Instagram vylepšuje nakupování. Představil 5 nových funkcí

15. listopadu sociální síť Instagram představila tři nové funkce. Společně se dvěma dalšími vychytávkami, které Instagram odkryl už v září, se pro e-shopy otevírá zajímavá cesta, jak na téhle síti mnohem líp promovat své produkty.

Podle našich interních odhadů v Česku Instagram používá zhruba 3 500 e-shopů. Pokud jste jedním z nich, na Instagramu jste jako doma a lovíte tam nové zákazníky, je tenhle článek přesně pro vás.

1. Nakupování v Instagram Stories

Stories jsou ideální pro sdílení informací ze zákulisí. To, co se děje u vás ve firmě během dne, jaké novinky zrovna vybalujete z krabice, která dorazila od dodavatele – z těchto chvil můžete tvořit Stories – krátké a “spotřební” příspěvky, které za 24 hodin zmizí. Instagram nově zavedl štítky, díky kterým během vytváření Stories označíte zboží, které se na videu nebo fotce nachází.

2. Personalizovaný nákupní kanál

Ve vyhledávání se uživatelům objeví personalizovaný nákupní kanál. Pro e-shopaře to není něco, do čeho by se měli aktivně zapojit. Je to funkce, kterou ocení hlavně uživatelé, kteří na Instagramu rádi nakupují. Budou tak moci produkty vyhledávat podle zájmů a jejich “nákupní kanál” bude shromažďovat prodejní příspěvky kanálů, které sledují, ale i dalších kanálů, které by se jim mohly líbit.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

3. Nákupní kolekce – nebo spíš Wish List?

Každý uživatel si může oblíbené produkty ukládat do tzv. Shopping collections. V podstatě je to seznam prodejních příspěvků s produkty, které uživatele zaujaly, a třeba se k nim chce ještě později vrátit. Do své kolekce se pak dostane ze svého profilu. I u této funkce nemáte jako e-shopaři jak aktivně zasáhnout, nicméně pro budoucí růst Instagramu jako prodejního kanálu je funkce jako stvořená. Teď už se jen vrhnout na tvoření pravidelných prodejních příspěvků.

4. Redesign nákupních tabulek

Obchodní profily se dočkají malého vylepšení. Tím je přepracování tabulek produktů, které lze právě na obchodních profilech zobrazit. Uživatel tak snadno získá přístup ke všem příspěvkům, ve kterých jsou označeny nějaké vaše produkty.

5. Nakupování přímo z videí ve feedu

Nově můžete produkty označit i ve videích. Uživatelům se pak v levém dolním rohu videa objeví nákupní ikona, díky které si budou moci zobrazit produkty, které jsou ve videu označeny. O důvod víc začít na Instagram přidávat nápaditá produktová videa. Co říkáte?

Zdroj (září): instagram-press.com
Zdroj (listopad): instagram-press.com

Související články:

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů