Bumper for Shopping (v betě).

Responsivní vyhledávací reklamy

Responsivní vyhledávací reklamy (RSA) jsou nově v testování pro všechny jazyky a možná je už brzy uvidíme ve svých účtech. O co se jedná? Vytvoříte “ultra” reklamu, která může mít až 15 nadpisů a 4 popisky! Systém z nich vytvoří kombinace, bude je testovat a hledat ty nejúspěšnější. My si zase musíme dát práci a při tvorbě reklamy splnit všechny požadavky. Minimální množství nadpisů je 5 a aspoň 3 nadpisy nesmí obsahovat klíčové slovo. V žádném nadpisu ani popisu nesmí být stejné nebo podobné sousloví. Jaká jsou další doporučení?

Názory na nové funkce, které využívají machine learning nebo také strojové učení, se různí. Nejsou dostupné pro každého, protože musíte mít dostatek dat, kterými systém nejdřív “nakrmíte”. Když ale data máte, můžete si nejen usnadnit práci, ale i získat mnohem lepší výsledky. Někomu však není příjemné, že už nemá nad kampaněmi takovou kontrolu. Jak to vnímáte vy?

100 milionů snímků ve fotobance

Víte, že v účtu Google Ads najdete fotobanku? Ta je navíc nově aktualizovaná a obsahuje 100 milionů fotek a kreativ. Z toho už se dá něco vybrat. Fotky můžete využít pro vytváření responsivních reklam v obsahové síti Google. Jak je najdete? V kampani cílené pro obsahovou síť vyberte požadovanou sestavu a přes ikonku + zadejte vytvoření responsivní obsahové reklamy. V části pro přidání obrázků stačí vybrat Fotky z fotobanky a vyhledat si ty nejlepší.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů